800 млн замовлень у день. Як китайцям вдалось створити компанію Alibaba вартістю 5 ВВП України

Американці витрачають на онлайн-розпродажах в “чорну п’ятницю” понад $3 млрд. Та лише одна китайська компанія Alibaba Group збирає $25 млрд. Як їй це вдається

Китайський комерційний гігант Alibaba Group (знаний в Україні завдяки сервісу AliExpress) лише за третій квартал зміг збільшити прибуток на 83%. Виручка компанії за цей період зросла на 61% та складала $8,3 млрд.

З початку року вартість акцій Alibaba збільшилася більш ніж удвічі, таким чином ринкова капіталізація компанії становить зараз $477 млрд (для порівняння ВВП України за 2016 рік – лише $93 млрд). Як вдалося досягти таких вражаючих результатів

“Сім-сім, відкрийся”

Alibaba Group – найбільша інтернет-компанія Китаю, що працює в сфері електронної комерції. У групи є власна електронна платіжна система Alipay, компанії також належать кілька дочірніх інтернет-майданчиків: Alibaba, AliExpress і Taobao.

Заснував Alibaba Group простий вчитель англійської мови Джек Ма Юн. Після того, як йому відмовила в роботі навіть компанія з виробництва фастфуду, Ма поїхав до США й опісля заснував у 1999 році в місті Ханчжоу власну компанію.

Назвати компанію в честь персонажа східних казок Ма вирішив, тому що Алібаба знаний у всьому світі. Й як показав час – стратегія спрацювала. Зараз компанія присутня в 225 країнах світу. В підсумку Джек Ма став одним з найбагатших людей в Азії та першим китайським бізнесменом, який потрапив на обкладинку Forbes.

Головний секрет успіху Alibaba – мобільність, яку та подарувала як споживачам, так і продавцям. Головна ідея платформ Alibaba вкрай проста – це майданчики, де тисячі торговців створюють онлайн-вітрини, а мільйони споживачів шукають те, що їм потрібно. Для торгів достатньо телефону. Хоча спочатку в ідею не вірили:

 "Коли ми створювали компанію, сотні критиків питали мене: “Гей, Джеку, як можна купувати щось через телефон? Екран же ж такий маленький”. Але зараз 87% магазинів на нашому сайті працюють саме завдяки телефону”, – розповів Джек Ма на Bloomberg Global Business Forum.

В квітні 2010 року сталася одна з найважливіших подій в історії Alibaba Group – з'явився майданчик Aliexpress, завдяки якому цю компанію знають й в Україні.

Зараз на майданчиках, які належать Alibaba Group (Alibaba, Aliexpress, Taobao, Tmall), відбувається до 80% електронної торгівлі Китаю.

Прокрутити наверх
Натисніть Enter, щоб шукати, Esc - щоб вийти