Богдан Жук: «Ми орієнтуємося на молодих кінематографістів і відкриваємо нові таланти»

Минулого тижня Київ зустрічав не тільки свято футболу, а й свято кіно. У столиці проходить 47-й міжнародний кінофестиваль «Молодість», найбільший та найвизначніший кінофорум не тільки України, а і всієї Східної Європи. Отже, гість студії «Доброго ранку, Країно!» Богдан Жук – програмний координатор 47-го Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість».

Ми всі звикли, що кінофестиваль проходить восени. З чим пов’язане перенесення дати?

Це в нас таке оновлення. Тому що «Молодість» вже 47-й рік проходить, але омолоджується щороку. Намагається це робити і оновлювати програму і взагалі оновлюватися. Плюс це туристичний сезон, і на ці дні припадає День Києва. Це декілька причин, які спонукали нас змінити дату кінофестивалю. Крім того, оскільки хороша погода в ці дні, тому ми можемо використовувати відкриті майданчики. Власне ми організували покази як на Поштовій площі, так і в клубі «ЮБК» на Трухановому острові, в центрі Києва майданчики, де проходять безкоштовні покази.

Слоган нинішнього фестивалю – це «Кіно без шаблонів». Чому обрали саме такий меседж? Чи була в минулі роки цензура, коли відбиралися стрічки?

Безумовно, цензури у нас немає. Ми вільні в тому, що ми обираємо показувати. В цьому концепція фестивалю залишається незмінною. По-перше, ми орієнтуємося на молоде кіно, на молодих кінематографістів. Ми відкриваємо нові таланти. У нас дебютувало багато тепер вже відомих, легендарних навіть режисерів, і щороку ми намагаємося відкривати найсвіжіші таланти, щоб відображати молоде кіно і нові тренди в світовому кінематографі. Ми збираємо все найцікавіше за рік-півтора.

Хто із зірок завітав на фестиваль?

Суперзірок у нас немає, це складно завжди. Це все майбутні зірки – ті гості, які до нас приїздять, і наші учасники. Але ж ми намагаємося привозити відомих і талановитих уже визнаних митців, режисерів і продюсерів і т.д. В нас і в журі представлені відомі люди в кіноіндустрії. В нас, наприклад, Клаудія Ландсбергер, яка хоча і не суперзірка, але надзвичайно відома людина в сфері кіно, яка працювали і на кінофестивалі «Берлінале», і очолювала Нідерландський кіноінститут, який займається промоцією їхнього національного кіно. І зараз вона працює в компанії, яка займається процесом виробництва кіно від самого початку – від розробки сценарію і вже до промоції готового фільму.

Як ви обираєте журі?

Це мають бути професійні вже відомі люди з різних сфер у кінематографі, які вже мають багато досвіду, щоб вони могли судити кіно. Власне, у нас є і кіно композитор, наприклад, Алла Загайкевич, це одна з найбільш відомих українських композиторок, напевно, сучасних, яка писала музику до різних фільмів, серед яких і «Поводир», і «Жива ватра», і «Будинок слова», яка отримувала нашу національну премію «Золота дзиґа».

Прокрутити наверх
Натисніть Enter, щоб шукати, Esc - щоб вийти