Галина Третьякова: «Місяць заборгованості за послуги ЖКГ це не той термін, за який треба карати людину»

«Ощадбанк» провів перші виплати субсидій готівкою. Її отримають ті, кому вона була призначена до 31 грудня 2018 року. Тим пенсіонерам, які не спроможні самотужки дістатися банку, кошти передають особисто в руки. У банку кажуть, що державну допомогу отримають без зупинок. На сьогоднішній день працюючому населенню видано 310 тис. субсидій, а пенсіонерам – півтора мільйона. З нюансами монетизації субсидій будемо розбиратися з гостею студії «Доброго ранку, Країно!» Галиною Третьяковою – керівником Інституту громадянських свобод:

«На руки отримується повністю субсидія, яка призначена. Перерахунок на карту це те ж саме, що і кеш. Тобто банки перераховують на картки, в кого вони є, і пенсії отримують багато пенсіонерів за рахунок того, що вони обналічують картки. Або ви приходите до відділку банків державних і отримуєте готівку. Тут немає якихось перепон. Перепоною може бути тільки те, що людина похилого віку чи зріла якась людина не може використовувати картки. Є такі випадки, коли людина підходить до банкомату і не знає, що робити. Але в банку стоїть банківський робітник, який допомагає. Треба просто попереджати людей похилого віку, що навіть давати комусь свій пін-код чи якусь іншу інформацію щодо своєї картки не можна.

«Укрпошта» включена в цей процес. В «Укрпошті» є процедура. Є обмеження поштарів щодо готівки, яку вони носять. І це додаткове навантаження. Тому «Укрпошта» недавно заявила, що вони будуть піднімати на 6 відсотків заробітну плату. Більше ніж 8000 у них осіб тільки керівників підрозділів, які обслуговують сільські регіони. Плюс всім поштарям для того, щоб додатково нести це навантаження – розносити кеш до пенсіонерів. Більшге того, на «Укрпошту» в цьому році нараховано додатково півмільярда грошей для того, щоб піднімати заробітну плату людям, які роблять цю справу. Тут є прохання до пенсіонерів, щоб вони теж навчалися цій фінансовій грамотності. Не боялися банкоматів, не боялися банків. Є ще таке побоювання у людей, що там будуть черги. Я вчора запитувала в «Ощадбанку», вони сказали, що черг немає, вони приклали всі зусилля, для того щоб вивести додатковий персонал. Думаю, що тут треба, щоб і ЗМІ відстежували поточну ситуацію.

Якщо платіжки приходять раніше чи пізніше, ця проблема вирішується через те, що уряд ввів таке обмеження, що якщо у тебе є заборгованість, то ти можеш не отримати наступну субсидію. Якщо раніше таку заборгованість дозволялося мати впродовж трьох місяців, то наразі цю заборгованість жорстко обмежують. То я думаю, що треба вирішити, що місяць це не той термін, за який треба карати людину, тому що це відбувається через те, що ці білінгові системи комунальних служб не налагоджені. Здається, що ми зараз знаходимося на етапі, коли всі комунальні служби якийсь час скорочували персонал, особливо той, який ходить і перевіряє по облікових системах, вірно чи ні людина вносить ці дані».

Прокрутити наверх
Натисніть Enter, щоб шукати, Esc - щоб вийти