facebook.com
instagram.com
youtube.com

Новини

Ярослав Юрчишин: «Законопроект, який дозволить звільнити Артема Ситника, ініціювали фігуранти справ у НАБУ»

29.04.2020

Парламентський комітет підтримав законопроект, який дозволить звільнити Артема Ситника з посади директора НАБУ. В Нацбюро вже відреагували на таке рішення народних обранців, заявивши, що Бюро звикло працювати під тиском, оскільки підслідним йому особами є топ-посадовці, в тому числі нардепи. Про законність і незаконність дій в лавах антикорупціонерів говоритимемо з Сергієм Швецем – народним депутатом, фракція «Слуга народу», та Ярославом Юрчишиним – народним депутатом, фракція «Голос», які знаходяться на скайп-зв’язку зі студією «Доброго ранку, Країно!».

Чи вбачаєте ви в законопроекті 3133 тиск на НАБУ?

Сергій Швець: Само собою, я вбачаю в цьому тиск на НАБУ. Це беззаперечно, і це очевидно. Я не буду підтримувати цю історію. З огляду на те, що особисто в мене є претензії до роботи Артема Ситника, але вони полягають в трошки іншій площині, ніж це формулюється зараз. Мусить бути аудит, який саме і оцінюватиме якість роботи НАБУ, кількість їхніх рішень і всі решта. Чому його не було, мені важко сказати, оскільки це не є моїм профілем. Але тим не менше я переконуюсь, що саме результат роботи цього аудиту мусить бути на порядку денному, а не якісь політичні рішення.

Фракція «Голос» не підтримуватиме цей законопроект і має аж 13 альтернативних. Чому так багато?

Ярослав Юрчишин: Насправді зараз є політичне рішення, і політичне рішення не змінити пана Ситника. Ситника можна в цьому процесі виносити за дужки, а створити умови, за яких будь-якого директора НАБУ і не тільки, а і генпрокурора можна буде зняти за адміністративне порушення. Тобто не за вироком суду, а за фактично штраф. І штраф достатньо абсурдний. Умовно кажучи, ви зі своїм другом, якого ви вважаєте другом, пішли в ресторан і друг сказав: я беру все на себе. А потім подав заяву, що насправді таким чином він вас намагався підкупити, почав співпрацювати зі слідством, і за смішну ціну кілька десятків тисяч, для олігархів це смішна сума, ви отримуєте адміністративний протокол. І за цим законом вас як керівника антикорупційного органу, якого банально підставили, таким чином можна зняти з посади.

Якщо говорити про Артема Ситника, є п’ять років роботи і жодного проведеного аудиту. Якщо ми маємо вплив лише аудиту і його легко заблокувати, то це теж не вихід.

Ярослав Юрчишин:Ви цілком праві. Єдина проблема, що не можна заблокувати аудит. Можна його не почати. Весь цей час аудит не починався із однієї банальної причини – напевно нікому не потрібен адекватний висновок, що робиться в НАБУ. Зараз ми маємо в парламенті кілька груп, по яких йде розслідування у НАБУ. По фірмам пана Гончаренка в Одесі, який є автором цього законопроекту, йде розслідування НАБУ стосовно адекватності їхньої приватизації. «ОПЗЖ» – там фігурантів НАБУ кожен третій. Група «За майбутнє», пан Дубневич зараз під слідством НАБУ, справа передається до суду. Це люди, які ініціювали цей закон.

За перші три місяці 2020 року до держбюджету надійшло 14 тис. гривень. Більше мільярда – бюджет НАБУ. Що не так? Це політичний тиск?

Сергій Швець:Насправді Антикорупційне бюро є слідчим органом. Стягує гроші суд. І власне Артем Ситник, як і НАЗК, і САП, тобто решта антикорупційних органів, утворених кілька років тому, завжди говорили про необхідність існування антикорупційного суду. Ми утворили Вищий антикорупційний суд. Запитання до цих правоохоронних органів, я не можу відповідати за їхню діяльність. По-перше, за слідчу діяльність, по-друге, за рішення, за постанови суду, за якими стягуються гроші. Я можу давати лише політичну оцінку.