Тарас Кремінь: «Проблема в тому, що державна політика неефективно реалізується на місцях»

Продовжуємо розмову про інклюзивне навчання дітей з особливими потребами, і до ведучих в студії «Доброго ранку, Країно!» приєднався Тарас Кремінь – народний депутат України, голова підкомітету з питань з освіти Верховної Ради України:

«По-перше, хотів би подякувати вашому телеканалу за те, що приділяєте окрему вагу дітям такої категорії і власне тим реформам в освіті, які сьогодні допомагають таким дітям і нашому середовищу зробити всі необхідні умови для соціалізації такої категорії дітей, для підтримки батьківського середовища, для підвищення кваліфікації наших педагогів, для розуміння галузі хорони здоров’я, соціальної політики в тому, що проблема є і треба її вирішувати ефективно.

Разом із тим хочу подякувати своїм колегам і по комітету і міністру освіти Лілії Гриневич за те, що вона по суті виступила ініціатором того, що були внесені зміни до закону про освіту, і влітку 2017 року були внесені зміни в частині інклюзивної освіти. У вересні, слава Богу, незважаючи на мовні конфлікти, незважаючи на рівні освіти, незважаючи на рамки кваліфікацій, ми прийняли закон про освіту. І слава Богу, він підкріплений фінансово. Але є проблема в абсолютно іншому. Не тільки в неготовності соціуму до розв’язання таких проблем. Є питання в тому, що є державна політика, яка не досить ефективно вирішується на місцях.

Для прикладу можу навести свою рідну Миколаївську область, Департамент освіти, Управління освіти міста Миколаєва, на баланс яких минулого року були виділені кошти на розвиток інклюзивної освіти, і переважна більшість цих коштів використана не була. Була запропонована формула, минулого року було виділено на інклюзивну освіту в державі понад 200 млн. гривень за формулою 80:20. 80 – на підвищення кваліфікації педагогів і 20 – на матеріально-технічне забезпечення закладів освіти.

На превеликий жаль, переважна кількість цих коштів не була використана за своїм призначенням, тому було прийнято окрему постанову Кабінету міністрів про перерозподіл цих коштів. Цього року виділено вже півмільярда таких грошей, але за формулою 65:35, розуміючи те, що система на місцях насправді не готова. У нас невисокий рівень підготовки наших педагогів в загальноосвітніх і в дошкільних навчальних закладах. Невисокий рівень підготовки в закладах післядипломної педагогічної освіти, невисокий рівень спеціалістів, які працюють в педагогічних університетах, що тягне за собою проблему номер один – інклюзивною освітою сьогодні здебільшого займаються батьки, які прикуті до своїх дітей, працюючи помічниками учителя або асистентами в школі».

Прокрутити наверх
Натисніть Enter, щоб шукати, Esc - щоб вийти