Вадим Володарський: «В нас дуже велика проблема полягає у безвідповідальності пішоходів»

Гість студії «Доброго ранку, Країно!» Вадим Володарський – адвокат, експерт з безпеки дорожнього руху. З 12 червня в Україні по новому почали оформляти ДТП і порушення правил дорожнього руху. В дію вступив наказ, згідно з яким розширено права як патрульних поліцейських, так і водіїв та інших учасників руху. Про це говоримо з гостем.

Що кардинально змінилося?

Щодо кардинальності змін тут говорити, мабуть, не можна. В принципі, ці зміни досить косметичні. Що є важливим дійсно для водіїв передусім, це те, що при оформленні адміністративних правопорушень, зокрема тих, по яких протоколи складаються, це оформлення ДТП, це оформлення протоколів за керування у стані сп’яніння, не потрібно залучати свідків. Тобто є така небезпека, що поліцейські будуть просто ці протоколи фактично складати без належних доказів. Взагалі такі випадки, коли звинувачують у тому, що напідпитку, коли не напідпитку, вони були раніше, за часів ДАІ, вони є зараз, і, мабуть, вони будуть. Але якщо необхідні свідки для складання протоколу, то це якась гарантія від того, що людину зупинили, перевірили документи, запам’ятали дані і потім, коли він вже поїхав, склали протокол, що ніби він відмовився від медичного огляду на стан сп’яніння.

Як зменшити смертність серед пішоходів?

Насправді у нас з пішоходами дуже велика проблема, і полягає вона в абсолютній безвідповідальності цих самих пішоходів. Бо, по-перше, їх не притягають до відповідальності, навіть якщо вони порушують просто перед поліцейським автомобілем. Крім того, поліцейські кажуть, що у порушників немає документів, але чомусь, коли у водія немає документів, то це не проблема. Якщо зайців ловлять у громадському транспорті, це не проблема. Якщо розпивають спиртне не у встановленому місці, це не проблема. Друге – у нас є колосальна упередженість щодо водіїв при розслідуванні ДТП із пішоходами. У нас навіть якщо водія визнають невинуватим, у нас невинуватий водій відшкодовує шкоду пішоходу винуватому як власник джерела підвищеної небезпеки. Треба це все міняти.

Треба підвищувати штрафи?

Це ситуацію не змінить, якщо їх не будуть стягувати. І по-друге, якщо не змінять підхід до розслідування ДТП і довідшкодування шкоди від ДТП. Якщо пішохід буде знати, якщо він буде перебігати проспект Перемоги і його зіб’ють, то винуватий не буде ніхто, крім нього, і він не отримає ніякого відшкодування і ще буде платити за автомобіль, який треба ремонтувати. Тоді через рік, якщо впровадити такі правила, бігати перестануть.

У нас досі немає відеофіксації порушень.

Відеофіксації порушень в тому вигляді, в якому хочуть її ввести, у нас і не буде. Тому що у нас закладений принцип відповідальності не того, хто порушив, а того, на кого зареєстрований транспортний засіб. Між тим, є вже рішення КС від 22 грудня 2010 року, яким чітко сформульована позиція правова КС, що подібний принцип відповідальності, коли порушив невідомо хто, а караємо іншу людину, він не відповідає Конституції. І якщо зараз навіть будуть впроваджувати такі принципи і будуть відроджувати ці так звані листи щастя, то люди ці постанови будуть просто оскаржувати в судах.

Прокрутити наверх
Натисніть Enter, щоб шукати, Esc - щоб вийти