
Як 1+1 media (знову) повертається до світу повнометражного кіно.
Травень четвертого року масштабної війни. Нічний Київ, який порожній, стає одним із ключових місць жорстокого нападу Росії на Україну. Триває комендантська година. На Подолі сяє оглядове колесо, навколо якого активно пересувається група людей. Які думки могли б виникнути у іноземного спостерігача? Чим зайняті українці? До чого вони готуються? Правильна відповідь одночасно драматична і сповнена надії: це команда 1+1 media та United Content Hub працює над зйомками різдвяної казки "Вартові Різдва". Цей повнометражний фільм, який вийде в український прокат 4 грудня, символізує боротьбу на двох фронтах.
Перш ніж розпочати, варто відзначити, що це лише початок запеклого змагання між 1+1 media і Film.ua Group за ключову позицію в сегменті українського кіно на різдвяні та новорічні свята. Film.ua Group незабаром оголосила про прем'єру своєї нової сімейної комедії "Потяг до Різдва", що є сиквелом популярного фільму "Потяг у 31 грудня", який минулого року зібрав 52 мільйони гривень у прокаті. Виглядає так, що обидва конкуренти можуть похвалитися участю Станіслава Боклана у своїх проектах.
1+1 media в ідеалі і в перспективі хотіла би створити з героїв "Вартових Різдва" кіновсесвіт, зняти другу і третю частину - і тут вимальовується ще одна площина боротьби. Три головних казкових персонажі фільму - Святий Миколай, Санта Клаус і Дух Зими. Свого часу саме на основі останнього, персонажа старослов'янської міфології, в Російській імперії спочатку вигадали Діда Мороза, а в СРСР його потім зробили головним новорічним фігурантом. Діда Мороза Україна зараз справедливо відкидає зі свого життя та побуту, а Росія тим часом тримається і за Діда Мороза, і за язичницького бога як за спадок "слов'янських братніх народів". І поборотися з нею за цей спадок - теж цікавий виклик.
На зображенні представлені Святий Миколай (Іван Бліндар), Дух Зими (Станіслав Боклан) та Санта Клаус (Михайло Кукуюк). Як, на вашу думку, вони повинні виглядати?
"Детектор медіа" побував на майданчику фільму в останній знімальний день і поспілкувався з однією з авторок сценарію та продюсерок проєкту Тетяною Шулікою.
Творці цього проєкту – Тетяна Шуліка та Тамара Грантовська.
Тетяно, я дізналася, що в 1+1 media, як і в інших медіа в Україні, виникли певні фінансові труднощі, що призвело до змін у підходах до роботи: тепер немає місця для помилок і менше інтересу до новаторських проектів. Як ваш проєкт все ж зміг потрапити до виробничого плану, враховуючи, що повнометражні фільми не є основним напрямком діяльності медіагрупи?
По-перше, я та мої колеги прагнемо, щоб це стало одним з наших ключових напрямків. Ми бачимо в цьому нову бізнес-можливість, яку хотіли б активно розвивати. Цей проєкт став пріоритетним, адже він є чудовою основою для старту нашої діяльності. Запустити таку масштабну ініціативу вимагає значних ресурсів та відваги. Як ви вірно зазначили, у нас немає права на помилку. Тому ми обрали проєкт, в який віримо найбільше, за що я, як автор і продюсер, дуже вдячна. Тепер на нас покладена велика відповідальність.
Це для нас перший досвід, експеримент (у корпоративних комунікаціях 1+1 media називає "Вартових Різдва" своїм "першим повнометражним художнім фільмом з початку повномасштабного вторгнення", пам'ятаючи, що в 2019 році вона випустила в прокат не надто успішну стрічку "Чорний ворон". - Ред.). Не можу сказати, що це не профільна наша діяльність, адже виробництвом у ширшому значенні ми займаємося дуже давно. У нас потужний досвід у медіабізнесі. Багато суміжних видів діяльності перетинаються. Це точно не аматорське кіно. Всі люди, які залучені до роботи над цим проєктом - менеджери з величезним досвідом, амбіціями, цілеспрямованістю і вмінням знаходити рішення в складних ситуаціях.
Олександр Кірієнко – режисер.
- Кінотеатральний прокат ви плануєте з початку грудня. І, мабуть, покажете фільм під Новий рік на одному з телеканалів групи?
На жаль, наразі ми не плануємо транслювати його на телевізійних каналах. Телевізійна прем'єра, безумовно, відбудеться, але це станеться пізніше, а не цього року. Цей проєкт призначений переважно для кінопрокату. Спершу ми зосередимося на проведенні повноцінного кінопоказу та дистрибуції.
Екскурсія для дітей, що пережили втрату батька на війні.
У 2024 році вам вдалося отримати сценарний грант від Netflix. Чи свідчить це про те, що ваш фільм буде показаний на цій платформі?
Ні, відповідно до правил цього конкурсу, вони не зобов'язані приймати фільми на свою платформу чи фінансувати зйомки. Проте, безсумнівно, вони мають певне уявлення про наш сценарій і заявку. Цей конкурс проводиться вже третій рік поспіль з метою підтримки українських кінематографістів. Netflix є великою компанією з багатьма різними напрямками, і грантова програма є лише однією з їхніх ініціатив.
#Українці #Російська імперія #Україна #Росія #Київ #Дистрибуція фільмів #Комедія #Продюсер #Драма #Різдво #Санта Клаус. #Радянський Союз #Слов'яни #Українська гривня #Новий рік #Детектор медіа #Казка #Кінофільм #Експеримент #Film.UA #Поділ #Святий Миколай (європейський фольклор) #Кіно України #Група "1+1 медіа #Художній фільм #Пан Станіслав Боклан #Дід Мороз #Міфологія #Язичництво #Кукуюк Михайло Петрович #Крук звичайний