За результатами дослідження, 99% медіа-фахівців здатні розрізняти правдиву інформацію та маніпуляції.

Дослідження, здійснене громадською організацією "Детектор медіа" у співпраці з ЮНЕСКО та за фінансової підтримки Японії, виявило, що 99% працівників медіа в Україні мають високий рівень медіаграмотності.

Деталі можна описати як елементи або складові частини, які визначають особливості або характеристики чогось.

Згідно з проведеним дослідженням, 99% учасників медіаіндустрії виявили значні знання у галузі медіаграмотності: 41% з них мають високий рівень, а 58% — вище середнього. Для порівняння, серед усіх українців віком від 18 до 65 років лише 7% демонструють високий рівень медіаграмотності, тоді як 28% мають низький або підсередній індекс.

Найвищий рівень медіаграмотності зафіксовано серед працівників онлайн-медіа -- 48% із них мають високий показник. Для порівняння, у друкованих медіа таких 31%, на телебаченні -- 36%, на радіо -- 34%. Також виявлено вікову тенденцію: серед молодших журналістів (18-35 років) 53% мають високий рівень, у групі 46-55 років -- 37%.

62% медійників проявляють значну чутливість до дезінформації та маніпуляцій, що є вдвічі вищим показником у порівнянні зі звичайними українцями (31%).

Працівники ЗМІ краще орієнтуються в ролі медіа в суспільстві, розумінні впливу контенту на аудиторію (45% проти 27%) та в питаннях цифрової безпеки й використання ШІ (29% проти 4%).

Майже половина представників медіа (47%) критично ставиться до формату телемарафону "Єдині новини" навіть в умовах війни, тоді як серед загальної аудиторії таких -- 29%.

59% людей використовують спеціалізовані інструменти для фактчекінгу, такі як Google Search by Image, Deep Fake O-Meter та ChatGPT, тоді як 41% не мають звички їх застосовувати. Серед медіапрофесіоналів половина пройшла навчання з медіаграмотності, у той час як лише 7% загального населення має подібний досвід.

Лише 13% медіаекспертів не змогли назвати жодної ініціативи, що перевіряє точність контенту (для порівняння, серед населення -- 63%). Найчастіше згадувалися "Детектор медіа" (68%) та StopFake (59%).

Метою цього дослідження є вивчити рівень орієнтації медіа-фахівців у сучасному інформаційному просторі та знайти шляхи для підвищення їхньої професійної майстерності. Це дослідження є важливим для забезпечення населення достовірною та якісною інформацією.

Обговорення медіаграмотності є звичною практикою в редакціях: 53% обговорюють її регулярно, 37% -- час від часу, 10% -- ніколи.

Раніше ми писали про те, що Укрзалізниця знайшла спосіб встановити кондиціонери там, де їх ніколи не було.

#Медіа (комунікація) #Телебачення #Суспільство #Google #Журналіст #Штучний інтелект #Організація громади #Контент (медіа) #Дезінформація #Медіаграмотність #Детектор медіа #Станція радіозв'язку #Знання #ЮНЕСКО #StopFake #Навчання

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
Короткометражна стрічка Максима Кащенка була відібрана для участі в конкурсній програмі міжнародного кінофестивалю у Великій Британії.
Велика військова операція Ізраїлю проти Ірану: які наслідки та як реагує США
Після нападу з боку Ізраїлю Іран оголосив про свій вихід з ядерних переговорів із Сполученими Штатами.
Теги