
Гумор відображає нашу культуру, тому давайте покладемо на нього всю відповідальність.
Одразу напишу про ось це віддзеркалення. Кравець це говорить давно, у відповідь на закиди про жарти "Кварталу" до 2022 року. Мовляв, люди таке хотіли бачити і чути, то ми таке і робили. Хоча водночас вона і заперечує, що у жартах щось було не те. Це саме вона заявила і на інтерв'ю в Емми Антонюк.
Слід одразу зазначити, що очікуваного гардтоку не відбулося. Саме такого типу спілкування можна було очікувати після перегляду відео в Instagram Емми.
А таким був коментар, який дуже резонував із емоціями вашої авторки.
Проте для Антоніни не існує фрази "не хочу", адже їй доводиться виконувати все, що вимагається. Отже, анонс обіцяв насичену розмову, в якій Олену нарешті змусили б визнати, що колись вона та її колеги допустили серйозні помилки. Але в результаті глядачі стали свідками доволі чуттєвого діалогу з обережними натяками, що, в принципі, виявилося цілком прийнятним. Хоча, зізнаємося, у нашій редакції ми не є великими прихильницями таких тем і тональностей.
Олена розповідала про свою виставу "Можна я просто посиджу?" (наголосивши, що усі історії жінок, підготовлені психотерапевткою, розповідалися із дозволу клієнток), свою трансформацію, життя за кордоном і як їй там було складно, про кризу середнього віку і багато іншого.
Вповні мила і приємна бесіда, яка, вочевидь, знайшла свою аудиторію. Я ж хочу звернути увагу на усього один момент. Після 2022 року Кравець не вилазить зі скандалів. Як не одне, так інше. Кожного разу вона просто наступає на одні й ті самі граблі, а після хвилі критики вдає із себе жертву. Схема, з якою повинен боротися кожен комунікаційник у цій країні. Олена ніяк не може визнати своїх помилок, вперто їх заперечує, а тому приречена так і не позбутися цього неприємного іміджу, а лише його поглиблювати. Хоча, треба визнати, шанувальники у неї теж є.
Емма починає говорити про проєкт "Будинок культури", в якому Олена Кравець разом із ведучим Володимиром Дантесом прийшла в гості до сестри Левка Лук'яненка художниці Зинаїди Лук'яненко. Антонюк дуже здивувалася, що пані Зинаїда не лише знає хто така Кравець, але і дивилася шоу "кварталу". Бо гумор там завжди був прорадянський і проросійський, а СРСР для усієї сім'ї Лук'яненків був абсолютно ворожим.
На це Кравець зазначила, що категорично не згодна з такими звинуваченнями і стверджує, що жодних проросійських дій з їхнього боку не було. Вона визнала, що помилки мали місце, але запевнила, що в цілому це не вплинуло на їхню основну тенденцію. Далі вже йшлося про запити аудиторії та інші аспекти. "Чи траплялися помилки? Так, безумовно. Ми ж живі люди, і у нас була велика кількість програм. Запит на наш гумор, на атмосферу, в яку глядачі поринали під час перегляду, був дуже високим. Чи мали ми іноді труднощі? Так, звісно. Але те, чого у нас не було — це прорадянських або... (пауза - Ред.) наративів, які б були для нас чужими. Це була справа, в яку ми щиро вірили."
Стосовно запитів аудиторії і "ми робимо те, що хочуть дивитися люди", то ця пісня дуже популярна у медійників і нерідко приводить до паскудних наслідків. Наприклад, до жахаючого клікбейту у стилі "ми всє умрьом". Люди ж хочуть таке дивитися і лякатися, ну то на здоров'я. У кожному разі, це задоволення запитів аудиторії також можна прорефлексувати, а не перекладати всю відповідальність на глядачів, водночас стверджуючи, що із жартами усе було ок.
Вашій авторці, яка протягом багатьох років спостерігала за контентом "95 кварталу", надзвичайно прикро це чути, і стримати емоції просто неможливо. Адже в самих помилках немає нічого катастрофічного, тим більше, що кожен з нас проходив через різноманітні трансформації та має в своєму минулому чимало недоліків. Публічні особи, які щиро визнавали свої прорахунки і не намагалися виправдатися, отримували найтепліші відгуки від аудиторії.
Я навіть наважуся сказати, що для значної частини нашого суспільства саме такі люди стали справжніми взірцями чеснот навіть більше, ніж "українізовані із самого народження". Той же, приміром, Миколай Серга не просто робив зросійщений контент, а взагалі жив в Росії вже під час війни. Але те, як він це публічно проговорив ще на початку 2022, суттєво різниться від того, що говорить Олена Кравець.
Ми усвідомлюємо, що мова йде не лише про комедійне шоу, а й про інший контент, який створює "Квартал". Зокрема, це стосується фільмів і серіалів, які продавалися в Росію і, відповідно, містили значну частку "русского міра". До того ж, у 2019 році Володимир Зеленський визнав, що через кіпрську компанію він мав частку у трьох російських кінематографічних підприємствах. Одна з цих компаній навіть брала участь у конкурсі на отримання фінансування від російського Міністерства культури.
Серіал "Свати" - це взагалі якась концентрація катастрофи: від толерування акторів, які підтримали окупацію Криму до абсолютно стереотипових зображень українців як абсолютних рагулів, недоумків і таких кумедних, притрушених людей, з яких можна гарнесенько пореготати.
Колись навколо цього серіалу точилися справжні суперечки між його шанувальниками (та творцями) і тими, хто вважав, що його трансляція на нашому телебаченні є абсолютним безумством та загрозою. Останній сезон вийшов в ефір незадовго до початку повномасштабного вторгнення, і дебати були настільки палкими, що аж вуха в'яли. Проте після 2022 року ці суперечки, здавалося б, вщухли.
Усі події, пов'язані з історією "Кварталу", включаючи проросійські жартівливі моменти, були зібрані Танею Микитенко в одне велике відео. Було б цікаво переглянути його разом із коментарями Олени Кравець, замість традиційних інтерв'ю на цю тему.
Схоже, що її колишні колеги також не можуть знайти час для самоаналізу і усвідомити, що ж пішло не так. Саме тому ми спостерігаємо їх безперервні конфузи і скандали, пов'язані з новими випусками.
Цікаво й те, що Еммі Олена поділилася своїми переживаннями: у неї є безліч внутрішніх критиків, які значно перевищують кількість тих, хто її підтримує та хвалить. І ці критики, чесно кажучи, справді дивні. Вони стверджують, що Кравець не готова до запуску моновистави, мовляв, їй бракує того й іншого. Проте, судячи з відгуків, вистава виявилася досить успішною та потрібною. Але ці підступні внутрішні голоси жодним чином не допомагають Олені виявити її справжні помилки, через які вона вже тривалий час страждає. І, здається, цей процес триватиме далі.
#Українці #Телебачення #Росія #Суспільство #Володимир Зеленський #Емоції #Крим #Гумор #Сервусе. #Радянський Союз #Військова окупація #Володимир Великий #Інформація #Кіностудія #Святі #Трагедія. #Продуктивність #Олена Кравець #Еммі #Кіпр #Святий Миколай (європейський фольклор) #Міністерство культури України #Антоніни (смт) #Російський світ (геополітика) #Кравець #Левко Лук'яненко