
На думку фахівця, алкоголь виступає як "соціальний зв'язок" у будь-якому колективі. Це стало частиною нашої культурної ідентичності, оскільки українці часто діють під впливом емоцій, а не логіки. Завжди знайдеться людина, яка заохочуватиме інших до вживання.
Окрім того, компанії, які виробляють та продають алкоголь, мають великий інтерес у його споживанні. Цей сектор приносить їм значні прибутки та сприяє надходженню податкових платежів.
"Виробники алкоголю зацікавлені у збільшенні продажів, держава - у надходженнях від податків, а частина ринку взагалі залишається в тіні. Я маю на увазі не лише контрабанду, але й нелегальне виготовлення фальсифікованих напоїв, зокрема, недорогої горілки та продукції масового сегмента. Це велика галузь з потужною рекламною кампанією, яка пропагує: "Випивай - і ти станеш частиною клубу". Тому протидіяти цьому виклику складно, але цілком можливо", - зазначає Олександр Карпусь.
Він переконаний, що для суттєвих змін необхідно зосередитися на розвитку культури споживання, і в цьому процесі важливо залучати блогерів та культурних діячів.
"Перше, з чого треба почати - розвиток культури споживання. Ідеально, якби до цього руху долучалися також інфлюенсери, митці, громадські діячі. Якщо ми почнемо популяризувати усвідомлене ставлення до алкоголю через медіа, кіно, телебачення, театр, то з часом пияцтво стане немодним, неавтентичним і навіть трохи сороміцьким - особливо в очах молоді. А саме вона сьогодні є найбільшою групою споживачів алкоголю", - каже експерт.
Друге, що обов'язково потрібно українцям за словами Олександра Карпунця, це - альтернатива.
"Просто скоротити споживання алкоголю - недостатньо. Щоб подолати колективну залежність, необхідно запропонувати людям, особливо молоді, нові ідеї, альтернативні способи відпочинку та нові традиції", - зазначає він.
Це можуть бути чайні церемонії, заняття спортом, спільне приготування страв, походи на природу, музичні вечори чи танці — будь-які заняття, які можна популяризувати і які принесуть радість без необхідності вживати алкоголь для зміни свідомості.
#Українці #Медіа (комунікація) #Телебачення #Реклама #Розум #Держава (політичний устрій) #Податок #Емоції #Театр #Споживач #Прибуток (економіка) #Танцюй. #Кінофільм #Алкоголізм #Контрабанда #Свідомість #Ритуал #Мислення #Їжа #Горілка.