
Продовжуючи торішню традицію, пропонуємо читачам огляд пісень, які прозвучать у травні під час прямої трансляції з Базеля. Якщо ви ще не знаєте, чого очікувати від травневого шоу, читайте цей матеріал. Сподіваємося, він стане вашим путівником під час перегляду "Євробачення-2025". Це перша частина матеріалу.
Опис є особистісним і відображає лише точку зору автора. Номери в ньому представлені в тій послідовності, в якій вони будуть виконані під час конкурсу.
13 травня першим конкурсним виступом першого півфіналу буде ісландська пісня, виконана локальною версією братів Борисенків. Торік хлопці вже брали участь в ісландському відборі Songvakeppnin, але тоді опинилися лише за кілька кроків від поїздки до Мальме.
Їхня пісня на вікінгсько-морську подорожувальну тематику вже встигла вляпатись у скандал. Мовляв, у ній є плагіат на одну з ізраїльських пісень. Навіть дійшло до розмов про дискваліфікацію заявки, однак завдяки переговорам між лейблами поки що цього вдалося уникнути. Не здивований обвинуваченням у плагіаті -- ця пісня звучить водночас як усе на світі. Виступ наживо теж не є якимось феноменальним.
Складається враження, що хлопці трохи неправильно обрали конкурс, адже Ісландія наразі не є учасником "Дитячого Євробачення". Проте, варто висловити їм подяку за те, що під час промокампанії на одному з YouTube-стрімів вони організували збір коштів для підтримки України.
Прогноз: шанси на виграш вкрай малі, оскільки ця пісня поступається іншим учасникам конкурсу за кількома критеріями. Можливо, вона зможе дійти до фіналу, але ймовірність цього доволі невисока.
Нарешті Юстина знову матиме можливість взяти участь у конкурсі. Її дебют на "Євробаченні" відбувся ще в 1995 році, і цього разу вона виступить у Базелі 13 травня, у той самий день, як і в перший раз. Минулого року виконавиця була буквально на крок від того, щоб поїхати до Мальме з піснею Witch Tarahoro. Тоді Польща не змогла пройти до фіналу з композицією The Tower у виконанні Luna, і шанувальники досі дискутують, що якби на сцені була Стечковська, то Польща не лише потрапила б до фіналу, але й могла б навіть виграти. Що стосується її виступів у Росії та інтерв'ю, де вона стверджувала, що "росіяни мене полюбили", то краще про це згадувати не надто голосно, адже це сталося ще в далекому 2010 році.
Привид Witch Tarahoro і далі присутній у творчості Юстини, оскільки в новій конкурсній пісні є семпл із попередньої. Артистка ніби побачила золоту жилу та розкрила те, що приваблює найбільше фанів -- відьомський слов'янський вайб у поєднанні з EDM-інструменталом. Юстина є неперевершеною вокалісткою і вона намагається показати це у своїй пісні у купу різних способів -- то вона кричить і крутиться сценою, то вона співає, висячи у повітрі. Ця пісня має сенс лише у живому виконанні -- у студійному записі вона звучить як просто випадковий набір звуків. Однак саме наживо все стає на свої місця. У інтерв'ю для польських медіа виконавиця скаржиться, що їй довелося боротися з Європейською мовною спілкою щодо того, як саме вона повинна літати у своєму виступі у Базелі. Ймовірно, організаторів втомила ця суперечка -- і тому вони вирішили вліпити їй другий порядковий номер у півфіналі, який (перебільшено) вважають "номером смерті", з яким у фінал пройти нібито у триста разів важче. У будь-якому випадку, величезна повага до Стечковської як мінімум через те, що у свої більш ніж 50 років вона виробляє на сцені те, чого не може багато двадцятирічних.
Прогноз: На перший погляд здається, що Польща знайшла рецепт успіху та може претендувати на гарне місце в фіналі. Однак надто багато всього у цьому виступі та цій пісні, та і хайп серед фан-спільноти трошки спав за весь цей час. Є відчуття, що це може бути несподіваний провал навіть у півфіналі, хоч шанси на це й малі.
Klemen – What Is Our Remaining Time? (Slovenia)
На словенському відборі EMA переміг комедіант, телеведучий і пародист Клемен Слаконья, який для "Євробачення" зробив ребрендинг і став просто Клеменом. Цю перемогу не оминули скандали -- чоловік неодноразово був ведучим національного відбору в країні та навіть оголошував бали Словенії у фіналі конкурсу. Однією з груп серед журі, яке голосувало на відборі, були словенські телеведучі, які дали Клемену дуже високий бал (тобто колеги дали гарний бал колезі).
Скандали, пов'язані з участю Клемена, не вщухли навіть після завершення відбору. Справа в тому, що пародист вирішив створити пародію на всіх переможців "Євробачення" з 2000 року. У 2001 році перемогу здобув естонський дует, в якому виступав темношкірий співак. Клемен, намагаючись максимально точно відтворити цей номер, вирішив зробити блекфейс. Коли він опублікував це відео, ймовірно, не усвідомлюючи сучасні соціальні норми, він став жертвою критики за прояв расизму, що призвело до хвилі обурення на його адресу. Проте, Дейв Бентон, один із переможців, зазначив, що не ображається на Клемена і не вважає цю пародію образливою. Тим не менш, словенський комік все ж замалював своє обличчя під час виконання. Скандал продовжився, коли Клемен почав ділитися фрагментами цієї пародії в TikTok, зокрема, на виступ російського пропагандиста Діми Білана. У коментарях з’явився натовп росіян, які з захватом вітали пародію, активно лайкаючи Клемена. Це викликало обурення серед українських фанатів, і в результаті виконавець прибрав свої лайки з коментарів. Отже, ситуація виявилася досить напруженою.
Сама по собі конкурсна пісня Клемена фанатів збудила не так сильно. Всі очікували від нього чогось комедійного та веселого. Саме цей чоловік свого часу зробив мегапопулярні пародійні пісні про Путіна, Меркель та інших політиків. Але на "Євробачення" виконавець прийшов із власною історією. Меланхолійна фортепіанна балада розповідає про шлях боротьби його дружини з раком, який вона подолала успішно. До речі, якщо говорити про гру контрастів, то якраз така спокійна пісня виграє від того, що за порядком буде лунати після гучної Польщі.
Прогноз: Скоріш за все, конкурсант не пройде до фіналу, але ніколи не кажи "ніколи".
Як тільки виконавець з'явився серед учасників естонського відбору Eesti Laul, він миттєво став предметом жвавих обговорень і суперечок у євросезоні. Ці дискусії лише загострилися після презентації конкурсної пісні репера, написаної у співпраці з автором хіта Cha Cha Cha, який приніс Фінляндії друге місце на "Євробаченні-2023" у Ліверпулі, що проходило під егідою України. Європейські шанувальники не оцінили ще одну провокаційну історію, адже таких було чимало за останні роки. Італійцям здалося, що у своїй композиції естонець насміхається з них і висміює їхню культуру. Українців обурив бекграунд артиста, що має російське коріння. Додаткового напруження додав спільний реліз Томмі з торішнім представником Нідерландів, Joost Klein, який був дискваліфікований під час фіналу. У пісні United By Music, яка, ймовірно, є критикою на адресу Європейської мовної спілки, Томмі співає рядок: "Я хочу поїхати до Києва і я хочу поїхати до Москви". Обидва артисти намагаються позиціонувати себе як аполітичні, що ще більше дратує українських слухачів. Ютуб-канал Overthink Eurovision детально проаналізував як цю пісню, так і загальну ситуацію з участю Томмі Кеша на цьогорічному "Євробаченні" (рекомендую переглянути ці відео, щоб отримати повніше уявлення про події).
Ще більше суперечностей виникає через те, що над другим відео до пісні працювала команда з України та Росії, що в умовах конфлікту виглядає, м'яко кажучи, неоднозначно. Примітно, що, незважаючи на це, в Україні воно стало вірусним.
Ця ідея безумовно закарбовується в пам'яті, незалежно від вашого бажання. Дехто вважає, що концепція вистави є сатиричним коментарем на адресу Трампа. Інші вважають, що перший відеокліп на пісню відсилає до творчості Енді Ворхола. Сам артист не занадто охоче коментує ці порівняння, але, наприклад, активно співпрацює з тиктокерами та відвідує різноманітні промо-заходи і фестивалі. У тому числі, в Італії, де він обслуговує кавою своїх шанувальників.
Прогноз: шанси у Томмі Кеша значні, щонайменше серед глядацького голосування, але не такі великі, як у деяких інших заявок. У фіналі журі найімовірніше не дасть цій пісні перемогти. Втім, може статися й доволі неочікуваний сценарій, що всі пісні цьогорічного "Євробачення" у подібному стилі (а їх є достатньо) можуть злитись до купи й усі разом не пройти до фіналу, а такі прецеденти вже були.
Переможницею іспанського відбору стала талановита співачка Мелоді, яка вже з дитинства радує слухачів своїми хітами. Вона не раз намагалася представити свою країну на конкурсі, і нарешті досягла цієї мети. Під час відбору її пісня звучала досить традиційно — типова танцювальна композиція з іспанськими мотивами, зокрема, акустичними гітарами та фламенковою перкусією. У мене не було великих сподівань щодо цього номеру, поки я не почула оновлену версію пісні. Раптом вона мене вразила — у новій інтерпретації з'явилася необхідна енергія і сучасне звучання. Трек наповнився гіперпоповими електронними басами і "більше повітря", як зазначає сама виконавиця. Сподіваюся, що її виступ і візуальні ефекти також будуть на сучасному рівні. Цього року пісні, які автоматично пройшли до фіналу (як-от іспанська), знову будуть представлені між виступами півфіналістів, тому не дивуйтеся, якщо композиції автофіналістів в цьому огляді будуть розташовані в незвичному порядку — саме так їх вперше покажуть на шоу.
Прогноз: несподіваний поворот подій можливий, якщо виконання буде покращено в порівнянні з тим, що ми спостерігали на Benidorm Fest. Проте наразі є ймовірність, що результат складе близько 20-го місця у фіналі.
За весь цей час навколо української заявки було висловлено безліч думок: деякі традиційно пророкують невдачу, оскільки вважають, що музика не відповідає стандартам "Євробачення". Інші, навпаки, сподіваються на неймовірний успіх саме через цю нестандартність. Хлопці підходять до участі в конкурсі з особливим баченням — вони чітко усвідомлюють свої цілі і не прагнуть слідувати модним тенденціям, що, на мою думку, є їхньою перевагою. Для виступу в Базелі гурт адаптував свою пісню, додавши нові елементи, такі як специфічні паузи та більше оркестрових інструментів. Це, до речі, звучить досить незвично в деяких моментах, але сподіваюся, що це виправдано задумом виступу. Дуже цікаво буде побачити, що вийде з цього творчого експерименту.
Прогноз: Бажаємо гурту й учасникам делегації успіху та удачі. Шкода, що за теперішньою системою у півфіналах не голосують журі, думаю, у фіналі вони точно оцінять цю композицію. Є певні побоювання щодо того, що це -- в одному жанровому кластері з заявками Азербайджану та Португалії (там теж дещо подібні гурти), але українська пісня все ж відрізняється від треків цих країн. У цієї пісні є потенціал злетіти дуже високо з постановкою, що запам'ятовується та вражає. Я думаю, що цей трек у цілому доволі вдало відображає теперішній стан нашої країни, з усією непевністю ситуації, але надією у краще. Гадаю, це -- головне, що нам потрібно зараз.
На перший погляд може здатися, що Швеція цього року зробила значний крок у невідомість, покинувши зону комфорту. Адже комедійне тріо з піснею, виконаною на регіональному діалекті шведської, який має помітний фінський вплив, складається з фінських виконавців, і сам твір пародіює поверхневі стереотипи про фінів. Після представлення всіх учасників букмекери поставили гурт на останнє місце, а тріо навіть не змогло перемогти у своєму півфіналі на національному відборі Melodifestivalen. Багато кого вразило, що перемогу віддали Монсу Зельмерльову, про якого ми згадували у попередньому тексті, проте завдяки голосуванню глядачів, Kaj все ж стали переможцями, хоча й з невеликим відривом від "Євробачення-2015". Їхня пісня стала справжнім хітом у європейському TikTok і на деякий час очолила рейтинг найвіртуальніших пісень світу на Spotify. Але чи дійсно це таке велике ризикування, як намагаються подати?
З одного боку, можна погодитися, але якщо придивитися уважніше, ситуація постає в іншому світлі. Наприклад, одним з основних авторів цієї пісні є Андерс Вретов, який написав безліч композицій для шведського відбору, а також для багатьох інших конкурсів, включаючи "Євробачення". Серед його робіт - пісня Fuego, що посіла друге місце на конкурсі в Лісабоні у 2018 році від Кіпру. У цій новій композиції відчувається характерний шведський стиль - з усіх подібних треків цього року саме цей виглядає найяскравіше і найбільш "євробаченським" у всіх значеннях цього терміна. Він має велику деталізацію, продуманість і відповідає сучасним трендам "Євробачення", на відміну від пісні Томмі Кеша. В цілому, ця заявка виглядає досить гідно і навіть іноді радує. Тому не дивно, що гурт вважається одним з головних претендентів на перемогу в конкурсі.
Однак це не врятувало їх від невеликого скандалу. Росіяни в TikTok – справжня сила, а якщо додати до цього пісню з характерним фінським відтінком, що нагадує традиційні карельські частушки... В результаті вони залишили безліч коментарів під відео, а SMM-менеджер гурту вирішив підтримати їх, лайкаючи всі коментарі з "лав фром Раша".
Прогноз: На жаль, Україна наразі на сцені, але, швидше за все, Швеція здобуде перемогу в першому півфіналі. Вона безперечно має шанси на тріумф, і важливе питання полягає в тому, наскільки журі можуть знизити оцінки цієї пісні. Якщо це трапиться, це викличе обурення, яке ми спостерігали протягом останніх двох років, коли переможці глядацького голосування не ставали загальними переможцями конкурсу. Є велика ймовірність, що ситуація повториться, але "Євробачення" завжди сповнене несподіванок. Особисто мені не дуже хотілося б, щоб ця пісня виграла, адже є побоювання, що конкурс може перетворитися на збірку схожих жартівливих треків, втративши при цьому свою (хоч і незначну) музичну цінність.
Португалія й далі йде своїм шляхом попри все. Пісня отримала свою порцію хейту через те, що представить країну в Базелі замість переможниці глядацького голосування на відборі, про що читайте в одному з попередніх текстів. І слава Богу! Заявка Португалії -- невимушена, легка та доволі літня, з альтернативним інді-роковим звучанням. У тексті розповідається про тугу за домом, що далеко, та відчуття неприйняття нового середовища, через що хочеться повернутися. Посилює ефект заявки те, що члени гурту родом з острова Мадейра, що лежить далеко від материкової частини Португалії. На жаль, молодь змушена мігрувати з дому -- і це тема, яка є доволі болючою не лише для жителів Мадейри, але й у цілому для європейців, особливо для українців.
Прогноз: Єврофани з року в рік продовжують ігнорувати підхід Португалії з різних причин, зокрема через те, що її заявки часто не відповідають традиційним очікуванням конкурсу. Однак країна нарешті знайшла своє місце на "Євробаченні" і успішно його використовує — Португалія проходила до фіналу з 2021 року щороку. Вважаю, що цей рік не буде винятком. Мені здається, що ця пісня може несподівано знайти відгук у глядачів і стати популярною в TikTok, оскільки вона помітно відрізняється від інших композицій цього року. Впевнений, що журі також не залишить цю пісню без уваги.
Цього року норвезький відбір не вразив своєю креативністю, як і його переможець. Хлопець, який раніше вже виступав у складі гурту Umami Tsunami, цього разу здобув перше місце з піснею, присвяченою боротьбі його матері з раком. Він стверджує, що є власним вогнем, навіть якщо залишиться наодинці, адже такою була мрія його найдорожчої людини. Виступ вражає своєю технічною відточеністю, але водночас не має особливих причин для захоплення.
Можна згадати про скандал, який трапився з молодим чоловіком. Він створив груповий чат у одній із соціальних мереж для всіх учасників конкурсу. Учасники гурту Ziferblat "зливали" інформацію, опублікувавши дані про чат, і допитливі шанувальники конкурсу виявили, що в ньому відсутня представниця Ізраїлю Юваль Рафаель. Хлопцю довелося пояснювати, що її не вдалося додати через налаштування конфіденційності її акаунта.
Прогноз: Торік була дуже схожа за стилем пісня -- заявка Люксембургу. В огляді всіх пісень конкурсу в Мальме ми прогнозували їй низьке місце у фіналі, але вона потрапила у ньому на тринадцяту позицію. На мою думку, схожа модель буде і з цією піснею -- вона достатньо відточена та радійна, і, можливо, це допоможе їй, хоч і без зайвих амбіцій.
Відразу після перемоги артиста на національному відборі Бельгія стала одним із головних претендентів на перемогу в цьогорічному шоу. Проте, із розвитком подій та появою нових конкурсних заявок, інтерес до його пісні помітно зменшився. Це цілком зрозуміло, адже сама композиція виглядає більше як виступ для живого концерту, а не як самостійний музичний твір. Основна її особливість полягає у вкрай високих вокальних партіях виконавця на фоні хард-техно ритмів. У цьому є певна концепція та чітке бачення, але, на жаль, доля піднесла сюрприз: пісня Себастьяна виявилася жанрово схожою на заявку Кіпру цього року, і обидва артисти виступають в одному півфіналі, причому кіпріот завершить цю частину шоу. До речі, поки в Україні активно обговорюють "корупцію" у наших відборах, у Бельгії, чомусь, не звертають уваги на той факт, що виконавець є учнем Гюстафа, котрий представляв країну на конкурсі 2023 року в Ліверпулі та був членом журі, що голосувало на цьогорічному відборі. Ось така от європейська прозорість.
Прогноз: На тлі спроби підвищити інтерес до виступу Кіпру, про що ми обговоримо пізніше, виникають певні занепокоєння щодо можливостей Бельгії. Якщо ця композиція зможе дістатися фіналу, я вірю, що журі оцінить її досить високо. На мою думку, вона виглядає більш природною та ретельно продуманою в порівнянні з треком Кіпру, тому саме вона має всі шанси пройти далі. Але чи справді так станеться? Є певні сумніви.
Черговий автофіналіст. Якщо ви думаєте, що ця пісня перемогла на фестивалі Сан-Ремо цьогоріч, то це не так -- переможець Olly відмовився від участі на "Євробаченні", а Лючіо йшов наступним у черзі на поїздку до Базеля, бо посів друге місце на конкурсі. Чи на краще це? Сказати важко, обидві пісні є чоловічими баладами та (хай пробачать мені італомани) доволі схожими. Так, трек Корсі є більш концептуальним і має сильніший меседж, але за своїм звучанням композиції є доволі схожими. У представника Італії точно цікавий образ, і видно, що "Євробачення" для нього -- це не спосіб щось довести або когось вразити, а просто розповісти свою історію. У цього є прихильники і я ціную всі ці зусилля та контексти, але ця заявка точно не для мене. Якщо забрати її з конкурсу, у мене не викличе це жодних емоцій -- що ця пісня є, що її нема.
Прогноз: Щоб ця пісня справила глибоке враження, їй необхідний особливий весняний настрій. Хоча Італія і Португалія поділяють подібні емоції (хоча й не в звучанні) та альтернативний підхід, Італія виглядає більш привабливою завдяки своїй органічності. Є підстави вважати, що журі знову надасть високі оцінки цій композиції, адже це Італія, і, відповідно, існує велика ймовірність, що країна знову опиниться в десятці фіналістів.
У цієї країни-багатійки зараз найскладніший період її участі у конкурсі. По-перше, Азербайджан не проходив до фіналу з 2023 року. По-друге, участь держави у конкурсі 2022 року в Турині була доволі скандальною через участь у змові журі кількох країн, щоб голосувати один за одного (за словами ЄМС) і через прохід до фіналу винятково завдяки балам журі (так, буквально з нулем від глядачів). На додачу до цього, єврофанам не надто подобається бачити країну на конкурсі з огляду і на політичні причини, і на ситуацію з правами людини в країні. Пікантнішим усю цю історію робить те, що соліст гурту Mamagama, який представить Азербайджан у Базелі, за походженням є євреєм і відкрито говорить, що представляє на конкурсі весь свій народ.
Зміна керівництва делегації свідчить про прагнення країни представити себе на конкурсі в новому світлі. Раніше Азербайджан піддавався критиці за недостатнє відображення місцевої музичної культури, оскільки часто залучав іноземних авторів та продюсерів. На жаль, останніми роками місцеві виконавці не здобули значних успіхів. Гурт, який вирушить на конкурс у Базелі, вважається одним із найвпливовіших представників сучасної альтернативної музики в Азербайджані. Вони самостійно написали свою пісню, яка містить помітні авторські елементи та намагається пристосуватися до британського звучання з елементами фолку (постановка також буде підготовлена британським спеціалістом). Проте, існує проблема: їхній конкурсний трек виявився доволі нудним. У ньому є мелодійні хуки, і він, здається, створений з урахуванням "Євробачення", але не має виразних моментів і звучить дещо фоново.
Прогноз: Щоб ця пісня змогла потрапити до фіналу, їй необхідно представити яскравий та оригінальний виступ. Є певний потенціал, але його реалізація може бути складною. Маю сумніви, що вся концепція зможе виділитися серед інших, проте не виключаю можливості, що вживу все може заграти новими барвами.
Якщо ви чули пісеньку "ам блу, дабаді, дабадай", то знайте: її допомогла створити саме ця людина. Італійський діджей має на своєму рахунку багато хітів -- і ось один із них "докотився" до "Євробачення". Пісню спочатку відправляли на Сан-Ремо, але вона недостатньо вписалася в його формат, тому її використали на фестивалі як рекламний джингл. Через це вона завірусилась в Італії та було вирішено додати її до відбору Сан-Марино. Пісня звучить, ніби її згенерував ШІ за запитом "зроби максимально італійську стереотипну пісню з танцювальним бітом". Звучить усе непогано, у вокалістів доволі вдалі для цього треку тембри (ми не розкриватимемо їхніх імен, оскільки вони не хочуть публічності та виступатимуть на самому конкурсі в масках, як на відборі). Однак мені абсолютно не подобається візуальна концепція як кліпу, так і виступів наживо -- дуже дурний і навіює не надто приємні асоціації, а в цілому ідеї виглядають доволі дешево та хаотично. Сам же Понте теж уже встиг отримати по вухах за те, що на одній із промовечірок сказав, що участь Ізраїлю на конкурсі -- це винятково про музику та що конкурс не є політичним.
Прогноз: З того, що видно вже зараз, є побоювання, що ніхто нічого змінювати у візуалі не буде, що дуже погано. Пісня якби заточена на успіх серед глядацького голосування, але може загубитися через невдале втілення постановки. Крім того, на конкурсі не надто успішними є пісні, створені діджеями, тому що їх дуже складно виконати наживо так, щоб це було наближено до студійного запису. Шанси безумовно є, але я все ж відчуваю, що це не пройде до фіналу.
Ця пісня одразу вирізнялася серед усього репертуару цьогорічного албанського відбору, але не вірилося, що Албанія справді наважиться відправити щось таке на конкурс. Дует албанських мігрантів з Італії створив альтернативну фолк-композицію з електронними елементами та глибоким текстом про все те божевілля, яке відбувається зараз у світі. Після виступу на відборі стало зрозуміло, що це має хітовий потенціал, а після перемоги на цьому ж відборі пісня припала до душі фанатам конкурсу. У мене цей трек викликає величезний захват.
Прогноз: Албанія досягала найкращого результату, зайнявши п'яту позицію у фіналі, і хочеться сподіватися, що ця пісня зможе перевершити цей показник, хоча шанси на це виглядають невисокими. На жаль, ця конкурсна заявка мала б більше шансів на успіх у попередні роки, але я щиро вірю, що її оцінять по заслугах. Всі необхідні складові для успіху вже наявні.
Участь цієї країни на цьогорічному "Євробаченні" можна назвати прикладом витримки та терплячості. Якщо ви не забули, то торік Йоуст Кляйн був дискваліфікований із фіналу конкурсу (що стало дуже травматичною подією для самого виконавця й очікувано викликало доволі негативну реакцію мовника Нідерландів, оскільки Йоуст був одним із фаворитів шоу). Тоді Avrotros клялись і божились, що на "Євробачення-2025" прийдуть лише тоді, коли організатори зможуть гарантувати їм зміни на користь ментального здоров'я виконавців. Зміни (на папері) справді було зроблено -- запроваджено окремий етичний кодекс, додано нову посаду директора "Євробачення", обмежено доступ преси до арени під час перших репетицій тощо. У відповідь на ці зміни мовник Нідерландів вирішив узяти участь у конкурсі.
Він вирішив обрати менш суперечливого артиста — Клода, біженця з Конго, який разом із сім'єю втік від війни до Нідерландів. Його перші спогади про "Євробачення" пов'язані з виступом Кончіти Вурст, переможниці 2014 року в Копенгагені, який він дивився в таборі для біженців. Цей молодий виконавець став одним із провідних хітмейкерів країни, вміло поєднуючи нідерландську мову з елементами франкомовного попу, схожого на стиль Stromae. У його конкурсній пісні також відчуваються ці впливи — легка, радісна і вкрай запам'ятовувана композиція з особистою історією в тексті. Цікаво, яким чином буде представлено цю ідею під час живого виступу.
Прогноз: Реакція фанатів на цю пісню вельми інтригуюча. Дехто її абсолютно не сприймає, вважаючи, що шанси на вихід до фіналу мінімальні, тоді як інші вважають її одним із головних претендентів на перемогу. Я більше схиляюся до другого варіанту, оскільки вона гармонійно вписується у музичний стиль, який зазвичай подобається як глядачам, так і членам журі. Вірю, що минулорічний досвід лише підсилить враження від цієї пісні, проте багато чого буде залежати від її виконання. На мою думку, вона має всі шанси потрапити до фіналу і зайняти там вартісне місце.
У попередніх обговореннях ми вже згадували, наскільки невдалим видався цьогорічний відбір у Хорватії, але, на диво, перемогла комбінація, яка виявилась не такою вже й поганою. На перший погляд, вона нагадує тінь минулорічної заявки Ірландії, але виглядає так, ніби була створена в лабораторних умовах, щоб усі могли зрозуміти, з чого вона черпала натхнення. Звучить як експеримент, проте досить обміркований. Ця композиція явно не призначена для спокійного слухання, адже в ній поєднано безліч різноманітних елементів, що мають на меті викликати здивування в кожному фрагменті. Деяким слухачам цей ефект видається надто інтенсивним, тому неважко уявити, що реакції на пісню можуть бути неоднозначними. Враження від треку трохи зіпсувало й виконання наживо під час відбору: постановка виглядала недостатньо продуманою, а вокал скоріше налякав, ніж вразив. Проте я не вважаю, що в цьому винен виконавець.
Марко вже брав участь у відборі Хорватії з піснею "Moli za nas", яку можна вважати взірцем сучасної балканської балади, позбавленої кліше та стереотипів. Проте на конкурс поїхала співачка з композицією, що занадто нагадувала роботи Тейлор Свіфт, і в результаті не змогла пройти до фіналу — її пісня виявилася, вибачте за грубість, як свині до небес у порівнянні з твором Марка. Виконавець добре усвідомлює це, адже продовжує виконувати саме цей трек на своїх виступах. І тоді він продемонстрував себе як надзвичайний вокаліст, показавши, наскільки органічно він вписується в цю пісню та якою справжньою вона є, без будь-яких надуманих розрахунків.
Відтоді багато чого змінилося -- Марко зробив камінгаут, тобто публічно оголосив, що є геєм, що викликало зайві спекуляції та хейт після його перемоги на відборі. Друге місце посів гурт Ogenj, соліст якого є консервативним гомофобом, що називав представників ЛГБТК+ спільноти хворими людьми. Гурт переміг за глядацьким голосуванням, але завдяки голосам журі у підсумку перемогу отримав Марко, через що фанати Ogenj почали знущатися з виконавця з огляду на його орієнтацію, що підтримали й деякі інші користувачі хорватського інтернету. Як каже сам артист, через це він кілька днів не виходив із дому. Крім того, йому довелося виправдовуватися на національному телебаченні за всю цю ситуацію. Марко точно є особистістю, яка заслуговує більше уваги за його пісню, але враховуючи її сенс та концепцію, новий контекст змушує подивитися на неї під іншим кутом.
Прогноз: Точно не найгірша пісня цього року. Так, є багато моментів для доопрацювання, але потенціал є, особливо в рамках глядацького голосування. Хочеться вірити, що це пройде до фіналу, хоч шанси цього є дуже хиткими.
Країна, що приймає, і ще одна фіналістка цьогорічного конкурсу. Виглядає так, що у Швейцарії немає надмірних амбіцій, проте відчувається наявність музичного смаку. Конкурсна пісня, обрана через закритий відбір, вражає своєю елегантністю та ніжністю, являючи собою оркестрову баладу в мажорі, з акцентом на чуттєвий вокал. У композиції є несподівана частина, що нагадує відомий фрагмент з "Кармен", однак в цілому вона звучить дуже гармонійно і оригінально. Хоча це може здаватися гостьовим виступом, я вважаю, що саме в цьому полягає сила цієї пісні. Вона має здатність створювати особливу атмосферу, і при мінімалістичному виконанні може запам'ятатися. Непересічно бачити на "Євробаченні" саме такі твори, особливо коли текст розкриває важливість прийняття своєї наївності і вміння знаходити в ній те, що підтримує, а не заважає жити.
Прогноз: Хотілося б, щоб ця композиція перевершила всі очікування в плані результатів, але на горизонті маячить тінь заявки Португалії на її рідному конкурсі 2018 року, яка зайняла останнє місце у фіналі. Якщо це трапилось тоді, то в умовах сьогоднішнього "Євробачення" ситуація може бути ще більш непередбачуваною. Сподіваємось на підтримку журі. Маю відчуття, що ця пісня може несподівано стати вірусною навіть через певний час після конкурсу.
Сенсаційна новина: Кіпр нарешті представить справжнього кіпріота! Протягом останніх кількох років країну на міжнародному конкурсі представляли не лише члени діаспори, які мешкають за кордоном, а й запрошені грецькі знаменитості. Однак Тео, який певний час навчався в Лондоні і наразі проживає на острові, став першим офіційно оголошеним учасником цього конкурсу. Інтрига навколо його пісні тривала досить довго, майже до самого кінцевого терміну подачі заявок на участь у конкурсі.
Грецький "маестро" Димитрис Контопулос, колишній сподвижник Філіпа Кіркорова, став справжньою п'явкою в світі музики. Він раніше активно сприяв реалізації різноманітних ідей пропагандиста, коли Кіркоров ще виступав на "Євробаченні" та його вплив поширювався на багато інших країн. Минулого року Контопулос зміг продати Кіпру стару, контроверсійну демо-запис, про що ми вже повідомляли. Цього року ж він має можливість співпрацювати з Елсі Бей — багаторазовою учасницею норвезького відбору, яка тепер створює пісні для конкурсів в інших країнах і, нарешті, дочекалася, щоб її трек потрапив на змагання. Також у його арсеналі — співавторство з Ліннеєю Дейл, яка стала частиною команди, що принесла перемогу на "Євробаченні" минулого року. Проте, незважаючи на всі зусилля, нові композиції звучать схоже на бельгійський трек цього року, і те, що вони опинилися в одному півфіналі, точно не йде на користь обом пісням.
Наша команда має в наявності трек у жанрі техно-хаус, який містить певні сповільнення, але з штучним звучанням, що пронизує всю композицію. Він нагадує мікс з різних стилів, ніби створений для "Дитячого Євробачення". Відчувається, що автори прагнули надати йому "сучасного" і "модного" звучання, проте деякі моменти виглядають більш смішними, ніж серйозними. Атмосфера навколо цієї заявки та піар-кампанія, що її супроводжують, мають явні ознаки стилю Бедросовича. Наші зауваження щодо російського впливу в цій історії не є випадковими: записом і змішуванням студійної версії займався російський спеціаліст, який раніше працював над останнім альбомом російського пропагандиста Сергія Лазарєва, випущеним цього року.
Уся ідея пісні зосереджена на "таємничій особистості", ім'я якої, начебто, буде розкрите під час виступу. Згідно з інформацією, отриманою після перших офіційних репетицій, мова йде про вітрувіанську людину, тобто про знамените творіння Леонардо да Вінчі. Представники команди запевняють, що це буде щось абсолютно нове і незвичне для глядачів. Поширюються навіть чутки, що виконавцю підготували надзвичайно складний номер спеціально для конкурсу, який включає в себе різноманітні конструкції, що не дозволять артисту зайняти позицію на сцені жодної миті під час виступу (можливо, він буде лежати на ескалаторі або пересуватися на крані?). Ці чутки підкріплюються тим, що він виступає в завершенні першого півфіналу, а такі місця зазвичай відводяться для найскладніших або вражаючих номерів. Останнім часом ситуація загострилася після новин з грецьких таблоїдів про те, що Тео нібито потрапив до лікарні через перевтому під час репетицій (проте швидко був виписаний). Це нагадує промокампанію заявки Білорусі 2016 року, коли обіцяли виступ оголеного артиста з вовками, а на репетицію він прийшов у мантії, що повністю закривало його тіло, щоб підсилити ці обіцянки. В результаті вовки виявилися голограмами, а артисту так і не дозволили роздягнутися, що призвело до його незастосування у фіналі.
Прогноз: Виникає логічне запитання: "А навіщо?". Якщо номер дійсно буде надзвичайно складним, він лише затулить пісню, не дозволить їй розкритися та створить більше запитів, ніж відповідей. Якщо ж з'явиться щось кумедне, на кшталт чуток про "супернеймовірну технологію" на виступі Греції 2021 року, що виявилася танцюристами в зелених костюмах на фоні, це більше стане мемом, ніж шляхом до успіху. Останній порядковий номер не завжди гарантує вихід у фінал — Латвія на київському конкурсі 2017 року була однією з фавориток, але виступаючи останньою, зайняла в півфіналі останнє місце. Щодо живого виконання — поки що ситуація не зовсім зрозуміла: Тео відвідував одну грецьку промовечірку та акапельно виконав частину приспіву своєї пісні (є ще одне відео, де він співає на біговій доріжці, але умови на конкурсі будуть зовсім іншими). Хоча половина пісні — це якийсь речитатив і недореп, тому співати там особливо нічого. Претензія Бельгії в цьому контексті виглядає більш вишуканою та органічною, навіть з музичної точки зору.
#Українці #Дональд Трамп #Співачка #Росіяни #Володимир Путін #Росія #Європа #Швеція #Українська мова #Карцинома #Ісландія #Польща #Ведучий #Нідерланди #Естонці #Португалія #Ізраїль #Співаючи #Філіп Кіркоров #Італія #Бельгія #Хорватія #Естонія #Фінляндія #Дует #Хітова пісня #Албанія #Експеримент #Тейлор Свіфт #Європейська мовна спілка #Пародія #Азербайджан #Кіпр #Ліверпуль #Пісенний конкурс Євробачення #Базель #Мальме #Леонардо да Вінчі #Концепція #Сергій Лазарєв #Енді Воргол #Плагіат #Балада #Словенія #Дитячий пісенний конкурс "Євробачення #Фіни #Зразок (музика) #Melodifestivalen #Дейв Бентон