Фармацевтичні корпорації підвищують витрати на рекламу: які наслідки це має для українців? | УНН

Виробники ліків з кожним роком збільшують рекламні бюджети для просування та популяризації препаратів. На українців звідусіль "летить" реклама ліків проти кашлю, антигістамінних, ферментів для функціонування шлунку і покращення метаболізму... Від цієї реклами не сховатися - вона переслідує нас всюди: від телебачення та екрану смартфона до білбордів на вулицях та навіть рекламних плакатів у громадському транспорті. Але чи сприяє це зміцненню здоров'я українців, чи несе приховані загрози - УНН спробував розібратися.

Станом на кінець першого кварталу 2025 року, витрати на рекламу фармацевтичних продуктів на телебаченні сягнули 1,2 млрд грн. Згідно з інформацією сейлз-хаусу "Ocean Media Plus", опублікованою у спеціалізованому фармацевтичному виданні "Аптека.юа", основні інвестиції фармкомпаній спрямовані на рекламу препаратів, що підтримують функції дихальної системи та покращують процеси травлення.

Проте, реклама медикаментів викликає проблему самолікування та зниження свідомості про власне здоровʼя серед українців, вважає лікар Іван Черненко в коментарі для УНН. Він підкреслив, що реклама засобів для покращення травлення, зокрема, формує нездорові звички у харчуванні, навіюючи людям думку, що можна переїсти, а потім просто прийняти ліки, які "активують" травлення.

Мене справді дратує реклама лікарських засобів, де демонструють, як людина переїдає, а потім закликають взяти якийсь препарат, аби полегшити дискомфорт у шлунку. Зазвичай мова йде про ферменти для підшлункової залози або прокінетики, які стимулюють роботу шлунково-кишкового тракту. Але суть не в тому, щоб наїдатися до відвалу, а потім сподіватися на магічну пігулку. Необхідно донести до людей, що, можливо, варто обмежити порції. Адже у когось можуть бути розлади, а у когось — серйозні проблеми зі шлунком, які й призводять до труднощів з травленням.

Процес формування негативного ставлення українців до свого здоров'я фармацевтичними компаніями не обмежується лише цим. Такі рекламні кампанії також підштовхують людей до самолікування, яке часто триває не лише з вживанням однієї таблетки після переїдання.

Коли у людини починають проявлятися проблеми з травленням, що насправді можуть бути знаками, які сигналізують про необхідність консультації з лікарем, вона може під впливом яскравої реклами сприйняти це як ситуацію, що легко вирішується за допомогою однієї таблетки.

А такий підхід докорінно невірний і часто призводить до серйозних проблем. Які без заангажованого ставлення українців до власного здоровʼя, через надмірну рекламу ліків, можна було б вирішити на перших стадіях легко і швидко. Однак, через самолікування проблеми зі здоровʼям, як снігова куля, збільшуються до глобальних масштабів, які не усунути легкою терапією.

Також варто зазначити, що лише за перші чотири місяці 2025 року на рекламу лікарських засобів на телебаченні було витрачено 1,2 мільярда гривень, і ці витрати, по суті, покладаються на плечі українців. Виробники ліків включають у вартість препаратів не лише витрати на сировину та розробку формули, а й значні бюджети на рекламу: телевізійні ролики, створення "лікарського" міфу навколо бренду, маркетингові кампанії в соціальних мережах та розробку привабливого пакування. Таким чином, пацієнт платить не тільки за ліки, але й за рекламу, слогани та брендову "упаковку".

Безсумнівно, надмірна кількість реклами медичних препаратів є світовою проблемою, яка негативно впливає на здоров'я наших співгромадян. Постійний потік агресивних повідомлень про "швидке полегшення" спонукає людей зосереджуватися на лікуванні симптомів, а не на причинах хвороб. Крім того, самостійний вибір ліків під впливом реклами часто призводить до небажаних ускладнень.

#Українці #Телебачення #Реклама #Лікар #Бюджет #Дихальна система #Бренд #Шлунок #Маркетинг #Громадський транспорт #Ефір #Симптом #Підшлункова залоза #Травлення #Медикаментозне лікування #Самолікування #Ферменти #Шлунково-кишковий тракт людини #Метаболізм #Кашель.

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
Литовські інженери впроваджують українські акустичні системи для виявлення безпілотників у свої системи протиповітряної оборони.
Партизан проти Олександрії: початкові склади та безкоштовний показ матчу-відповіді Ліги конференцій.
Сумська, Кравець і Роговцева: видатний акторський ансамбль у новій драмі "Ну мам" - прем'єра вже на горизонті!
Теги