Думки критиків і глядачів на другий сезон "Гри в кальмара" від Netflix розділилися. Якщо одні раді продовженню культової історії, то інші розчаровані низкою моментів.
26 грудня на стримінговій платформі Netflix вийшов другий сезон південнокорейського серіалу в жанрах виживання, пригодницького бойовика, трилера і драми "Гра в кальмара 2". Як і перший, він був знятий режисером Хван Дон Хеком, а головну роль у ньому зіграв Лі Джон-дже. Це шоу називали найочікуванішим у 2024 році і покладали дуже великі надії на продовження історії про криваву гру, де ставкою є життя. Після виходу серіалу і критики, і глядачі сказали своє слово. Фокус зібрав думки обох сторін.
На початку другого сезону "Гри в кальмара" Сон Кі Хун, через три роки після своєї перемоги в жорстоких змаганнях, об'єднується з детективом Чон Хо. Їхня мета — виявити організаторів небезпечної гри та покласти їй край раз і назавжди. Кі Хун звертається за допомогою до найманців, щоб вони допомогли в пошуках рекрутерів, які займаються набором нових учасників для наступного етапу. Протягом ігрового процесу головний герой докладає зусиль, щоб розкрити особистість Фронтмена — таємничого ведучого, який завжди залишається в тіні.
У цьому випуску беруть участь різноманітні персонажі: криптовалютний інфлюенсер, ветерани військової служби, трансгендерна жінка, яка шукає фінансування для завершення свого переходу, матір, що виховує сина-ігромана, та інші. Режисер відкрито зізнався, що через історії учасників цієї небезпечної гри прагне продемонструвати відображення сучасного суспільства та його актуальних потреб.
Фінал серіалу залишає багато запитань і явно натякає на те, що глядачів чекає продовження, зйомки якого вже офіційно анонсовані, а дебют відбудеться в 2025 році. Третій сезон обіцяє стати завершальним.
""Гра в кальмара" не може позбутися бажання повторювати одні й ті самі виснажливі уроки про жадібність і людську природу, і це радше обтяжує розповідь, ніж підносить її", -- пише Тереза Лаксон для Collider. За її словами, незважаючи на багатообіцяючий початок, шоу продовжує занадто сильно покладатися на ті ж архетипи, які зробили перший сезон таким передбачуваним.
"Часто здається, що шоу боїться, що його глядачі можуть не зрозуміти, що відбувається, тому все має бути прописано. Кожна драматична сцена здається емоційно маніпулятивною -- сповільнені моменти здаються майже млявими в тому, як вони змушують глядача аналізувати кожну маленьку деталь на екрані, перш ніж збільшити ці деталі. Кожне голосування повторює ту саму динаміку, що й попередні, у виснажливій манері, витрачаючи час на ті самі сцени, коли люди вагаються між тим, залишитися чи піти. На той час, як сезон добігає кінця, здається, що багато часу було витрачено даремно на повторення", - вважає критикиня.
Нік Шагер із The Daily Beast зазначає, що після рекордного дебюту першої частини, яка зібрала безліч нагород, другий сезон починається з мізерного старту.
Доброю новиною є те, що в результаті він відновлюється, щоб запропонувати більше напруженої, персонажної драми "зроби або помри", якої прагнуть його шанувальники, з кількома захоплюючими поворотами у вже відомій формулі. Поки він зосереджений на небезпечних дитячих іграх, що стали його фірмовим знаком, південнокорейський хіт від сценариста і режисера Хван Дон Хека продовжує залишатися захоплюючим науково-фантастичним трилером. Проте, занадто часто він забуває, що насправді його рухає, і, що, на жаль, є прикрим, не може завершити свої численні сюжетні лінії до кінця свого занадто короткого семисерійного формату, - зазначається у відгуку.
Він констатує той факт, що, судячи з фіналу, від самого початку творці нікуди не поспішали, оскільки не збиралися підбивати підсумки і закінчувати на ноті, яка залишає в підвішеному стані долю незліченних персонажів.
Другий сезон не відкриває нових тем, але вміло поглиблює всесвіт "Гри кальмарів", створюючи трилер, що виступає як ще більш жорстокий варіант першої частини, зазначає Ендрю Вебстер з The Verge.
"Другий сезон, ймовірно, не зможе вразити так, як перший, але він компенсує це продуманими змінами у структурі та ще більш захоплюючими сюжетними лініями, що стають ще більш драматичними. Що ще важливіше, існує обіцянка захоплюючого розвитку подій, який має чіткий напрямок," - підкреслює він.
Джеймс Поневозік з New York Times розмірковує: якщо серіал виконує лише роль платформи для надмірного насильства в стилі високого дизайну, чи не є ми, як суспільство, лише недорогою копією VIP-персон? Після чергового акта насильства, він ставить собі запитання, чи повинно це викликати сміх, і коли соціальна критика шоу перетворюється на фаталізм.
"Ви знову почуєте те, що вже чули в першому сезоні, і побачите знайомі сцени. Якщо ж випадково натрапите на щось нове, це, ймовірно, буде пов'язане з персонажем, що нагадує когось, кого ви спостерігали, коли він загинув або став вбивцею в першому сезоні. Можна вважати, що це не випадковість. Ця версія 'Гри в кальмара' слугує способом повторного подання 'знайомих моментів' з попереднього сезону", - зазначає автор.
Однією з ключових переваг шоу "Поневозік" є його вражаюча візуальна складова. Теми класової боротьби, що перегукуються з такими корейськими фільмами, як "Паразити" і "Крізь сніг", подані з особливою елегантністю, що виходить далеко за межі пастельних відтінків у декораціях для ігор.
Глядачі не залишаються байдужими до побаченого; їхні коментарі варіюються від захоплення до істотного розчарування.
"Другий сезон виявився значно менш цікавим, ніж перший. Я відчуваю велике розчарування через кліффхенгер в кінці. Дивна сцена з чоловіком, який переплутав стать, виглядає недоречною. Також бракує часу для розкриття інших сюжетних ліній, що створює враження поспіху у створенні сезону", "Початок другого сезону обіцяв багато, але згодом історія втратила темп. Сюжет затягнувся, з’явилися численні лінії, які не призводили до нічого конкретного, залишаючи як головну історію, так і побічні сюжети незавершеними. У порівнянні з щільно структурованим першим сезоном, цей закінчується невиразно, більше нагадуючи філлер, ніж логічну розв'язку", "Це захоплююче продовження, яке приносить нові емоції та драму, що спонукає до роздумів! Довгоочікуваний другий сезон Squid Game нарешті вийшов, і він не підводить", "Сезон має інший акцент у порівнянні з першим, але залишається дуже приємним для перегляду. Він уникає кліше з смертями, і кожна з них виглядає добре продуманою", - діляться своїми враженнями користувачі.
#Суспільство #Телевізійні серіали #Південна Корея #Директор #Детективна фантастика #Спати. #Трилер (жанр) #Netflix #Драма #The Verge #Кулемет. #Хітова пісня #Кінофільм #Хліб #Дон (річка) #Трансгендер #Кальмар. #Екшн-пригодницька гра #Snowpiercer #Класовий конфлікт #Ремікс