До п'ятирічного ювілею платформи Київстар ТБ, що спеціалізується на кінематографі та телебаченні, було організовано панельну дискусію, присвячену українському кінематографу майбутнього. Захід відбувся у столичному кінотеатрі "Оскар", розташованому в ТРЦ "Гулівер", і зібрав представників індустрії, медійників та впливових осіб.
Платформі кіно та телебачення Київстар ТБ, яка має найбільшу українську відеобібліотеку, виповнилося 5 років. З нагоди ювілею Київстар ТБ вперше організувала масштабний захід у Києві, об'єднавши тих, хто створює, транслює та дивиться українське кіно. Його ведучим став Руслан Шаріпов -- cценарист 1+1 media.
Подія розпочалася з презентації оновленої айдентики Київстар ТБ, яку представив Юрій Чорненький, керівник Департаменту маркетингових комунікацій компанії. Новий логотип та дизайн-система були запущені на початку грудня, приурочені до ювілею платформи. Після цього Людмила Яйченя, керівниця відділу послуг відео та телебачення, поділилася секретами успішного зростання кількості переглядів та контенту на Київстар ТБ, зокрема, акцентуючи увагу на синергії між брендами Київстар та 1+1 media. Тимур Зайдуллін, керівник відділу розробки та впровадження інновацій, розповів про "начинку" платформи та її розвиток протягом останніх п'яти років.
У 2024 році Київстар ТБ активно займалася популяризацією українського кінематографа, підтримуючи вітчизняні фільми та серіали, а також кінофестивалі та молодих режисерів. В рамках співпраці з Українською Кіношколою було запущено освітній проєкт - кінолекторій на ВДНГ у Києві. Це викликає питання про те, яким буде українське кіно в майбутньому і які фільми обиратимуть глядачі Київстар ТБ. Крім того, це вплине на сприйняття українців самими собою та на те, як їх бачать іноземці.
Коли врешті українське кіно стане окремим культурним явищем на європейському та світовому кіноринках, як це вже зробило, наприклад, французьке, італійське, німецьке, японське кіно та врешті Голівуд? Чи може воно стати конкуретноспроможним в Європі? Аби подискутувати про українське кіно майбутнього в контексті пошуку національної форми, Київстар ТБ зібрала провідних представників кіно- та телебізнесу. До обговорення долучилися Ірина Костюк -- продюсерка FILM.UA Group; Анна Мачух -- генеральна директорка Одеського міжнародного кінофестивалю, співзасновниця Української кіноакадемії; Наталія Ворожбит -- сценаристка та режисерка; Акім Галімов -- продюсер 1+1 media, засновник проєкту "Реальна історія", Анна Яценко -- продюсерка, співзасновниця ForeFilms. Модерувала панельну дискусію Дарина Мельник -- PR-менеджерка Київстар ТБ.
Учасники відзначили, що виробництво локального контенту для української аудиторії є не лише фундаментом для успішної інтеграції на міжнародну арену, але й важливим чинником збереження національної самобутності. Водночас, ОТТ-платформи виконують суттєву роль у просуванні українського контенту.
Анна Мачух зазначила, що українці сьогодні здобули визнання на міжнародній фестивальній арені, де наші фільми здобувають численні нагороди.
"В українському кіно все відбувається так, як мало бути. Наше документальне кіно є надзвичайно якісним та конкурентоспроможним. З одного боку це добре, тому що ми вміємо це робити. З іншого боку не дуже, адже до цього привела наша історія. У нас відбувається стільки турбулентних подій, бо якщо в інших країнах документалістам доводиться шукати, про що зняти фільм, то у нас тем більше, ніж потрібно.
На жаль, ми лише в останні роки почали працювати з найголовнішим напрямком -- з локальним кінопродуктом, тому що раніше ми весь час дивилися насамперед на Захід. А ми повинні дивитися на власного глядача. Сьогодні й Київстар ТБ, і кінотеатри підтвердили, що зараз глядач обирає український продукт. Тому український глядач має бути на першому місці. А якщо український глядач буде сприймати наше кіно, то його сприйматиме й іноземний", -- зауважила гендиректорка ОМКФ Анна Мачух.
Тим часом продюсерка FILM.UA Group Ірина Костюк наголосила, що перш, ніж утвердитися на міжнародному ринку, треба мати локальний успіх.
"Без досягнення успіху на локальному рівні, українське кіно не зможе стати міжнародно визнаним. Яскравим прикладом цього є фільм "Мавка", що презентує наших унікальних персонажів. Ця стрічка мала найбільшу географію експорту серед усіх українських фільмів. Вона була показана в рекордній кількості країн, а також принесла надзвичайні міжнародні касові збори. Тому без нашого місцевого контексту, без глибоких коренів, без зусиль на благо нашого глядача та без локального успіху, міжнародне визнання залишиться недосяжним," -- поділилася Ірина Костюк.
Акім Галімов, продюсер компанії 1+1 media і творець проєкту "Реальна історія", підкреслив, що попит на українське історичне кіно залишається актуальним і досі не вичерпаний.
У свою чергу, драматургиня, сценаристка та режисерка Наталія Ворожбит поділилася своїми думками щодо відображення війни в українському кінематографі:
"Я коли я пишу, або знімаю, то не думаю, для локального це глядача, чи для іноземного. Можу сказати, що 2014 року, працюючи з темою війни, я (і не лише я) часто стикалася з твердженнями, що не на часі, не треба знімати про війну. Треба робити щасливими локального глядача, бо про війну йому не цікаво -- і так боляче. Але, коли почалося повномасштабне вторгнення, то з усіх усюд почали звертатися саме до українського кіно. Чомусь саме у кіно шукали якоїсь відповіді на те, що відбувалося в Україні до 24 лютого 2022 року. І дійсно, яке щастя, що в нас були такі фільми, й не один і не два, а у достатній кількості".
Продюсерка та співзасновниця ForeFilms Анна Яценко зауважила, що українське кіно в першу чергу потрібно створювати для глядача, враховуючи те, що буде для нього цікавим:
"Якщо ідея фільму не зачепить душу українського глядача, то для нас вона не цікава. Але ми так само маємо виховувати українського глядача, ми не маємо робити низькопробний продукт. Ми маємо зробити так, щоб люди, які виходять з кінотеатрів, виходили з якимось питанням. Це має бути піраміда, в основі якої глядацьке кіно, але також має бути те кіно, яке виховує та залучає до нас іноземного глядача, тому воно має бути різне".
Учасники обговорення дійшли висновку, що українському кіно на даний момент не потрібна окрема національна форма. Натомість, воно потребує потужних історій і ретельно прописаних персонажів. Наприклад, фільм "Сам удома" ілюструє американську ідентичність святкування Різдва, але його автори не акцентували на цьому увагу. Вони зосередилися на створенні неймовірної, універсальної історії, що залучає глядачів з усіх куточків світу: від Африки до Азії та Європи. Спостерігаючи за персонажами, сміючись та аналізуючи їхні взаємини, ми підсвідомо занурюємось у американську культуру. Спікери зазначають, що саме в цьому полягає формула майбутнього успіху українського кіно: розробка захоплюючих сюжетів, які зможуть зацікавити глобальну аудиторію.
Продюсерка Ірина Костюк додала, що українська дитяча анімація якраз потребує національних героїв:
"Для дитячої авдиторії створити анімаційного національного героя -- то була велика місія і "Мавка" її втілила. Ця ніша на українського героя раніше була відкрита, бо в дітей були тільки "Маша і Мєдвєдь"".
Наостанок гості переглянули короткометражні стрічки "Нюанс", "Монстр 24.02.2022" та "Останній день", які здобули визнання на провідних кінофестивалях України. Кожен з фільмів презентували: представник Чілдрен Кінофесту Ілля Дядик ("Монстр 24.02.2022"), режисери Маргарита Воронова та Олег Кібальник ("Нюанс"), Анастасія Михальчук ("Останній день").
Окрім того, під час заходу відбувся благодійний збір у межах проєкту "Дитяча надія" на додаткові датчики до ультразвукової системи Venue для УЗД-апарату у дитяче відділення реабілітаційного центру "Незламні". Це обладнання допоможе проводити точну діагностику, прискорювати лікування та рятувати життя маленьких пацієнтів. Загальна мета збору - 270 тис грн, кожен може долучитись, зробивши пожертву на платформі dobro.ua.
Київстар ТБ — це спільна ініціатива 1+1 media та компанії Київстар, запущена 11 грудня 2019 року. Ця платформа є джерелом кіно та телевізійного контенту, що пропонує користувачам доступ до сотень тисяч годин українських та міжнародних програм, а також прямих трансляцій і унікальних ексклюзивних проектів. У її складі налічується більше 430 телеканалів і VOD-бібліотека, яка містить 20 000 фільмів, серіалів, мультфільмів та шоу. Київстар ТБ може використовуватися користувачами всіх мобільних операторів в Україні та всіх провайдерів інтернету. Дізнайтеся про нові релізи на платформі через телеграм-канал "Кіно для ТБ".
#Українці #Історія #Телебачення #Україна #Північна та Південна Америка #Європа #Азія #Українська мова #Київстар #Київ #Директор #Оскар #Французький народ #Документальний фільм #Німеччина #Японія #Анімація #Продюсер #Італія #Кінотеатр #Сценарист #Українська кіноакадемія #Африка #Кінофільм #Голлівуд, Лос-Анджелес #Film.UA #Кіно України #Одеський міжнародний кінофестиваль #Логотип #Група "1+1 медіа #Світовий ринок