Сезон Формули-1 2025 підходить до завершення і вже цього вікенду ми до 2026 року попрощаємось з гонками в Південній Америці.
Бразилія готується приймати 21 з 24 етапів сезону. Про можливий дощ, шанси фаворитів та головні інтриги спринтового Гран-прі Сан-Паулу ми поговоримо в цьому прев'ю.
Перші автогонки в найбільшій країні Південної Америки відбулись у Ріо-де-Жанейро ще до початку Другої світової війни, але Формула-1 завітала до Бразилії лише в 1970-х роках.
Автодром Інтерлагос вперше провів гонку у 1972 році. На той момент захід не входив до змагань Формули-1, але вже в наступному році отримав статус офіційного етапу в календарі.
Дебютну гонку в Бразилії виграв місцевий улюбленець та чинний на той момент чемпіон Емерсон Фіттіпальді.
Наразі Бразилія прийняла 51 етап чемпіонату світу, 41 з яких пройшов на "Інтерлагосі". (Ще 10 прийняла інша траса - "Жакарепагуа" в Ріо).
Лише одного разу з 1973 Формула-1 не завітала до Бразилії. Причиною стала пандемія COVID-19, що значно змінила графік змагань у всьому спорті загалом.
Легендарний Ален Прост встановив рекорд, здобувши шість перемог на південноамериканському етапі.
Серед чинних пілотів до нього наблизився Льюїс Гамільтон - 3 перемоги (2016, 2018, 2021) та чинний чемпіон Формули-1 Макс Ферстаппен (2019, 2023, 2024).
Серед команд найкращий рекорд у Бразилії має Макларен з 12 перемогами, трохи відстає Феррарі - 11.
Протягом свого існування автодром зазнав кілька етапів реконструкції. У сучасному вигляді він складається з 15 поворотів, а його загальна довжина становить 4309 метрів.
Коротка траса може призвести до того, що пілоти заважають одне одному під час кваліфікаційних заїздів. Автомобілі рухаються в обертовому напрямку, а піт-лейн знаходиться зліва від основного шляху. Загальна дистанція гонки складає 71 коло.
Висота над рівнем моря складає близько 750 метрів. Хоча це здається невеликим, особливо на фоні двокілометрової висоти Мехіко, тут також відчувається вплив більш розрідженого повітря у порівнянні з іншими етапами чемпіонату.
Пілоти проходять коло Інтерлагоса майже без перепочинку: спершу серія поворотів Senna S, де часто трапляються обгони, потім ритмічна середина з тісними апексами, і на завершення -- довгий підйом із розгоном на повну швидкість до фінішної прямої.
У 2018 році Вальттері Боттас встановив рекордний час на автодромі Жозе Карлуса Пачі, керуючи своїм болідом Mercedes, з результатом 1:10,540.
Вибір шини для Гран-прі Сан-Паулу цього року нагадує нам про 2023 рік, коли було вперше представлено комплект з C2 (жорстка), C3 (середня) та C4 (м'яка). Це на один рівень жорсткіше, ніж тріо, яке використовувалося у попередньому сезоні.
У минулому році шини, призначені для сухих умов, не були корисними, проте під час експлуатації в п'ятницю та суботу вони продемонстрували значний рівень зношення, а також помітну зернистість, особливо на задній осі.
Якщо умови будуть схожими, з неминучими варіаціями через старіння асфальту, рішення про використання більш жорстких сумішей може продовжити термін експлуатації шин, які вже є більш стійкими до зносу, ніж лінійка 2024 року. Це може дозволити використовувати софт, який минулого року брали тільки для кваліфікації спринту.
Чи буде в цьому сезоні актуальна гума для сухих умов? Ймовірно, так. Згідно з останніми прогнозами погоди, в суботу очікуються дощі, що може вплинути на результати спринту та кваліфікації.
Передбачається, що в неділю буде сухо, але погода в Бразилії мінлива і все ще може змінитися, як в один, так і в інший бік.
Як це зазвичай трапляється, погодні умови можуть суттєво вплинути на ситуацію на трасі, і в таких умовах вміння пілотувати на вологому покритті стає важливішим, ніж швидкість твого автомобіля.
Це може стати вирішальним фактором для Макса Ферстаппена на шляху до звання "короля" суботи. З огляду на вражаючі результати нідерландця в спринтових гонках та можливість дощу під час кваліфікацій, пілот Ред Булл виглядає фаворитом на цю частину змагань.
Цього сезону стартова позиція неодноразово стала вирішальною у гонках, але варто зазначити, що Бразилія – одна з найзахоплюючих трас, де гонщики можуть змагатися на кожному колі і здійснювати прориви навіть з останніх позицій.
Тому навіть погана кваліфікація в суботу може не завадити Макларенам посуху демонструвати дуже високу швидкість.
Ключовим моментом для "папаїв" стане питання, чи зможе Ландо Норріс зберегти свою перевагу над партнером. Якщо Оскар Піастрі покаже конкурентоспроможний темп, він може втягнутися в запеклу боротьбу зі своїм напарником, поки Ферстаппен продовжить свій шлях до нової перемоги у Формулі-1.
Як ми вже зазначали, в умовах дощового вітру Макс Ферстаппен повинен стати королем суботнього змагання, здобувши перемогу в спринті та кваліфікації. Проте щодо недільного етапу залишається безліч невизначеностей.
Макларен виглядають як основні претенденти на перемогу в умовах сухої погоди, і в другій половині сезону Ландо Норріс, ймовірно, займе щонайменше друге місце. Що стосується Оскара Піастрі, то йому може знову довестися змагатися з командами Феррарі та Мерседес.
Пряму трансляцію спринту, кваліфікаційних заїздів та самої гонки Гран-прі Бразилії в Україні можна буде побачити на телеканалі Setanta Sports Ukraine+ та ОТТ-платформі Setanta Sports.
Нагадаємо, що після завершення 20 гонок сезону 2025 року Формули-1 лідером особистого заліку пілотів є Ландо Норріс з команди Макларен. Він зробив значний внесок у те, щоб команда зберегла титул володаря Кубка конструкторів.
#Телебачення #Україна #Оскар #Золота пальмова гілка #Повітря #Сетанта Спортс #Чемпіонат світу з футболу #Бразилія #Ріо-де-Жанейро #Швидкість #Формула-1 #Коронавірус #Макларен. #Ландо Норріс #Mercedes-Benz #Scuderia Ferrari #Макс Ферстаппен #Red Bull Racing #Ален Прост #Південна Америка #Дощ #Календар #Вулканізована гума #Льюїс Хемілтон #Болід #Папайя. #Четвертий канал #Сан-Паулу #Посуха #Валттері Боттас #Мехіко #Схема Interlagos #Емерсон Фіттіпальді #Гран-прі Бразилії