
У 1968 році майстер з Варшави розробив найменший у світі мотоцикл під назвою "Gigant", який вражає своїми компактними розмірами та потужністю двигуна. Незважаючи на свою малу величину, цей мотоцикл заправлявся бензином і міг перевозити свого творця.
Дослідники з Scigacz.pl розповіли про те, як польські партійні лідери фактично знищили перспективні розробки винахідника, не давши їм можливості реалізуватися.
Дізнайтеся також, що Honda представить новий мотоцикл з малим об'ємом двигуна.
У Корбецького було багато ідей та розробок. Однією з найвідоміших концепцій Здзіслава був "Велетень" (Gigant). Щоправда, транспортний засіб не був внесений до Книги рекордів Гіннеса. Цього не сталося через об'єктивні причини: для соціалістичної країни, поважного члена Варшавського договору, не гоже було визнавати капіталістичний орган рейтингового інституту рекордів.
Аматор-винахідник Здзіслав Корбецький отримав визнання від міжнародної спільноти конструкторів у сфері мотобудування, але, на жаль, не від вітчизняних властей. Фото: сайт Scigacz.pl
Отож час від часу Здзіслав Корбецький робив показові виїзди на своєму "Велетні" вулицями столиці, епізодично з'являвся у фільмах. Однак його головним "домом" був подіум у віконній вітрині автомобільного магазину у Варшаві на вулиці Пружна, 12, де господарював Здзіслав.
Досліджуйте також явище міні-мотоцикла: чому половина світу полюбила Monkey.
Дослідники натрапили на телевізійний журнал, в якому міститься інформація про світ мотоциклів. Ця програма (перегляньте відео нижче) вийшла в ефір 3 січня 1989 року і незабаром стала популярною в усьому світі, схоже на раніше опубліковані фотографії та рідкісні кінематографічні матеріали. Однак авторам публікації не вдалося знайти жодних відомостей про потужність, специфікації моделі або подальшу історію мотоцикла.
Не маленьким мотоциклом став знаменитий винахідник. Його ідеї та рішення випередили європейські та світові стандарти мотоциклетного дизайну на багато років. Яскравим прикладом може слугувати мотоцикл BMW R 23, де конструктор впровадив телескопічну підвіску для задніх коліс.
Поляк розробив мотоцикл, оснащений двигуном WFM 125, який вирізняється телескопічною підвіскою як спереду, так і ззаду, а також надійним захистом ланцюга. Офіційні експерти численних конструкторських бюро звернулися до подібних рішень лише після того, як ознайомилися з інноваціями цього винахідника.
Справді, польські розробки та досвід активно використовувалися виробниками мотоциклів з "загниваючого" капіталістичного табору, а не з соціалістичного. Заводи в країнах Варшавського договору мали стільки замовлень, що могли планувати свою роботу на роки наперед, тож їм не було потреби поспішати чи конкурувати.
Також ознайомтеся з новим дизайном мотоцикла від Škoda.
Навіщо вдосконалювати те, що й так продається нарозхват? Отож, єдиним напрямком розвитку партійні функціонери визнали підвищення якості, щоб мотоцикли без нарікань їздили хоча б півроку. Це була головна мета розвитку, досягнення якої вважалося б великим успіхом.
Ідея польського виробника мінібайків знайшла своїх прихильників по всьому світу. Тепер дорослі та діти не лише насолоджуються мотопрогулянками на схожих мотоциклах, але й беруть участь у спортивних гонках. Фото: з відкритих джерел.
Проте деякі інновації також були на користь соціалістичного табору. Мінізварювальний пристрій, створений Здзіславом, привернув увагу Юзефа Зелінського, керівника будівництва Козеніцької електростанції. Його набір столярських інструментів викликав заздрість навіть у великих меблевих виробництвах. Оригінальна система для поливу городів зацікавила фермерів.
Ознайомтеся також з нашою ретроспективою: згадуємо мотоцикли юності — ІЖ Планета Спорт.
"Ці та численні інші концепції стали темою численних статей у ЗМІ, включаючи пресу та телебачення, зокрема в Швеції та Великій Британії," - зазначав про Корбецького "Życie Warszawy" у травні 1978 року.
Дослідники дійшли до невтішного висновку: талант Здзіслава Корбецького та інших подібних новаторів залишився нереалізованим через обмеження, накладені мінімалізмом Польської Народної Республіки. Якби пан Здзіслав з’явився на світ сьогодні, його креативність безперечно знайшла б сприятливіші умови для розвитку, а сам він не залишився б у тіні забуття.
#Роздрібний магазин #Телебачення #Швеція #Сполучене Королівство #Дизайн #Спорт #Машина. #Варшава #Польський народ #Двигун #Мотоцикл. #Підвіска автомобіля #Винахідник #Студія дизайну #BMW #Транспортний засіб #Концепція #Рекорди Гіннеса #Соціалізм #Бензин. #Інженер-конструктор #Варшавський договір (1955) #Капіталізм #Вагон. #Хонда #Польська Народна Республіка #Škoda Auto