Нудний "Холостяк", емоції Суханова, застереження Бєднякова. Які теми обговорюють на YouTube?

Цього тижня YouTube відкрив двері не лише до закулісся кіно, телебачення та театру, а й дозволив зануритися у цей світ з головою.

Про те, що насправді відбувається в українському інформаційному просторі й у шоубізі, не втомлюється розповідати наша "Антоніна". Але інтерв'ю журналістки, артоглядачки, головної редакторки проєкту "Детектора медіа" "Антоніна" Лєни Чиченіної -- це шанс дізнатися щось нове і навіть трохи більше. Розмова з Лєною вийшла на ютуб-каналі "Слей Шоу" (проєкт Суспільного) з ведучою Марією Тучкою aka Туча.

Розмова розпочалася з обговорення нового сезону "Холостяка" за участю Тараса Цимбалюка. Гості та ведуча швидко дійшли до спільного висновку: цьогорічний сезон видається нудним, і не лише для глядачів, а й для самого Тараса, а також для учасниць, які, здавалося б, мали б прагнути завоювати серце героя або ж прорекламувати свої таланти. Проте Лєна та Марія погодилися, що завдяки попередньому холостяку Олександру Терену це шоу може виявитися корисним, оскільки сприяє підвищенню інклюзивності.

У бесіді жінки обговорили значні зміни, які трапилися з телебаченням і YouTube після початку повномасштабної агресії Росії. Незважаючи на помітні позитивні зрушення, адже Україна нарешті припинила створювати серіали, просякнуті російською культурою, та втратила інтерес до російських знаменитостей, Лєна вважає, що можливе повернення до старих моделей все ж залишається на горизонті.

-- Телебачення йде за бажаннями людей. Якщо буде запит -- а він, думаю, буде, -- то все може повернутися. Багато людей нещирі та кон'юнктурні. Ті, хто декілька років тому знімав серіали російською, з російськими акторами й російськими наративами, які йшли на російський ринок, зараз виробляють патріотичний контент. У їхньому середовищі досі можна почути термін "СНГ" без жодної іронії, -- сказала вона.

Чиченіна та Тучка підняли чимало актуальних питань, таких як сексуалізована реклама, кенселінг артистів та блогерів, популяризація української культури за межами країни, а також кризова комунікація знаменитостей. Остання тема заслуговує на особливу увагу – варто її послухати, зафіксувати, надрукувати та, можливо, розмістити на стіні.

Якщо артист опиняється в центрі скандалу, то часто починається нудьга, коли він скаржиться на те, що його засудили. Це вельми дитяча реакція. Таке поводження лише посилює обурення. Людина зробила помилку, і замість щирих вибачень та визнання своїх слів, які, можливо, були безглуздими — а це у нас часто сприймається позитивно — вона починає жалітися. Мені абсолютно не до вподоби така ситуація, адже вона створює враження, що наше суспільство токсичне і тільки й чекає, щоб на когось накинутися. Але це не так. В нас існує страх перед помилками, хоча самі помилки — це природна частина життя, — висловила свою думку Лєна.

— У нас зазвичай будь-яка критика сприймається як ненависть, і через це важко налагодити діалог між сторонами, — підтримала її думку Марія.

— Ось чому я вважаю, що багатьом митцям необхідні спеціалісти з комунікацій, і їм варто забирати телефони, — зазначила Лєна.

Цей випуск "Слей Talk" був переглянутий більше ніж 17 тисяч разів протягом тижня, тому є ймовірність, що деякі зацікавлені особи вже отримали ці рекомендації.

"Антоніна" вплинула на вибір ще одного інтерв'ю в моєму переліку, адже раніше згадала у статті про бесіду Олексія Суханова з Аліною Доротюк на її каналі. Там ведучий сказав, що фільм про Олю Полякову знімав на замовлення продюсера співачки Михайла Ясинського. Заінтригована, я сподівалася, що Суханов поділиться ще якимись професійними секретами. Але насправді виявилося, що про роботу він майже не говорив. Понад півтори години інтерв'ю були присвячені переважно особистому й наболілому.

Ось, наприклад, ввечері мені прийшла в голову думка, що варто висловити подяку своєму другу Олексію (піарнику Олексію Прищепі — "ДМ") за те, що він є частиною мого життя. Це викликало велику реакцію, ніби Суханов зробив камінг-аут. Але де тут камінг-аут? Він не є моїм партнером. Можливо, і на жаль. А якби й був, ви, напевно, і не дізналися б, адже це не стосується вас. Проте я гордий, що в мене є такий друг, — зазначив Суханов, звертаючись до глядачів у камеру.

Він додав, що "пропагує європейські підходи", бо "ніхто не має пхати свого носа у чуже особисте життя", з чим можна лише повністю погодитися. Шкода, що це правило не поширюється на деякі шоу, які під виглядом соціально вагомого контенту привчають глядачів копирсатися у чужій білизні.

Аліна Доротюк одразу сказала, що Олексій Суханов її друг, і повторила це ще декілька разів упродовж інтерв'ю, тому гострих запитань очікувати не доводилося. Хоча зовсім розслабитися гостю ведуча не давала. Наприклад, спитала, чи не шкодує він, що підтримав Костянтина Темляка, якого звинуватили у домашньому насильстві.

-- Не шкодую, бо я підтримав не Темляка, а норму законодавства. Я проти самосуду, тільки суд може назвати людину злочинцем. Ми ж не можемо виключити, що людина вкоротить собі віку, -- відповів Суханов.

Але водночас він наголосив, що нагородження Темляка "Золотою дзиґою" є помилкою оргкомітету премії та неповагою до людини, яку актор "знищував морально".

Найбільш зворушливою частиною інтерв'ю стала розмова про проукраїнські переконання телеведучого, який отримав український паспорт у лютому 2022 року.

-- Чи це була та країна, про яку ти мріяв? -- запитала Аліна.

— Так, я не відчуваю жалю, адже опинився в країні, де життя триває незважаючи ні на що. Вона живе, незважаючи на всі труднощі. Але єдине, що приносить біль, це те, коли ми починаємо зневажати себе і морально нищити, — промовив Суханов, витираючи сльозу.

За хвилину він був змушений перерватися, адже розридався через згадку про тварин, що потребують допомоги. Зокрема тих, яких господарі покинули під час евакуації.

-- Люди -- це зло. От за що нас любити? Найгірших створінь, ніж люди, на світі немає, -- зітхнув він.

Очікуваний висновок для людини, яка роками веде шоу про найтемніші людські вчинки.

Останній випуск програми "Говорить вся країна. Новий сезон", що виходить на YouTube-каналі "1+1" під веденням Суханова, за шість днів зібрав близько 150 тисяч переглядів. Цей випуск називається "Мене вбила мачуха? Останній крик з того світу!". Протягом чотирьох днів шоу з участю Суханова та Доротюк переглянули 70 тисяч глядачів. Схоже, що у проєкту, присвяченого останнім крикам, є ще більше шанувальників, і Суханов активно працює над залученням нових глядачів.

Легкий дисонанс між очікуваннями та результатом від інтерв'ю Суханова в Аліни Доротюк -- ніщо порівняно з враженням, яке справила бесіда Слави Дьоміна з актором Остапом Ступкою для ютуб-каналу ведучого.

Остап - справжня зірка для світських новин, якби такі у нас існували. Він знаний актор, народний артист України та єдиний син Героя України Богдана Ступки. Остап вже чотири рази вступав у шлюб і виховує трьох дітей. У 2023 році, перебуваючи в стані алкогольного сп'яніння, він потрапив у автомобільну аварію, в якій постраждала жінка. Після цього Остап вирішив розірвати стосунки з дружиною і почав зустрічатися з молодою дівчиною, яка на 35 років молодша за нього.

Герой з таким минулим стає справжнім викликом для будь-якого журналіста. Проте Слава вирішив піти далі, виходячи за звичні рамки. Він не лише взяв інтерв'ю у Остапа, але й поспілкувався з його партнеркою, 24-річною театрознавицею Маргаритою Ткач, яка досі залишалася в тіні. Дьомін проводив бесіди як з кожним з них окремо, так і в парі, в результаті чого він зміг створити вражаючі портрети цієї двоїці.

Обговорення стосувалося теми дитячих травм, дорослішання, помилок, відповідальності, цілей у житті та інших вічних цінностей. На жаль, ведучий за дві години не запитав гостей про війну, і склалося враження, що вона відіграє роль лише як обставина, яка змушує Маргариту думати про шлюб. Вона висловила думку, що в таких умовах хочеться мати юридичний захист.

Можливо, Слава був вражений відвертими розповідями героїв, адже часом він зовсім втратив здатність користуватися літературною мовою.

— Яким батьком ти став? — запитав він Остапа.

-- Та ніяким. Я не брав участі у вихованні. Я досі не знаю, що це таке, хоча їх троє. Мені болить.

Діма, старший син Ступки, відомий як "ДМ", у одному з інтерв'ю поділився, що "батькам не було до мене".

Так, це дійсно так.

-- Б...ть, Остапе, вибачте, але це п...ць. Моя емпатія зараз не витримає, -- прокоментував Слава.

Маргарита поділилася тим, що її мати спочатку страждала від алкоголізму, а згодом стала залежною від релігії. З дитинства дівчина брала на себе відповідальність за молодших брата та сестру, і зрештою вирішила втекти до бабусі, оскільки не мала можливості жити для себе. Це призвело до того, що її мати повністю припинила з нею спілкування. Батько також зловживав алкоголем і згодом зник із їхнього життя. Усі ці обставини змусили Маргариту вступити в стосунки, які виявилися помилковими.

Про театр театрознавиця висловилася доволі категорично.

-- Ти звернула увагу на цю кухню? Вона виглядає досить огидно. Театр — це справжнє гніздо відьом, справжня зміїна нора, -- зазначила вона.

— Чому так? — з подивом запитав Слава.

-- Ми жартуємо, що туди йдуть люди "з прівєтом". Але дійсно туди йдуть люди із комплексами, травмовані, нереалізовані. Завдяки публіці це все компенсується, не тільки актори, адміністрація, керівництво... -- пояснила Маргарита.

Невідомо, чи вважає дівчина свого обранця винятком із цього правила чи навпаки, але Остап свої травми та комплекси не приховував.

За п'ять днів відео зібрало більше 95 тисяч переглядів. Багато глядачів, які залишали коментарі на YouTube, висловлювали захоплення Остапом і Маргаритою, але водночас критикували Дьоміна за його зверхній тон та лайливі висловлювання. Проте, хто знає: можливо, якби Дьомін діяв по-іншому, результати були б зовсім іншими?

Інтерв'ю телеведучого й актора Андрія Бєднякова з Романом Бебехом, що вийшло на каналі "Бомбардир", стало абсолютним рекордсменом як за переглядами -- понад 310 тисяч за сім днів, -- так і за кількістю важливих сенсів.

Модератор та співрозмовник обговорювали, яким чином Росія протягом багатьох років впливала на український медіапейзаж. Більше того, цей вплив триває й досі, незважаючи на те, що ми збудували, здавалося б, непроникну стіну між собою та агресором.

— Помічаєш, як дедалі більше інфлюенсерів висловлюють сумніви щодо вибору українців і необхідності залишатися вірними своїм переконанням? — запитав Бебех у Бєднякова.

Зовсім точно. Вони помітні зразу. Я свій, я брат, я сват, ми всі на одній хвилі. Я навіть не залучаю популярних інфлюенсерів з великою аудиторією, зверни увагу на безліч нішевих, тих, хто у тредсі та фейсбуці. Для цього потрібно мати холодний розум, щоб все це осмислити, -- підтвердив він.

Бєдняков зазначив, що російські агенти намагаються залучити до своїх лав усіх, хто має хоча б мінімальний вплив у медіапейзаже або може стати потенційним інфлюенсером.

— Вони працюють як справжні професіонали в продюсуванні, інвестуючи мільярди, я в цьому впевнений, — зазначив він.

Ведучий активно ділився своїм досвідом роботи над проєктом "Орел і решка", пояснюючи, чому вирішив не залишатися в Росії та чому відмовився від інтерв'ю з так званим "хорошим русским" Юрієм Дудем, який пропонував шукати шляхи до авдиторії. Також він розповів про свої нові ініціативи "ВПО" та "Де брехня?".

Для мене має велике значення висвітлювати життя переселенців. Необхідно розповідати про ситуацію в Донецьку, Херсоні, Харкові та Куп'янську. Люди повинні бути в курсі цих подій. Я вважаю, що багато хто не усвідомлює повною мірою, що відбувається, і що війна насправді набагато ближча, -- зазначив Бєдняков.

-- Ти вважаєш, що люди заплющили очі? -- перепитав Бебех.

— Я не вважаю, що люди ігнорують реальність, але гадаю, що деякі з них не повністю усвідомлюють, що насправді відбувається, — сказав гість.

Якщо згадати, до чого призвела схожа ситуація після початку російської агресії у 2014 році, є про що замислитися.

Бебех і Бєдняков устигли поговорити не лише про інформаційну політику в Україні, а й про особисте життя ведучого, точніше, його розлучення, гроші, гумор і футбол. Але суспільно-політичні теми гість назвав важливішими.

Я не є прихильником інтерв'ю, але відчуваю необхідність поділитися кількома важливими думками. Протягом багатьох років я вважав, що працюю для чудових людей. Я не усвідомлював, наскільки критично важливо розвивати свою аудиторію. Моя мета була бути добрим і приємним для всіх, уникати радикальних висловлювань або негативу. Проте зараз я отримую повідомлення з жахливими фотографіями, на яких зображені відрізані голови наших солдатів. Я переглядаю переписку з людьми з 2015-2016 років, які тоді казали, як їм подобається моя робота і як вони виросли на моїх програмах. І саме тому важливо розуміти, для кого ти спілкуєшся, адже правильні меседжі можуть уберегти від зради тих, хто колись вважав тебе другом.

Корисна рекомендація для усіх нинішніх та майбутніх інфлюенсерів в Україні.

На завершення — відеоблог кінокритика Лукʼяна Галкіна на "Суспільному культура". Минулого року Галкін залишив "Суспільне", а його огляди фільмів припинили виходити ще раніше. Проте, як він зазначив у своєму фейсбуці, не слід говорити "ніколи" — і ось його блог знову в ефірі.

У дебютному випуску Лукʼян обговорював стрічку Дмитра Мойсеєва під назвою "Сірі бджоли", що була представлена в кінотеатрах наприкінці жовтня.

Екранізація роману Андрія Куркова, що має ту ж назву, пережила непрості часи. Зйомки стартували в лютому 2022 року в реальних умовах сірої зони Луганської області, але за день до початку повномасштабної агресії команді довелося терміново залишити місце зйомок. Відновити роботу вдалося лише через кілька місяців.

Утім, кінознавець не вдавався у деталі виробництва стрічки, як і не згадував про фестивальну долю фільму, не цитував членів знімальної групи чи відгуки глядачів. Натомість Лук'ян зосередився на порівнянні фільму та книги.

Від моменту публікації роману до виходу фільму пройшло сім років, що в умовах нашої війни є величезним проміжком часу, а отже, екранізація вимагала змін у сюжеті. Галкін поділився деталями трансформації, розповів, які нові елементи були додані до сюжету та персонажів, а також які аспекти залишилися поза увагою глядачів.

Завдання Галкіна стало більш складним, оскільки він прагнув уникнути спойлерів, і йому це дійсно вдалося. Ведучий навіть зміг описати фінал так, що не розкрив його суть.

Відео Галкіна має тривалість тридцять хвилин, і його рекомендовано переглянути як тим, хто ще не ознайомлений з фільмом, так і тим, хто вже його бачив, щоб порівняти власні враження з аналізом кінокритика.

Протягом тижня випуск зібрав трохи більше двох тисяч переглядів, але варто зазначити, що всі глядачі відвідали канал цілком свідомо. Тому це цілком поважний показник.

#Історія #Екстрена евакуація #Медіа (комунікація) #Телебачення #Співачка #Україна #Facebook #Реклама #Росія #Суспільство #Харків #Ведучий #Театр #Російська мова #Продюсер #Блог #Луганська область #Іронія. #Донецьк #Інформація #Куп'янськ #Ніс. #Паспорт #Херсон #Законодавство #Виходьте. #Кінофільм #Богдан Ступка #Українська культура #Зло. #Андрій Курков #Юрій Дудь

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
Довгий і холодний зимовий період настиг нас раніше, ніж очікувалося. Росія і Україна активізують свої енергетичні протистояння - Філліпс О'Брайєн.
Жінка, що подарувала йому сина: як Арнольд Шварценеггер ставиться до колишньої домогосподарки та їхньої позашлюбної дитини (ФОТО) - Hochu.ua
Іранські урядові представники мають намір суттєво зменшити подачу води в Тегерані у зв'язку з посушливими умовами.
Теги