Згідно з даними "Опори", близько половини респондентів в Україні та близько 60% тих, хто був опитаний за межами країни, висловлюють довіру до українських новин.

Найбільш визнаним джерелом інформації серед опитаних в Україні стали канали та профілі українських медіа в соціальних мережах та месенджерах. У той же час, респонденти за межами країни віддають перевагу новинним каналам і сторінкам у соцмережах та месенджерах, які виступають у ролі агрегаторів новин.

Половина опитаних громадян в Україні та майже 60% за кордоном загалом довіряють українським новинам, які споживають. Повністю довіряють новинам менш як 10%. Про це свідчать результати дослідження соціальної згуртованості, проведеного громадянською мережею "Опора" навесні 2025 року.

Згідно з опитуванням, 49,4% респондентів в Україні відчувають довіру до більшості новин, які отримують, але лише 6,4% з них мають повну впевненість у цьому. У той же час, серед українців, які проживають за кордоном, 58,8% вважають, що можуть довіряти більшості новин з України.

В Україні 14,6% опитаних не впевнені у своїй відповіді, тоді як за межами країни лише 6,7% респондентів обрали варіант "важко відповісти".

Довіра до українських новин залишається на одному рівні серед чоловіків і жінок. Водночас, респонденти з вищою освітою найменше повідомляють про свою здатність повністю довіряти більшості новин: лише 3,8% порівняно з 9,6% серед тих, хто має середню спеціальну освіту, та 11,2% серед опитаних із загальною середньою освітою.

Згідно з проведеним дослідженням, українські медіа в соціальних мережах та месенджерах виявилися найпоширенішим джерелом інформації серед респондентів в Україні, отримуючи 46,7% голосів. Для українців, які мешкають за кордоном, новинні канали та сторінки в соцмережах є ще більш популярними, з показником 53,5%. Ці ж платформи посідають друге місце за популярністю серед українських респондентів, набираючи 40%. Близько третини опитаних мають звичку слідкувати за блогерами, зокрема 30,4% в Україні та 31,9% за кордоном.

У опитуванні серед українців лише 19,9% отримують новини з вітчизняного телебачення, 17,5% - із розповідей родичів, друзів та сусідів, а 16% - через загальнонаціональні онлайн-медіа України.

Серед опитаних за межами України друге за популярністю джерело інформації – це канали та сторінки українських медіа в соціальних мережах і месенджерах. Близько третини респондентів (31,2%) також звертаються до міжнародних медіа. Крім того, 34,3% отримують новини від родичів та друзів, а 24,8% – через загальнонаціональні онлайн-ресурси.

Дослідники з "Опори" також виявили, що серед опитаних існує низький рівень відчуття представленості в медіа. Лише третина респондентів іноді помічає людей з подібним до свого досвідом у медіа (31,3% в Україні, 29% за кордоном), тоді як чверть опитаних зазначили, що майже ніколи не бачать таких представників (25,1% в Україні, 29,4% за межами країни). При цьому до 15% респондентів зовсім не помічають подібний контент.

Приблизно 42,2% респондентів в Україні та 45,8% за кордоном висловили бажання бачити у новинах більше людей, які нагадують їх самих. Ця тенденція особливо чітко проглядається серед чоловіків і тих, хто має досвід участі у війні.

Щоб вивчити соціальну згуртованість українського суспільства, було реалізовано загальнонаціональне опитування. У ньому взяли участь 2050 дорослих осіб старше 18 років, що проживають в Україні (за винятком окупованих територій), а також 411 українців, які виїхали до країн Європейського Союзу після початку повномасштабної агресії Росії.

Опитування було здійснене за допомогою методу CATI-CAWI, при цьому респонденти відбиралися випадковим чином за номером телефону. Їх запрошували взяти участь у заповненні онлайн-анкети в період з 1 по 5 квітня 2025 року.

Аналітичні результати дослідження були підготовлені фахівцями "Опори", тоді як польова частина опитування виконана соціологічною командою "Рейтинг".

Згідно з дослідженням КМІС, опублікованим у січні 2025 року, лише 27% опитаних висловили довіру до українських медіа. Водночас 42% респондентів висловили недовіру, а решта 32% не змогли визначити своє ставлення.

#Українці #Соціальна мережа #Медіа (комунікація) #Телебачення #Росія #Європейський Союз #Онлайн #Суспільство #Обмін миттєвими повідомленнями #Контент (медіа) #Телефон #Вища освіта #Респондент

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
Литовські інженери впроваджують українські акустичні системи для виявлення безпілотників у свої системи протиповітряної оборони.
Партизан проти Олександрії: початкові склади та безкоштовний показ матчу-відповіді Ліги конференцій.
Сумська, Кравець і Роговцева: видатний акторський ансамбль у новій драмі "Ну мам" - прем'єра вже на горизонті!
Теги