З'явлення "свіжого" Піастрі та фінальна можливість для Ферстаппена: огляд Гран-прі США.

Після не дуже багатого на події, однак вкрай цікавого на результати Гран-прі Сінгапуру Формула-1 завітає до США, де відбудеться продовження битви за титул чемпіона світу, який набуває все більшої драматичності.

Чемпіон вирішив розібратися з головними інтригами та цікавинками напередодні 19 гонки сезону, що відбудеться в Остіні, штаті Техас, вже цими вихідними.

Перший етап у США відбувся ще у 1908 році в Саванні в штаті Джорджія під назвою American Grand Prize. З сезону 1959 гонка в Америці увійшла до переліку Гран-прі Формули-1.

Вже 13 раз поспіль престижний етап приймає траса "Америк", яка була побудована у 2012 році, якраз для гонок Ф-1. Спроектував гоночне кільце один із найвідоміших конструкторів сучасних треків - німецький архітектор та дизайнер трас Формули-1 Герман Тільке, який славиться прогресивним підходом.

Вперше Формула-1 приїхала до Техасу у тому ж 2012-му. Це було повернення "королівських перегонів" у США, після останнього етапу на Індіанаполісі у 2007 році. Навколо нової траси "Америк" був небувалий ажіотаж.

Це останній "новий" автодром, на якому встиг проїхати гонку до остаточного завершення кар'єри "Червоний Барон" Міхаель Шумахер, а інша легенда автоспорту Кімі Райкконен саме на цьому треку здобув свою останню перемогу в кар'єрі.

Найбільше перемог на Гран-прі США (не враховуючи ГП-Маямі та Лас Вегаса) в межах "королівських перегонів" має пілот Мерседеса Льюїс Гамільтон - 6.

Сер Льюїс встиг виграти і на Індіанаполісі і на Америк, а ось другий за кількістю перемог тут, Міхаель Шумахер, здобував перемоги лише на автодромі, що приймає легендарний заїзд Інді-500 - цілих 5 разів, 4 з яких поспіль.

Серед команд найкращий показник продовжує утримувати Феррарі з 11 тріумфами на Гран-прі США, останній з яких стався минулого року, завдяки перемозі Шарля Леклера, яка наразі є останньою для монегаска в Ф-1.

Друге місце розділили два колективи — Лотус і Макларен, у обох по 8 очок.

Автодром має довжину 5,513 метра та містить 20 поворотів з двома зонами DRS, а дистанція Гран-прі становить 56 кіл. Гоночне кільце спроєктовано на подобі старих європейських трас - асфальт плавно обтікає природний ландшафт місцевості.

Основною характеристикою цього треку є вражаючий перепад висот: на підйомі до першого повороту автомобілі піднімаються на 41 метр. На першому гальмуванні часто відбуваються обгони. Потім трасу охоплює серія швидких S-поворотів, які нагадують знаменитий "Меджік Снейк" у Сільверстоуні, і переходить у технічну частину кола з різкими гальмуваннями.

Фінальний сектор є ідеальним поєднанням точності та стабільності: це вузька серія поворотів, яка веде до довгої прямої, де швидкість може перевищувати 330 км/год. Саме в цьому місці найчастіше вирішується позиційний розподіл.

У 2019 році Шарль Леклер встановив рекордний час на автодромі Америк за кермом Феррарі, показавши вражаючий результат - 1:36,169.

Гран-прі США стане другою гонкою цього сезону, де Pirelli представить три різні шини, що не належать до однієї категорії. Востаннє подібна ситуація спостерігалась на трасі Спа-Франкоршам. У списку доступних шин знову з'являться C1, які класифікуються як Hard, C3 — як Medium, та C4 — як Soft.

У Бельгії через несприятливі погодні умови не вдалося визначити, як цей вибір може вплинути на стратегію. Тому гонка в COTA може стати першим справжнім тестом для цього рішення, яке передбачає використання більш жорсткої гуми Hard, на відміну від минулого року на американській трасі, в той час як типи Medium і Soft залишилися незмінними.

Збільшена різниця у характеристиках між найжорсткішою та середньою сумішами може теоретично призвести до двох можливих сценаріїв. Якщо гонщики оберуть C1, яка є найповільнішою, але водночас найстабільнішою з усіх трьох, вони зможуть завершити гонку з однією зупинкою, комбінуючи її з C3.

З іншого боку, використання останньої разом з C4, що має покращену стійкість до зносу, дасть швидші часи кола, але майже напевно вимагатиме двох зупинок", - йдеться у повідомленні Pirelli.

У минулому сезоні найчастіше обирали стратегію з одним піт-стопом, застосовуючи шини hard і medium протягом гонки. Тому Pirelli вирішили внести деякі зміни в асортимент шин та можливі варіанти для команд.

Якщо два тижні тому в Сінгапурі погода була непередбачуваною і часто змінювалася, то зараз у США на всьому етапі очікується спекотна температура до +34°C без жодних опадів.

Найбільш захоплюючим питанням, як це часто буває в майбутніх гонках, стане те, хто ж зрештою займе вищу позицію в підсумку заїзду – Оскар Піастрі чи Ландо Норріс. Чи зможе Макс Ферстаппен також стати учасником боротьби за титул?

Після чергового скандального інциденту з "правилами папая", коли Піастрі, після запеклої боротьби зі своїм напарником, опинився на задньому плані, особливо цікаво спостерігати за реакцією австралійця. Як він впорається з напарником у подальших змаганнях? Можливо, ми стали свідками початку нової епопеї протистояння, схожої на знамениті дуелі Росберга та Гамільтона?

Минулого тижня звичайно здивував і Мерседес Джорджа Расселла, який був безумовно найкращим за підсумками Гран-прі, однак чи вистачить "срібним стрілам" запасу, щоб нав'язати боротьбу і в США - буде цікаво поспостерігати.

Ну і не забуваємо про Макса Ферстаппена, нідерландець досі претендує на титул, але етап в Остіні може покласти край надіям на 5-й титул поспіль, тому необхідно відіграти якомога більше очок у Макларенів.

Крім того, в суботу пройде демонстраційна версія основної гонки у форматі спринту. Хоча спринт не завжди точно відображає реальний гоночний ритм (згадаймо, наприклад, тріумфи Гамільтона в Китаї та Антонеллі в Маямі), перші зіткнення між основними претендентами на титул можуть статися ще до старту основної гонки.

Гран-прі США, ймовірно, проявить себе в двох крайніх формах. Або ми станемо свідками захоплюючої та напруженої боротьби на трасі, або ж будемо спостерігати за беззаперечною перемогою одного з лідерів усього уїк-енду.

Зробимо нашу ставку на запеклу битву двох Макларенів, де перемога Оскара Піастрі підтвердить його лідерство в особистому заліку.

Телеканал Setanta Sports Ukraine надасть можливість переглянути пряму трансляцію спринту, кваліфікаційних заїздів та самої гонки Гран-прі США в Україні.

#Телебачення #Україна #Північна та Південна Америка #Китай (регіон) #Оскар #Техас #Німеччина #Лас-Вегас #Дизайн #Бельгія #Сетанта Спортс #Остін, штат Техас #Австралія #Джорджія (штат США) #Швидкість #Формула-1 #Маямі #Автомобільний спорт #Макларен. #Ландо Норріс #Mercedes-Benz #Scuderia Ferrari #Макс Ферстаппен #Архітектор #Сінгапур #Вулканізована гума #Льюїс Хемілтон #Болід (авто) #Траса Сільверстоун #Шарль Леклерк #Система зменшення лобового опору #Піт-стоп #Папайя. #Четвертий канал #Pirelli #Опади #Міхаель Шумахер #Індіанаполіс 500 #Бароне! #Гран-прі Сінгапуру #Індіанаполіс #Герман Тільке #Гран-прі США #Кімі Райкконен #Ніко Росберг #Circuit de Spa-Francorchamps

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
Холостяк 2025 Тарас Цимбалюк: які суперечки оточують актора - Showbiz
Президент Франції Еммануель Макрон висловив свою думку щодо резонансного пограбування в Луврі | УНН
Мас-медіа опублікували відеозаписи пограбування французького Лувру | УНН
Теги