
"Детектор медіа" продовжує ділитися даними щодо телевимірювань від компанії Nielsen, які надає департамент досліджень та аналітики Starlight Media. У цьому огляді ми представляємо результати перегляду українських телеканалів, а також список найпопулярніших програм серед різних комерційних і цільових аудиторій. Ви дізнаєтеся про показники медіагруп, дані перегляду марафону "Єдині новини" та отримаєте стислі висновки про нові прем'єри та тренди в споживанні телевізійного контенту. Тижневі та місячні звіти доступні тут.
Весняний телесезон 2025 року виявився напрочуд вдалим. Канали запропонували глядачам велику кількість прем'єр, зокрема цілковито нових історій. Деякі мовники зробили акцент на закупному продукті: переважно поліційних процедуралах, детективах чи кримінальних серіалах. Одним зі сприятливих чинників успішної весни серед іншого стала відсутність відімкнень електроенергії, що дозволило стабілізувати телеперегляд після суттєвих коливань літнього й осіннього сезонів.
Мовники групи Starlight Media продемонстрували найбільший обсяг прем'єрного контенту на ринку, що підтвердило їх лідерство. Зокрема, канал ICTV2 представив нові сезони серіалів "Пес Альф" та "Розтин покаже", а також дві нові успішні програми: роудмуві "АТП Перевізники", яке стало абсолютним фаворитом у своєму слоті і вже отримало продовження на другий сезон, та ситком "Майор Сковорода". У ефірі залишаються популярними проєкти, такі як "Ранок у великому місті", що з початку року виходить і в понеділок, а також п'ятничний лідер прайму — шоу Dizel Show.
Новий канал активно розширює свій вечірній контент о 20:00, цього сезону презентуючи нові проєкти "Вік на вік" та "Місто і село". Також у цьому часовому слоті з'явилося гумористичне шоу "VIP Тернопіль", яке стало свіжим доповненням. Непереможна класика прайму – це, звісно, "єПитання" з Лесею Нікітюк. Серед новинок виділяється реаліті "Мамо, ваш вихід!". Окрім цього, канал продовжує радувати глядачів новими епізодами популярного ситкому "Будиночок на щастя". Крім того, глядачі можуть насолоджуватися світовими кінопрем'єрами – канал представив найбільшу кількість нових іноземних фільмів в ефірі.
Канал СТБ представив нові серіали: "Тілоохоронець", "Слідча" та "Кохання та полум'я". Серед вже відомих програм на екрані продовжували транслюватися "Сліпа", "Лікарка Ковальчук" та "К.О.Д.". Традиційно в кожному сезоні каналу залишаються проєкти "МастерШеф" і "Супермама". Цієї весни в ефір також повернулися соціальний проєкт "Один за всіх" і реаліті "Звана вечеря".
Тим часом на каналах 1+1 Media та Inter Media Group була відчутна економія прем'єрного контенту: можливо, групи акумулюють сили, щоб із подвійною силою увірватися в осінній сезон? Наприклад, в ефірі каналу ТЕТ, окрім ранкових проєктів "Найкраща оселя" та "Ближче до зірок", відбувся показ нових сезонів ситкому "Ромео і Джульєтта з Черкас" і праймової вікторини "Я люблю Україну" (для порівняння: торік мовник пропонував три комедійні серіали та три великі праймові проєкти, серед яких нове талант-шоу "Україна неймовірних людей").
Сезон видався досить скромним для телеканалу "2+2". Весною глядачі могли насолодитися лише одним українським серіалом – містичним детективом "Злі духи", що складається з чотирьох епізодів. У свою чергу, на каналі були представлені закордонні серіали, такі як "НульНульНуль", "Ель Чапо", "Гострі картузи" та "Доміна". Проте незмінним у понеділковій програмі залишається "Загублений світ" з новими випусками.
Найактивнішим учасником серед "колег" у групі 1+1 Media став телеканал "1+1 Україна". Компанія представила нові українські серіали, серед яких "Парочка слідчих", "Ключі від правди" та "Материнський інстинкт". Крім того, було запущено цикл закуплених детективів під назвою "Жіноча логіка", а також транслювались американські серіали "Новобранець" і "Допоможи мені, Тодд". Не обійшлося без нових випусків гумористичного шоу "Вечірній квартал", а також свіжих серій "Учениці мольфара" в основному ефірі. У програмі каналу дебютувала вікторина "Колесо фортуни", з'явились нові сезони вже відомих проектів "Говорить вся країна" та "Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна". Крім того, глядачі могли помітити часткове повернення ТСН — спецвипуски наживо з Берліна та Стамбула.
Канал "Бігуді" продовжив розвивати напрям турецьких мелодрам. За сезон в ефірі стартували три серіали: "Перелітний птах", "Скрізь тільки ти" та "Рецепт кохання".
Канали Inter Media Group не можуть похвалитися значною кількістю новинок. Якщо восени НТН представив два нових українських серіали ("Дрон" і "Прикордонники"), то навесні вийшла лише оновлена докудрама "Речдок". Натомість телеканал сконцентрувався на американських процедурних драмах і детективних серіалах, таких як "9-1-1", "NCIS. Полювання на вбивць", "Елементарно" та інші.
Телеканал К2 розпочав трансляцію іноземних серіалів, серед яких комедійні "Чому жінки вбивають" та "Розумниця". У свою чергу, К1 продовжує розвивати тревел-тематику з новим контентом. Цього сезону до програми додалися два нових проекти: "Пригоди з Яною Метьолкіною" та "Світ_огляд з Машею Себовою".
Загальний огляд телепрограм
У травні телеперегляд виявився досить стабільним, тримаючись на рівні квітня (11,4% за комерційною аудиторією віком 18 -- 54 роки, у містах із населенням понад 50 тисяч людей). Торік у травні розпочались екстрені відімкнення електроенергії, що напряму впливало на телеперегляд. Наразі обмежень зі світлом немає, тому цьогорічний tvr% вищий на 11%. Загалом показник телеперегляду в офпраймі (від 06:00 до 18:00) склав 9,7%, а в праймі (18:00 -- 24:00) -- вдвічі більше (21,1%). Загальний "малюнок" телеперегляду протягом дня незмінний: найбільше дивляться в години прайму, менше -- в години офпрайму. У пікові години телеперегляд сягав 25%.
Параметри медіагруп та телевізійних каналів
Позиції медіагруп залишаються незмінними: Starlight Media лідирує з часткою 26,85% (зростання 1% проти попереднього місяця); другу сходинку посідає група 1+1 media з часткою 17,19% (зменшення 4%); трійку закриває Inter Media Group з часткою 6,08% (зменшення 9%).
Частку медіагруп вказано без урахування марафону "Єдині новини"
Склад топ-десятки телеканалів залишається стабільним. Серед перших шести мовників лише СТБ показав зростання у травні, піднявшись на 10% до частки 9,32%, і зберіг за собою лідерство. Друге місце займає Новий канал з часткою 6,47%, проте його показники зменшились на 7%. На третій позиції знаходиться ICTV2, що залишився на рівні 6,22%. Четверте місце займає "2+2" з часткою 4,43% (також без змін). Далі йде ТЕТ з часткою 3,91%, який зазнав зниження на 11%. Шосту сходинку посідає "1+1 Україна" з часткою 3,32%, зменшившись на 10%. На сьомому місці розташувався НТН з часткою 2,92% (зниження на 9%). Восьму позицію утримує "Бігуді" з часткою 2,26%, що також зменшилася на 11%. Дев’яте місце займає "Плюс плюс" з часткою 2,01%, який, навпаки, показав зростання на 17%. Завершує десятку канал "Оце" з часткою 1,45%, залишившись без змін.
Профіль провідних каналів
У травні канал СТБ збільшив свою частку серед більшості аудиторій, зокрема помітно покращив результати серед жінок віком 4–34 роки та чоловіків 18–54. Цей мовник залишається на першій позиції серед українських телеканалів за жіночою аудиторією.
Новий канал знизив частку за жінками 18 -- 54 років і чоловіками 35 -- 54, водночас наростивши показники за чоловіками 4 -- 34 років і дівчатами 4 -- 17.
ICTV2 продемонстрував зростання частки серед глядачів віком до 35 років. Водночас, спостерігалося невелике зниження серед старшої аудиторії 55+. Канал продовжує залишатися лідером у сегменті чоловічої аудиторії.
"2+2" підвищив аудиторію серед жінок віком 18-34 роки та старших глядачів від 55 років, проте знизив частку чоловіків у віці 4-34 роки.
На телеканалі ТЕТ спостерігалося зниження аудиторії, зокрема серед жінок старше 18 років та чоловіків старше 35 років. Водночас, мовник зміг підвищити свою частку серед чоловіків віком 4–34 роки та дівчат віком 4–17 років.
Частка каналу "1+1 Україна" знизилася в більшості демографічних груп, за винятком жінок віком від 18 до 34 років.
НТН також мав зниження частки за більшістю груп, окрім дітей 4 -- 17 років.
У травні загальна частка каналів, що ведуть трансляцію телемарафону "Єдині новини", збереглася на стабільному рівні в порівнянні з попереднім місяцем. Це стосується як широкої аудиторії 18+ (50 тис.+), де частка склала 6,51%, так і комерційної аудиторії 18–54 (50 тис.+), де вона становила 3,33%.
Тенденція перегляду марафону залишається стабільною: новини викликають інтерес у великої кількості глядачів, які віддають перевагу ранковому телебаченню, що сприяє високим показникам частки в цей час. Проте найбільша частина аудиторії "Єдиних новин" спостерігає за програмою переважно ввечері, під час прайм-тайму, з піковим моментом о 20:00.
Головні телепрем'єри місяця
Головною подією місяця став щорічний пісенний конкурс "Євробачення", який відбувся 13, 15 та 17 травня в Базелі, Швейцарія. Як і зазвичай, фінал конкурсу зібрав найбільшу аудиторію, до нього увійшов і український гурт Ziferblat, який отримав відмінні показники (rat 2,2%; shr 12,8%; перше місце у своєму слоті). Усього три шоу переглянули близько 380 тисяч телеглядачів серед аудиторії 4+, понад 50 тисяч у віковій категорії 50+ та більше 800 тисяч у всій країні (попередня оцінка).
Щороку інтерес українських глядачів до "Євробачення" поступово знижується: у 2023-му фінал конкурсу зібрав 22,2% аудиторії; у 2024-му цей показник знизився до 16,3% (зменшення на 27%), а у поточному році спостерігається падіння на 21%.
Серіали
У травні на українському телебаченні дебютував лише один новий серіал — комедійний детектив "Майор Сковорода", який можна переглянути на ICTV2 (рейтинг 1,11%; частка 4,81%).
На каналі "Бігуді" стартувала нова турецька мелодрама під назвою "Рецепт кохання" (rat 0,46%; shr 2,52%).
На "1+1 Україна" стартував американський детектив "Новобранець" (rat 0,44%; shr 2,18%), а на "2+2" -- кримінальний серіал "Доміна" (rat 0,54%; shr 3,23%).
Документальні фільми та інформаційні новини
Канал "1+1 Україна" організував два спеціальні телевізійні ефіри від редакції новин ТСН: прямий ефір з Берліна, присвячений 80-річчю завершення Другої світової війни (рейтинг 0,23%; частка 1,24%), а також включення зі Стамбула під час переговорного процесу між Україною і Росією (рейтинг 0,74%; частка 3,29%). У рамках програми "Аргумент кіно" також відбулася прем'єра документального фільму "Малевич" (рейтинг 0,06%; частка 0,48%).
Канал ICTV2 представив глядачам два документальні фільми: "Морський бій. Епоха дронів" (rat 0,36%; shr 2%) і "Небесні вартові" (rat 0,12%; shr 1,93%).
Прем'єри фільмів на телебаченні
Новий канал представив шість нових іноземних фільмів. Серед них супергеройська стрічка "Мадам Павутина" (рейтинги 1,80%; частка 8,02%), сімейна комедія "Гарольд і магічний олівець" (рейтинги 1,20%; частка 11,44%), жахи "Ноу" (рейтинги 0,97%; частка 7,93%) та "Ти не будеш на самоті" (рейтинги 0,51%; частка 3,15%), трилер "Перспективна дівчина" (рейтинги 0,50%; частка 4,61%) і комедія "План на пенсію" (рейтинги 2,08%; частка 8,70%).
На каналі ICTV2 відбулася прем'єра двох українських повнометражних стрічок: "Інший Франко" (рейтинг 0,39%; частка 2,13%) та "БожеВільні" (рейтинг 1,15%; частка 4,32%).
Провідні програми місяця
Рейтинг найпопулярніших програм місяця серед комерційної аудиторії віком 18-54 та з аудиторією понад 50 тисяч знову очолили новинки каналу СТБ: "МастерШеф-15" (rat 3,85%; shr 15,59%), "К.О.Д." (rat 3,79%; shr 13,84%) і "Супермама" (rat 3,48%; shr 15,85%). Першу пʼятірку завершили фільми: "Ван Хельсінг" на ICTV2 (rat 2,87%; shr 10,8%) та "Месники: війна нескінченності" на Новому каналі (rat 2,78%; shr 11,61%).
У топ-10 потрапили серіали "Черговий лікар" та "Слід" від СТБ, а також програми "Один за всіх" на СТБ і "Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна" на "1+1 Україна". Крім того, в цьому списку є фільм "Праведник-3. Остання глава", який транслювався на ICTV2.
Провідні програми. Чоловіча аудиторія
Перелік найпопулярнішого контенту за чоловічою аудиторією очолює кінопоказ: "Ван Хельсінг" (rat 3,77%; shr 14,01%) і "Праведник-3. Остання глава" на ICTV2 (rat 3,18%; shr 12,72%); "Месники: війна нескінченності" на Новому каналі (rat 2,92%, shr 12,3%); "Термінатор-2. Судний день" на "2+2" (rat 2,91%; shr 13,23%) і "Праведник" на ICTV2 (rat 2,85%; shr 11,13%).
У першу десятку також потрапили проєкти "МастерШеф-15" та "Супермама" на СТБ, серіали "К.О.Д." на тому ж каналі і "Будиночок на щастя 3" на Новому каналі, а також західний екшн "Виконавець", який також транслюється на Новому каналі.
Основні програми. Жіноча цільова група.
Вісім із десяти провідних програм місяця за жіночою аудиторією -- проєкти каналу СТБ. Очолює перелік кулінарне шоу "МастерШеф-15" (rat 4,93%; shr 19%). Далі -- серіал "К.О.Д." (rat 4,82%; shr 15,68%), проєкт "Супермама" (rat 4,27%; shr 17,98%), серіали "Черговий лікар" (rat 3,61%; shr 12,73%) і "Слід" (rat 3,41%; shr 19,62%).
До десятки також потрапили інші проєкти СТБ, такі як "Один за всіх", "Таємниці ДНК" та "Сліпа". Крім того, варто згадати "Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна" на каналі "1+1 Україна" та фінал Євробачення на "Суспільне Культура".
Основні ініціативи. Молодіжний рух.
Список найпопулярнішого контенту цього місяця серед аудиторії у віці 18-35 років, в основному, складається з програм каналу СТБ. У топ-5 потрапили шоу "Супермама" (rat 3,78%; shr 22,1%), серіали "Черговий лікар" (rat 3,48%; shr 20,93%) та "К.О.Д." (rat 3,43%; shr 15,62%), а також проекти "Таємниці ДНК" (rat 3,25%; shr 20,34%) і "МастерШеф-15" (rat 3,09%; shr 16,5%).
До списку увійшли також "Один за всіх", "Слід" та "Агенти справедливості" на СТБ, а також серіали "Будиночок на щастя 3" на Новому каналі і "Дільничний з ДВРЗ 3" на ICTV2.
#Сполучені Штати #Україна #Росія #Північна та Південна Америка #Детективна фантастика #Прем'єр-міністр #Швейцарія #Серіал #STB (телеканал) #Туреччина #Аудиторія #Іван Франко #Інформація #Берлін #Черкаси #Детектор медіа #Стамбул #Inter Media Group #NTN (телеканал) #Мелодрама #Новий канал #Тернопіль #Кінофільм #ТЕТ (телеканал) #Леся Нікітюк #Пісенний конкурс Євробачення #Група "1+1 медіа #Базель #Комедія ситуацій (тележанр) #Світ навиворіт #Комаров Дмитро Костянтинович #Вечірній Квартал #К2 (телеканал) #Бігуді (телеканал) #Майор (звання) #Загублений світ (роман Дойля) #Телевізійна служба новин