Українські серіали та фільми, що транслюються за кордоном у 2024 році, досягли вражаючих результатів: понад 290 мільйонів переглядів, перші позиції у трендах YouTube, а також отримали міжнародні нагороди та покази.

Більше ніж 12,3 мільйона українців** стали глядачами серіалів і фільмів, що отримали підтримку держави, на таких загальнонаціональних телеканалах, як СТБ, ICTV2, 1+1 Україна, ТЕТ, 2+2, Суспільне Культура, MEGA, К2. Загалом кількість телевізійних переглядів перевищила 171 мільйон***. Художня та документальна продукція також транслювались на каналі українського іномовлення "Дім", а документальні проєкти показувались на телеканалі "FreeДом"****. Прем'єри документальних програм "Лікарі" та "Другий фронт" відбулись у рамках загальнонаціонального марафону "Єдині новини". Деякі серіали можна знайти на ОТТ-платформах, таких як Київстар ТБ (3,1 млн переглядів) і МЕГОГО. Високими темпами зростає популярність продукції ДП "МПІУ" на YouTube. На каналах українського іномовлення та медіагруп 1+1 media і Starlight Media вони вже отримали понад 116 мільйонів переглядів*****, з яких 61 мільйон припадає на YouTube-канали ДП "МПІУ", і ці показники постійно зростають.

"2024-й рік приніс іномовленню цілком відчутний позитивний досвід з нашими серіалами та фільмами: високі перегляди, схвальні відгуки колег, участь у фестивалях, покази на міжнародних майданчиках, продажі за кордон, створення окремого YouTube-каналу, а попереду нас ще чекає запуск FAST-каналу, -- безумовно, все це маркери, які говорять про успіх. Але є важливі речі, які не вимірюються цифрами, і які ми прагнули закласти в цей контент. Насамперед, ми хотіли підтримати історії, які показують, як сьогодні трансформується країна і як змінюються українці, як звичайні люди стають героями, переосмислюють свої вчинки і своє життя, долають страшні виклики війни, до яких, по-чесному, важно бути готовими і до яких ми теж не були готові. За рік, завдяки нашій співпраці з провідними українськими телеканалами, цей контент змогли побачити мільйони українців. Слова подяки від них говорять, наскільки людям зараз важливо дивитися саме український контент, українською мовою, з нашими акторами і нашими реаліями. Глядацьке визнання, яке отримали наші серіали та фільми, переконує, що рішення держави профінансувати такий контент було вчасним і правильним", -- говорить генеральна директорка ДП "МПІУ" Юлія Бін.

Загалом, у 2023 році на замовлення ДП "МПІУ" переможцями мистецького конкурсу на виробництво серіалів та фільмів сучасної тематики було виготовлено 37 проєктів (123 години телевізійного контенту), прем'єри 36 з них відбулись у 2024 році.

Серіали Державного підприємства "МПІУ" неодноразово потрапляли до списків популярності українського YouTube. Найбільших успіхів досягли мелодрами "Одна родина", "Продовження роду", "Невістка" та "Курс щасливого життя". Лірична комедія "Новорічна шкереберть", яка стала першим серіалом від "МПІУ", що українці побачили у 2024 році, під час новорічних свят зайняла перше місце в трендах YouTube, ставши одним із найбільш успішних проектів на платформі телеканалу "Дім". До топ-10 найпопулярніших серіалів на YouTube-каналі "Дім" увійшли: "Зозулі" (7,6 млн переглядів, виробник ТОВ "Український продюсерський хаб"), "Невістка" (5,8 млн переглядів, виробник ТОВ "Артформс продакшн Київ"), "Тут і тепер" (4,1 млн переглядів, виробник ТОВ "Український продюсерський хаб"), "Одна родина" (3,7 млн переглядів, виробник ТОВ "Прокіно"), "Курс щасливого життя" (3,6 млн переглядів, виробник ТОВ "ФРЕНДС ПРО"), "Новорічна шкереберть" (3,2 млн переглядів, виробник ТОВ "Рікі-Тікі-Таві"), "Поклик кохання" (2,9 млн переглядів, виробник ТОВ "ФІЛЬМСТРІМ"), "Сімейний консультант" (2,6 млн переглядів, виробник ТОВ "Енерджі фільм продакшен"), "ОПГ" (2,4 млн переглядів, виробник ТОВ "Артформс продакшн Україна") та "Рубан" (2,3 млн переглядів, виробник ТОВ "Мамас продакшн").

Найбільш затребуваним документальним проєктом на YouTube-каналах іномовлення став мінісериал "Fuhrer 2.0", який створений компанією ТОВ "Ми -- Україна". Він був презентований українською мовою на каналі "Дім", російською — на каналах "FreeДом" та "FreeДом" LIVE, а англомовна версія вийшла на UATV English. Цей фільм, що аналізує паралелі між Путіним та Гітлером, зібрав понад 1,2 мільйона переглядів, з яких 733 тисячі належать каналу "FreeДом" LIVE. Серед глядачів 40% переглядів походять з Росії, 4,7% — з Казахстану, а 4,3% — з Білорусі.

Серіали отримали надзвичайно теплі відгуки від глядачів. Майже під кожною серією українці залишили сотні коментарів, у яких, насамперед відзначали важливість кіносеріального виробництва українською мовою, зокрема й для захисту нашого культурного та ментального простору від впливу Росії, талановиту гру акторів, висловлювали подяку за якісний контент, який фіксує реалії війни, дає розраду та емоційну підтримку. Наводимо кілька прикладів:

Зважаючи на високий інтерес глядачів, у серпні поточного року ДП "МПІУ" запустило тематичний YouTube-канал "Дім. Українські серіали", який вже отримав понад 20 тис. підписників та 4,8 млн. переглядів. Серед планів наступного року запуск FAST-каналу в партнерстві з однією з українських ОТТ-платформ.

ДП "МПІУ" працює над адаптацією своїх серіалів для людей з порушеннями слуху та зору. Перегляд можливий на новому YouTube-каналі "Телеканал Дім. Інклюзивно", де серії представлені з перекладом жестовою мовою та тифлокоментарями. З метою підвищення доступності інклюзивного контенту, ДП "МПІУ" також пропонує серіали телеканалу "Дім" зі звукоописом для вільного доступу на платформі Київстар ТБ.

Цього року стрічки та серіали, створені за ініціативою ДП "МПІУ", з успіхом демонстрували Україну на відомих міжнародних кінофестивалях і різноманітних міжнародних подіях, спеціальних показах та творчих зустрічах, які виконують важливу роль у культурній дипломатії.

Психологічна драма Данила Деткова "Солдатик" (виробник продюсерська агенція ASSA) про реабілітацію й підтримку важкопоранених бійців здобула Гран-прі у номінації національних короткометражних фільмів V Міжнародного фестивалю етнографічного кіно "ОКО" в Софії, отримала нагороду у конкурсі короткометражних ігрових фільмі V Міжнародного кінофестивалю "Місто Мрії" у Рівному, стала фіналістом Канського фестивалю Gold Firefly та фестивалю Semana del Cine Ucraniano в Іспанії. З великою теплотою та успіхом пройшли глядацькі покази та обговорення стрічки в різних містах України і за кордоном. До Дня Збройних сил України телевізійна прем'єра "Солдатика" відбулась на телеканалі "Дім".

Документальна драма "Сімейний альбом" авторства Марини Ткачук, яка випущена компанією "Гуд Монінг Дістрібьюшн", досліджує зв'язки між Голодомором та сучасною агресією Росії проти України. Цей фільм представляв Україну на конкурсній програмі 40-го Варшавського міжнародного кінофестивалю, а також на Міжнародному фестивалі документального кіно про XX століття "Незламність і жертовність" у Празі, Чехія, і на фестивалі Semana del Cine Ucraniano в Мадриді. Стрічка отримала спеціальні покази та обговорення в Європейському парламенті, Раді Європи, а також в різних містах Португалії, Іспанії, Малайзії, Румунії, Німеччини, Франції, Польщі, на Кіпрі та в інших країнах. Напередодні Дня пам'яті жертв голодоморів "Сімейний альбом" був представлений в українському кінопрокаті. Телевізійна прем'єра фільму запланована на наступний рік, а спецпокази "Сімейного альбому" за кордоном триватимуть у 2025 році.

Історичну документальну драму "Ярослав Мудрий -- тесть Європи" (виробник ГО "Укркінофест") було презентовано на міжнародному кіноринку Венеційського кінофестивалю. Телевізійна прем'єра фільму відбудеться наступного року.

Сучасні українські телесеріали набирають популярності серед глядачів у багатьох країнах. ДП "МПІУ" вже уклало угоди з міжнародними партнерами для трансляції окремих серіалів на телеканалах та стрімінгових платформах у країнах Балтії та Латинської Америки. У 2025 році ця діяльність буде продовжена, а також триватиме показ українських серіалів і фільмів на різних телеканалах в Україні.

Як повідомлялось раніше, фінансування кіносеріального виробництва телевізійного продукту, орієнтованого на широку аудиторію, стало відповіддю держави на зростаючий запит українських глядачів на контент сучасної тематики різних жанрів. У 2023 році на замовлення ДП "МПІУ", було знято великий пакет актуальних серіалів, фільмів, документальних проєктів, які відображають реалії українського сьогодення і показують різні сторони життя країни, що воює, та її громадян.

Під терміном "перегляди" розуміємо загальну кількість переглядів в ефірі українських телеканалів, які беруть участь у дослідженні ТВ панелі Nielsen (на дату 17.12.24), а також переглядів на YouTube-каналах ДП "МПІУ" та медіагруп 1+1 media і Starlight Media (на дату 29.12.24), а також переглядів на платформі Київстар ТБ (на дату 30.11.24). Інформація від МЕГОГО не надається.

Під терміном "телевізійна аудиторія" розуміємо жителів України, які досягли віку 4 років і більше, і які хоча б раз переглядали один із серіалів або фільмів, що виробляються ДП "МПІУ". Для групи 4+ по всій Україні, показник охоплення (Cov#) був розрахований ДП "МПІУ" з коефіцієнтом 2,09, враховуючи дані для аудиторії 4+ у містах з населенням понад 50 тисяч. Як свідчить інформація від Індустріального телевізійного комітету (ІТК), охоплення (Cov#) усіх серіалів і фільмів ДП "МПІУ", які транслювались на українських телеканалах, які входять до ТВ-панелі в період з 1 січня 2024 року по 17 грудня 2024 року, для групи 4+ у містах з населенням більше 50 тисяч становить 5,85 мільйона осіб. За оцінкою Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), чисельність населення України (без урахування тимчасово окупованих територій) у містах з населенням понад 50 тисяч складає 13 434 934, в той час як загальна чисельність населення України – 28 078 616, що в 2,09 рази більше, ніж у містах з населенням 50 тисяч і більше.

Під терміном "телевізійні перегляди" розуміємо загальну кількість повторних контактів для аудиторії 4+ в Україні, яка визначається як сума показника Rch# для глядачів 4+ у містах з населенням понад 50 тисяч, враховуючи кожен епізод кожного серіалу чи фільму з коефіцієнтом 2,09. Згідно з даними, наданими ІТК, загальна сума Rch# для цієї аудиторії в містах з населенням 50 тисяч і більше складає 81,9 мільйона контактів. Інформація надана Nielsen Ukraine станом на 17 грудня 2024 року.

"Дім" і FREEДОМ — це телеканали, що представляють українське державне іномовлення і націлені на трансляцію за межами країни. В Україні їхня аудиторія не фіксується в панелі Nielsen.

#Українці #Збройні сили України #Телебачення #Україна #Володимир Путін #Росія #Адольф Гітлер #Європа #Білорусь #Українська мова #Київстар #Англійська мова #Київ #Комедія #Друга Польська Республіка #Португалія #Франція #Російська мова #Серіал #Іспанія #Німеччина #STB (телеканал) #Лікар #Драма #Казахстан #Софія #Латинська Америка #Румунія #YouTube #Новий рік #Голодомор #Європейський парламент #Малайзія #Мелодрама #Кінофільм #Країни Балтії #ТЕТ (телеканал) #Данило Галицький #UATV #Група "1+1 медіа #Ярослав Мудрий #Рівне #Рада Європи #Прага #Другий фронт #К2 (телеканал) #Варшавський кінофестиваль #Київський міжнародний інститут соціології #Мадрид

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
4 січня: яке сьогодні свято, народні звичаї, традиції та заборони цього дня.
Російські користувачі активно розповсюджують інформаційні кампанії у ТікТок.
Топ корейських серіалів 2024 року - підбірка захоплюючих дорам - Кіно
Теги