Справжнє шоу, яке обіцяє захоплюючу боротьбу: огляд Гран-прі Монако.

Формула-1 не перестає дивувати своїх фанатів, адже нас чекає ще один етап з трьох, які пройдуть підряд перед запланованою перервою.

Монте-Карло вже приймає пілотів на найпрестижнішому етапі в історії Ф-1, а можливо й усього автоспорту.

З 23 по 25 травня в князівстві пройде захоплююча боротьба за титул нового або повторного переможця Гран-прі Монако. Чемпіон вирішив дослідити основні інтриги та цікаві моменти перед восьмим етапом "королеви автоспорту".

Гран-прі Монако - одна з найпрестижніших і найвідоміших гонок у світі, що стала символом не лише автоспорту, а й гламурного життя Лазурового узбережжя.

Історія перегонів тут розпочалася в 1929 році, коли за ініціативою Антоні Ногеса та під егідою князя Луї II на дорогах Монте-Карло відбулася перша автомобільна гонка. Ця подія стала спробою утвердити Монако як важливий центр міжнародного автоспорту, і виявилася вкрай успішною.

У 1950 році, коли відбувся перший офіційний чемпіонат світу з Формули-1, Гран-прі Монако стало одним із заходів цього дебютного календаря. Після перерви в 1951-1954 роках, з 1955 року це змагання стало невід'ємною частиною сезону.

Протягом багатьох років він відчував численні зміни, проте завжди залишався неповторним - змагання відбувається не на звичному автодромі, а на тимчасовій міській трасі, що проходить через вузькі й криволінійні вулички Монако.

Організація перегонів в таких умовах завжди була серйозним викликом. Технічні фахівці заздалегідь встановлюють огородження, бордюри та глядацькі місця, фактично перетворюючи місто на трасу для автогонок. Протягом багатьох років схема траси зазнавала лише незначних змін, переважно з метою підвищення безпеки, проте її конфігурація залишається практично такою ж, як і в 1950-х роках.

Особливе значення Гран-прі Монако має й тому, що воно є частиною так званої "Потрійної корони автоспорту" разом із 24 годинами Ле-Мана та Інді-500. Його виграш вважається вершиною кар'єри будь-якого гонщика. Попри критику за обмежені можливості для обгонів і нетипову конфігурацію, цей заїзд продовжує приваблювати глядачів своєю атмосферою, історією та престижем.

Скасування етапу у 2020 році через пандемію COVID-19 стало першим випадком з 1955 року, коли гонка не відбулася, що лише підкреслило її значення в традиції Формули-1. На сьогодні Гран-прі Монако - це не лише змагання, а культурний феномен, де зливаються історія автоспорту, архітектура, традиції та світська еліта.

Не випадково ексклюзивний показ стрічки про Формулу-1 з Бредом Піттом відбувся в самому серці Монте-Карло.

Серед легендарних переможців гонки в Монте-Карло відразу згадується один з найкращих пілотів у історії автоспорту - Айртон Сенна, який шість разів вигравав етап у Монако. Цей показник досі є рекордним.

Найближчим до рекордів Сенни є ще одна видатна особистість, Грем Гілл, відомий під прізвиськом "Містер Монако", який здобув п'ять перемог у 1960-х роках. Серед сучасних гонщиків найбільше тріумфів на цьому трасі мають Льюїс Гамільтон (3 перемоги) і Макс Ферстаппен (2 перемоги).

Серед усіх команд найбільшу кількість перемог у Монако здобув Макларен – 15 разів. На другому місці розташувався Феррарі з 11 перемогами, а на третьому – Мерседес, який виграв 8 разів. Варто зазначити, що з 1950 року всього десять гонщиків змогли виграти гонку, стартуючи з позицій нижче третьої.

Однією з вагомих подій стало те, що в 2024 році пілот команди Феррарі Шарль Леклер став першим гонщиком з Монако, який здобув перемогу на домашньому Гран-прі, повторивши успіх Луї Широна, що відбувся в 1931 році. Ця перемога також стала першою для Феррарі в Монако з 2017 року.

Щодо конфігурації траси, можна згадати слова 3-разового чемпіона світу Нельсона Піке про Гран-прі Монако:

"Їздити в Монако - це як кататися на велосипеді у себе у вітальні".

Короткий трек, що має 19 поворотів і 3,337 кілометра дистанції, має 78 кіл та загальну протяжність заїзду у 260 км.

Етап у Князівстві є особливим у календарі Формули-1, оскільки загальна дистанція гонки не досягає 305 км. Це пов’язано з тим, що коротка траса і низька швидкість на колі не дозволяють завершити цю відстань у межах регламентованого часу проведення змагань, який становить 2 години.

Практично єдиною ділянкою траси, де гонщики можуть здійснювати обгони, є пряма між стартом та фінішем, де пілоти здатні активувати систему DRS.

На етапі в Монте-Карло могло б бути значно менше інтриг, але FIA та Формула-1 вирішили внести різноманітність у гонку в Монако, запровадивши два обов'язкові піт-стопи.

Це не вперше цього сезону, коли керівництво "королеви автоспорту" намагається зробити заїзди цікавішими. Окрім уже відомих систем DRS, що допомагають пілотам проводити обгони на прямих, Pirelli почали привозити на етапи м'якшу гуму, щоб команди мали різні стратегії.

А також варто зазначити, що на Гран-прі Монако необхідно зробити ще й другий піт-стоп!

Хто отримає вигоду від цього? Це дійсно цікаве питання, оскільки у нас є шість нових учасників у пелотоні, що суттєво збільшує ризик аварій. Тому своєчасна зміна шин може стати ключовим фактором для успіху будь-якого гонщика в групі.

Мало ймовірно, що хтось сподівається, що два піт-стопи збільшать кількість боротьби та обгонів на треку. На мою думку, Формула-E (перегони електромобілів) показала, що для захоплюючого Гран-прі Монако необхідні компактніші автомобілі.

У суботу та неділю гонки обіцяють бути захоплюючими, адже гонщики команди Макларен традиційно вважаються фаворитами. Ніхто не може заперечити, що їхній автомобіль є найсильнішим у пелотоні. Проте, не варто забувати про Макса Ферстаппена, який завжди готовий влаштувати сюрприз. Шарль Леклер намагатиметься перевершити можливості своєї команди Ferrari під час домашнього Гран-прі. А два піт-стопи і пригоди новачків можуть призвести до несподіваних результатів і навіть до перемоги неочікуваного гонщика.

Як було зазначено раніше, постачальник шин Pirelli доставить до Монте-Карло найм'якші варіанти гуми - C4, C5 та C6.

Якщо торік найуспішнішою тактикою стала одна зупинка з переходом з мідуіма на хард, то в даному випадку командам необхідно буде спланувати одразу дві зупинки.

"Дві зупинки повинні зняти побоювання щодо зношення шин, навіть якщо воно буде мінімальним на цій трасі. Це може відкрити можливість для використання м'яких гумових складів, особливо для гонщиків, які планують пізню другу зупинку, або у випадках, коли на останніх етапах гонки запланований виїзд автомобіля безпеки", - зазначили представники Pirelli.

Прогноз погоди в Монте не обіцяє повторення легендарних дощових заїздів у Монако - похмура погода та мінімальна ймовірність дощу.

Перед Гран-прі Монако ми мали можливість поспілкуватися з українським автогонщиком, пілотом академії Вільямс Олександром Бондаревим, який змагається в італійській Формулі-4.

Гонка в Монако завжди являє собою особливий виклик завдяки своїй неповторній траєкторії. Вузькі вулиці, обмежені можливості для обгонів та висока ймовірність помилок роблять цей етап одним з найскладніших у всьому календарі. Я сподіваюся на напружену і стратегічно насичену гонку, де кожна деталь буде мати вирішальне значення.

Щодо стратегії з двома піт-стопами, вона дійсно має потенціал для створення захоплюючих моментів. У Монако обгони на трасі практично неможливі, тому команди будуть активно шукати шляхи для покращення своїх позицій через тактичні маневри.

Два піт-стопи надають більше можливостей для стратегічних ходів у грі – наприклад, можна експериментувати з різними типами шин або намагатися обійти суперників завдяки швидшим зупинкам на піт-лейні. Це може зробити гонку менш очевидною і значно цікавішою для фанатів.

Олександр Бондарев після завершення першого етапу італійської Ф-4 зайняв 10-ту сходинку в загальному рейтингу чемпіонату та 4-ту в класі новачків.

Ми щиро сподіваємося, що два піт-стопи, можливі інциденти за участю автомобілів безпеки та різноманітність стратегій вразять фанатів Формули-1 і принесуть нового чемпіона цього сезону.

Поставимо на сенсаційну перемогу Феррарі та місцевого гонщика Шарля Леклера, який багато років демонструє чудову швидкість на домашньому етапі.

Пряму трансляцію кваліфікаційних заїздів і самої гонки Гран-прі Монако в Україні можна буде переглянути на телеканалі Setanta Sports Ukraine+ та через ОТТ-платформу Setanta Sports.

#Україна #Італія #Сетанта Спортс #Чемпіонат світу з футболу #Монако #Швидкість #Формула-1 #Коронавірус #Електромобіль #Айртон Сенна #Автомобільний спорт #Макларен. #Mercedes-Benz #Scuderia Ferrari #Макс Ферстаппен #Вулканізована гума #Ле Ман #Williams Grand Prix Engineering #Монте-Карло #Льюїс Хемілтон #Болід (авто) #Шарль Леклерк #Система зменшення лобового опору #Піт-стоп #Четвертий канал #Pirelli #Міжнародна автомобільна федерація #Гран-прі Монако #Луї Широн #Нельсон Піке #Грем Хілл #Індіанаполіс 500 #Перегони #Пелотон #Машина безпеки

Читайте також

Найпопулярніше
Ситник про розмови із журналістами оф рекордс: Не розголошував. Ні державної таємниці, ні таємниці слідства
Вчені назвали найкращий час для вживання калорійної їжі
На сьогодні Майдан не завершений — учасник Революції Гідності та АТО (+текст)
Актуальне
З акцентом на "суворі оборонні спроможності": США сподіваються від НАТО на ясний план підвищення витрат на оборону | УНН
Місія: Неможлива - Фінальна розплата: основні деталі про фільм, трейлер та сюжет - Кіноіндустрія.
Xiaomi представила свій найзначніший флагманський планшет.
Теги