
Оновлення та огляд матеріалів від "Детектора медіа".
Привіт! Це Євген Бриж, редактор текстів "ДМ", і я разом із нашою командою залишаємося на зв'язку, незважаючи на всі виклики. Хочу поділитися з вами свіжими новинами та цікавими матеріалами, які, безумовно, варто прочитати.
ТЕЛЕРИНОК. Розпочнемо з аналізу загальних тенденцій на медіаполі України. Військовий конфлікт, зменшення обсягів рекламного ринку, а також нові регуляції в сферах фармацевтики та азартних ігор значно вплинули на колись бурхливий ринок національного телебачення. У статті "Криза та скорочення на телевізійному ринку: як у 2025 році виживають три найбільші медіагрупи" обговорюються фінансові виклики, які стоять перед українськими телеканалами у 2025 році. У зв’язку з браком фінансових ресурсів медіагрупи змушені зменшувати обсяги виробництва та скорочувати штат. Наталка Данькова висвітлює, яким чином три найбільші медіагрупи пристосовуються до нових реалій, переглядають свої стратегії та намагаються утриматися на плаву.
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ. У статті "На полях NAM Summit та IT Arena: іномовлення в епоху технологічних трансформацій" Вадим Лубчак, керівник цифрового напрямку ДП "МПІУ", досліджує, як ШІ впливає на створення новинного контенту. Він зокрема розглядає автоматичний переклад, озвучення та адаптацію відеоматеріалів. У матеріалі наведені приклади та посилання, які демонструють, як команда працює та які інновації впроваджує. Лубчак зазначає, що ці технології сприяють підвищенню ефективності роботи. Автор також піднімає питання морально-етичних аспектів використання аватарів і штучно згенерованих образів ведучих, підкреслюючи, що остаточне рішення про публікацію завжди залишається за людиною. Це все ще дискусійна тема, в якій можуть виникнути помилки, тому думки професіоналів цікаві та важливі. Крім того, в статті представлені відеоприклади, які ілюструють ці технології.
МЕДІЙНИКИ. Від загальних тенденцій -- до персональних історій. В інтерв'ю Діани Делюрман із Frontliner Світлані Остапі журналістка розповідає про свою роботу на прифронтових територіях і каже, що зараз практично неможливо створювати контент, який не був би пов'язаний із війною. Крім цієї "бази", я ще відзначив би її роздуми про досвід дотримання професійних стандартів і відповідальність журналістів під час війни, адже Делюрман фотографує та постійно має справу з чутливим контентом. Ну й кілька історій про життя і роботу теж є -- куди ж без цього.
МАРАФОН. Наступний аналіз телемарафону та ефіру Першого каналу Суспільного, підготовлений Ігорем Кулясом, варто прочитати хоча б для того, щоб зрозуміти, які помилки не варто повторювати, щоб навчитися, як потрібно діяти. Порушення стандартів залишаються, а емоційні оцінки та експертні коментарі ведучих все ще присутні, що спотворює реальність подій. Як і зазвичай, у програмі переважали представники партії "Слуга народу", тоді як члени "Європейської солідарності" не отримали запрошень — не лише цього разу, а й протягом усього кварталу. Це важко уявити в країні, де проголошена свобода медіа, і важко інакше трактувати, як цензуру. Крім того, було помічено невиправдане акцентування на фракційній належності депутатів та "обмежене" висвітлення святкувань до Дня захисників і захисниць.
ТЕАТР. От ви коли були востаннє в театрі? А Ярослава Кравченко, засновниця "Дикого театру", пише в колонці "Як театр стає інструментом суспільного діалогу", що театр має здатність не нав'язувати, а запрошувати до діалогу, дозволяючи глядачам самим знаходити сенс у представлених темах. І це те, що не покажуть по телевізору з його блискавичними 2-3-секундними планами й постійним закадровим бурмотінням. Вистави театру, зокрема й "Дикого", торкаються актуальних соціальних проблем, таких як дискримінація, війна, гендерна рівність, і сприяють формуванню критичного та свідомого суспільства. Кравченко наголошує на важливості того, щоб театр розширював горизонти глядачів і ставив перед ними нові питання, сприяючи таким чином суспільному діалогу та розумінню важливих тем. Й інтелектуальному розвитку, що ж про це мовчати, бо в телеграмі розумним не станеш.
КІНО. А що таке кіно? Це всеохоплюючий феномен, що охоплює безліч аспектів. Війна, як виявляється, стимулює художню активність: глядачі прагнуть втекти від реальності, знайти відраду, осмислити події та складні питання, тоді як творці відчувають потребу в рефлексії та обміні думками. Про результати 16-го Одеського міжнародного кінофестивалю, який нещодавно відбувся, розповів Дмитро Десятерик. Він зазначає: "ОМКФ продовжує існувати та розвиватися всупереч окупантам. Хоча фестиваль страждає від нестачі фінансування та повітряних тривог, він залишається вірним своїм принципам". У цій статті ви знайдете список переможців, тобто фільмів, які обов’язково варто переглянути.
ЮТУБ. Роднянський, Нікітін, Плохій, Грицак, Данилюк-Ярмолаєва, Ключковська. Більш ніж половину прізвищ у цьому списку ви точно знаєте і клацнете по черговій новині з їхніми цитатами (чи зашкварами). А тут -- огляд їхніх інтерв'ю в матеріалі Марії Спалєк ""Недосяжна величина" у Мосейчук, дует Грицака й Плохія та вічні проблеми з комунікацією. Про що говорять у ютубі". Я слухав би все -- аби мав стільки часу. А щоб ви послухали хоча б фрагментарно, вбудував вам усі розмови прямо в статтю. Невеличкий лайфхак: якщо автор дозволив, то прямо в ютубі можна згенерувати українські субтитри, потім викачати їх як текст і спробувати почитати. Це швидше -- щоправда, часу на це теж регулярно бракує. Сподіваюся, у вас не так.
На даний момент це все.
Дякуємо, що дочитали цей лист до кінця.
Ви можете знайти більше текстів наших авторів у різноманітних форматах на платформах Facebook, Instagram, Telegram, WhatsApp, Viber, X (Twitter) та на вебсайті "Детектор медіа". Ми також будемо раді отримати ваші коментарі та відгуки на нашу електронну пошту. Крім того, вся команда буде вдячна, якщо ви порадите своїм колегам та друзям підписатися на цю розсилку, а також підтримати нас і інші якісні медіа, які потребують допомоги.
До зустрічі!
Євген Бриж і ваша команда "ДМ"
#Медіа (комунікація) #Телебачення #Facebook #Instagram #Емоції #Журналіст #Перший канал, Росія #Штучний інтелект #Театр #Контент (медіа) #Моніторинг #Європейська Солідарність #Детектор медіа #Стратегія #Twitter #Слуга народу (політична партія) #Зв'язок #Кінофільм #Діалог #Редагування #Азартні ігри #Діана, принцеса Уельська #2+2 (телеканал) #Одеський міжнародний кінофестиваль #Технічний стандарт #Інформаційні технології #Аватар (комп'ютерна графіка) #Десятерик Дмитро Валентинович