
Президент США Дональд Трамп ставить усе на перемогу, запроваджуючи мита проти Китаю. Але ця боротьба загрожує задушити переговори з інших питань, таких як Тайвань, фентаніл, TikTok і багато іншого.
Дональд Трамп повернувся в Білий дім, заявляючи, що готовий обговорювати з главою Китаю Сі Цзіньпіном низку питань. Він і його помічники дали зрозуміти, що хочуть розв'язати торговельні суперечки і знизити градус напруженості навколо Тайваню, обмежити виробництво фентанілу і укласти угоду щодо TikTok. Однак аналітики вважають, що торгова війна Дональда Трампа з Китаєм задушить ці переговори ще до їх початку. А якщо вони почнуться, то президент США може опинитися на самоті, оскільки він відштовхнув союзників.
Протягом останніх десяти днів ряд представників адміністрації повідомили, що Білий дім переживає серйозний розкол щодо стратегії взаємодії з Пекіном. Торгова війна спалахнула ще до того, як різні групи в адміністрації змогли чітко окреслити свої погляди, не кажучи вже про визначення пріоритетних питань.
В результаті виникла стратегічна непослідовність. Деякі представники влади з'явилися на телебаченні, щоб стверджувати, що мита на імпорт з Китаю, які були введені адміністрацією Трампа, мали на меті змусити другу за величиною економіку світу укласти угоду. Водночас інші чиновники наполягали на тому, що президент США прагнув створити незалежну економіку, що не покладалася б на свого основного геополітичного суперника, навіть якщо це призводило до розриву двосторонньої торгівлі товарами та послугами на суму 640 мільярдів доларів.
Раш Доші, один із провідних американських експертів у сфері китайської політики, висловлює думку, що в команді Трампа відсутня єдина стратегія стосовно Китаю, натомість існує лише набір окремих тактичних кроків.
14 квітня Дональд Трамп заявив, що його високі мита виявилися настільки ефективними, що він розглядає можливість введення ще більш жорстких тарифів на товари з Китаю та інших країн. Лише через 48 годин після того, як він ухвалив рішення про виняток для мобільних телефонів, комп'ютерної техніки та ряду електронних компонентів — що становить майже чверть усієї торгівлі з Китаєм — він повідомив, що незабаром може оголосити про нові тарифи, які торкнуться імпортних комп'ютерних чіпів і фармацевтичних продуктів.
Тепер настав час відновити комунікацію, але жодна зі сторін не бажає зробити перший крок. Спостерігаються певні ознаки неформального спілкування: Цуй Тянькай, який обіймав посаду посла Китаю в США з 2013 по 2021 рік, приїхав до Вашингтона в період введення мит. Він контактував зі своїми старими знайомими і, очевидно, шукав шляхи для зниження напруженості, що зростає.
Проте все свідчить про те, що охолодження у стосунках між США та Китаєм може стати довготривалим, і зв'язки між цими двома наддержавами, ймовірно, вже не повернуться до колишнього рівня.
Серед актуальних викликів, які постали перед Білим домом, є питання, чи зможе адміністрація Трампа сформувати єдину стратегію щодо Китаю, в той час як основні фігури з оточення Дональда Трампа відкрито дискутують про найбільш доцільний курс дій.
Нагадаємо, Ілон Маск, який покладається на Китай, як на ключового постачальника для своїх компаній Tesla і SpaceX, назвав Пітера Наварро, головного торгового радника Білого дому, "ідіотом" і заявив, що він "тупіший за мішок із цеглою". Наварро заявив, що його "називали й гірше".
#Дональд Трамп #Сполучені Штати #Телебачення #Китай (регіон) #Імпорт #Геополітика #Економіка #Вашингтон, округ Колумбія #Мобільний телефон #Білий дім #Пекін #Брік. #Стратегія #Сі Цзіньпін #Військова тактика #SpaceX #Ілон Маск #Тайвань #Тесла, Інк. #Мито (податок) #Ліки #Наддержава