У Польщі з 1 січня 2027 року зросте абонплата за радіо і телебачення. Місячний платіж за телевізор або комплект телевізор і радіо становитиме 34,50 злотого замість нинішніх 30 злотих. За рік сума сягне 414 злотих -- на 48 злотих більше, ніж раніше.
Власники радіоприймачів тепер сплачуватимуть 10,80 злотих щомісяця замість попередніх 9,50 злотих. Ці нові тарифи були оголошені Національною радою радіомовлення та телебачення Польщі, як повідомляє RMF24.
Знижки при попередній оплаті
Ті, хто вирішить оплатити абонплату наперед за декілька місяців або за цілий рік, матимуть можливість скористатися знижкою. При річній оплаті авансом вартість складе 372,60 злотого замість 414 злотих. У випадку, якщо в домогосподарстві є як телевізор, так і радіо, необхідно сплатити лише одну – вищу – ставку.
Дізнайтеся про найсвіжіші новини в нашому Telegram-каналі UA.News.
Платежі слід здійснювати до 25-го числа кожного місяця. Гроші, отримані від абонентської плати, направляються суспільним телерадіокомпаніям для виробництва інформаційних, освітніх, культурних і розважальних програм, а також для передачі термінових повідомлень.
Визволення від обов'язку сплати.
Від абонентської плати звільняються, зокрема, громадяни з I групою інвалідності, особи, які повністю втратили працездатність, безробітні, а також ті, хто отримує соціальну пенсію, передпенсійні виплати чи допомогу по догляду. Пільги поширюються також на людей з порушеннями слуху або зору, ветеранів війни, інвалідів війни, одержувачів соціальної допомоги, комбатантів, репресованих осіб і ветеранів.
Особи похилого віку, які досягли 60-річного віку, мають можливість отримати звільнення від сплати, якщо їхня пенсія не перевищує 50% від середньомісячної заробітної плати. Згідно з інформацією RMF24, у 2026 році цей ліміт становитиме 4451,78 злотого брутто щомісячно. Для оформлення звільнення необхідно подати відповідні документи.
#