
Ще один тиждень паузи у світі Формули-1 добігає кінця, і Італія готується до проведення сьомого етапу "королеви автоспорту".
З 16 по 18 травня на автодромі Енцо і Діно Феррарі в Імолі пройде Гран-прі Емілії-Романьї. Чемпіон вирішив вивчити основні інтриги та цікаві моменти перед цим етапом, який розташований всього за 80 кілометрів від заводу Феррарі в Маранелло.
Імола була ареною гонок Формули-1 за часів таких легенд, як Сенна та Шумахер. Однак нові прихильники Ф-1 можуть не усвідомлювати, що в ті роки цей етап носив назву Гран-прі Сан-Марино.
Така ситуація склалася через те, що Гран-прі Італії зазвичай проводиться в "храмі швидкості" на автодромі Монца, той було прийнято рішення називати етап в Імолі на ім'я прилеглої країни.
У 1987 р. під час практики стався нещасний випадок із 2-разовим переможцем етапу Нельсоном Піке, який через травму пропустив перегони. Під час Гран-прі Сан-Марино 1989 року Герхард Бергер розбив свою Феррарі в "Тамбурелло" через відмову переднього антикрила. Машина загорілася після важкого зіткнення. Лише завдяки швидкій роботі пожежників і медиків, Бергер уникнув серйозних травм.
Найтрагічнішим інцидентом не лише в Імолі, а й мабуть в усій Формулі-1 стало Гран-прі Сан-Марино у 1994 році.
У той самий період відбувся infamous "чорний вікенд": під час п'ятничної практики Рубенс Баррікелло зіткнувся з бордюром, що призвело до того, що його автомобіль ударився об верхню частину захисної стінки, перекинувшись. Бразилець втратив свідомість через удар, але, на щастя, серйозних травм не отримав.
Пізніше, під час кваліфікаційного заїзду, австрійський гонщик Роланд Ратценбергер потрапив у аварію, зіткнувшись зі стіною на повороті "Вільньов" через поломку переднього антикрила, і, на жаль, загинув на місці.
На наступний день легендарний Айртон Сенна втратив контроль над автомобілем в повороті "Тамбурелло". Хоча удар об стіну не був надто сильним, одна з частин підвіски, що відірвалася під час інциденту, пробила шолом "людини дощу" і призвела до фатальної травми.
Після всіх цих трагічних подій етап в Імолі проводився ще 12 років. Останній Гран-прі Сан-Марино відбувся ще у 2006 році, а повернули гонку в регіоні Емілії-Романьї аж у 2020 через пандемію COVID-19.
Етап мав стати "разовим" через проблеми інших організаторів, проте з того часу відбулося відразу 4 гонки (у 2023 році етап скасували через повені в регіоні".
Зрозуміло, що просто згадувати чотирьох переможців Гран-прі Емілії-Романьї було б не надто захоплююче, адже всі знають, хто панував у Формулі-1 протягом останніх п'яти років. Тому ми вирішили зосередитися на найбільш успішних пілотах і командах, які змагалися на трасі Автодрому Енцо та Діно Феррарі.
Однозначно на першій позиції варто згадати Міхаеля Шумахера, який сім разів здобував перемогу на етапах Гран-прі Сан-Марино. Саме цей гонщик, відомий як "Червоний барон", виграв свою останню гонку перед поверненням у 2020 році.
Його здобутки забезпечують Феррарі можливість підтримувати паритет з Вільямс у загальному числі перемог серед команд - по 8 кожна. Пілоти Макларен шість разів тріумфували на етапі в Імолі.
Якщо говорити про сучасну історію, то тут найуспішнішим є звичайно Макс Ферстаппен, який з 2021 по 2024 виграв усі Гран-прі Емілії-Романьї.
Етап пандемії в 2020 році запам'ятався Льюїсу Гамільтону, котрий тоді керував своїм чорним Mercedes.
Автодром Енціо та Діно Феррарі — це один із небагатьох треків у календарі, де гонщики змагаються в напрямку, протилежному до годинникової стрілки.
Після тестування свого AlphaTauri AT01 на трасі перед сезоном 2020 року П'єр Гаслі назвав цей досвід одним з найкращих, який він коли-небудь мав за кермом боліда Формули-1.
Загалом, за свою історію траса пройшла через шість різних конфігурацій. Перша з них була введена в 1953 році і залишалася в силі до 1972 року. Після цього організатори вирішили внести зміни, додавши кілька шикан для зменшення швидкості учасників.
Потім зміни відбулися в 1973, 1980, 1995, 2008 роках, а також була представлена окрема конфігурація для мотогонок.
На даний момент траса в Імолі складається з 19 поворотів і має одну зону DRS, розташовану на стартовій прямій. Гонка триває 63 кола, кожне з яких має довжину 4,909 км, що в сумі дає загальну дистанцію заїзду 309,049 км.
Говорити про черговий успіх Макларен та боротьбу між спокійним та стабільним Оскаром Піастрі та різким і експресивним Ландо Норрісом нам уже набридло, а перерва дала й так чимало питань до прийдешнього етапу.
Альпін все ж провели заміну, про яку повідомляли ЗМІ ще ДО початку сезону. Джек Дуен усе ж не зумів вистрибнути вище голови, показати кращий результат за П'єра Гаслі та покинув команду.
На його заміну прийшов аргентинець, вірогідно з українським корінням, Франко Колапінто. Цей гонщик з Аргентини, разом з його спонсорами, став справжньою знахідкою на ринку пілотів у міжсезоння.
І ось Колапінто матиме шанс проявити себе в новій команді, з новим партнером і що найцікавіше під керівництвом нового керівника команди Флавіо Бріаторе. Це і є головною інтригою етапу та найближчих гонок - чи зможе аргентинець впоратися з тиском або можливо проявити себе краще ніж Гаслі.
Вважаємо, що гонка в Імолі може не дати повного уявлення про ситуацію, але до кінця першої половини сезону влітку стане очевидно, наскільки швидким є Франко Колапінто і які результати буде демонструвати команда Альпін під керівництвом Бріаторе.
Окрім того, з'явилися цікаві чутки про майбутнє команди Ред Булл. Австрійський колектив, що зарекомендував себе як один з найбільш успішних за останні п'ятнадцять років, може зіштовхнутися з втратою свого керівника Крістіана Горнера, а також найціннішого гонщика - Макса Ферстаппена.
Голландський гонщик перед стартом етапу висловив думку, що зайняти 3-4 місце — це не те, заради чого він прагне змагатися у Формулі-1. Чи можна це вважати натяком на його намір залишити команду, або ж, можливо, Верстаппен шукає зміни в управлінні?
Зараз існує безліч запитань, і залишається невідомим, хто зможе найкраще пристосуватися до змін у правилах, що набудуть чинності у 2026 році. Можливо, Едріан Ньюї створить ще один шедевр, цього разу для команди Астон Мартін, і ми станемо свідками того, як Ферстаппен виступає разом зі Строллом. Це було б справді захоплююче!
Pirelli вже третій етап поспіль намагається пом'якшувати гуму і ось на Гран-прі Емілії-Романьї на нас очікує найм'якший з усіх можливих конфігурацій вибір шин - C4, C5, C6.
"Жорсткіші гумові суміші працювали найкраще, забезпечуючи дуже стабільні характеристики, з обмеженою деградацією, попри температуру траси понад 50°C. Ті, хто стартував на м'якій гумі у 2024-му, змушені були зробити дві зупинки. Буде цікаво подивитися, чи матиме ефект перехід на м'якіші гумові суміші порівняно з минулим роком.
Тут лише одна зона DRS з обмеженими можливостями для обгонів в інших місцях, до того ж піт-лейн є найдовшим у календарі за часом. Всі ці фактори в сукупності роблять "одну зупинку" обов'язковою традицією на цій трасі", - йдеться у повідомленні від Pirelli.
У Імолі прогнози погоди обіцяють стабільність. Якщо сьогодні в Італії спостерігається дощ, то вже завтра можна очікувати яскраве сонячне сяйво.
В неділю погода обіцяє покращитися, оскільки температура підніметься з 18 до 23 градусів. Це означає, що природні сюрпризи, скоріше за все, не виникнуть. Тим часом 20 гонщиків готові продемонструвати своє "шоу" на трасі.
Напередодні Гран-прі Емілії-Романьї ми поспілкувалися з українським гонщиком та пілотом академії Вільямс Олександром Бондаревим, який виступає в італійській Ф-4.
"Траса в Імолі має дуже вузькі ділянки, що робить обгони, окрім першого повороту, досить проблематичними для автомобілів Формули-1. Тут багато поворотів, де необхідно використовувати бордюри, і команда Макларен в цьому має значні успіхи. Враховуючи їхній темп у Маямі, я сумніваюся, що хтось зможе їх обійти", - прокоментував Бондарев.
Олександр Бондарев після завершення першого етапу італійської Формули-4 займає 10-ту сходинку в загальному рейтингу чемпіонату та 4-ту позицію серед новачків.
Немає жодних підстав вважати, що хтось інший, окрім боліда Макларен, може виграти цей етап. Раніше ми висловлювали думку, що Гран-прі Маямі може стати важливим моментом для Ландо Норріса, але, на жаль, він знову поступився своєму напарнику.
Таким чином, Оскар Піастрі виступає нашим головним претендентом на перемогу на Гран-прі Емілії-Романьї. Проте, варто пам’ятати, що Норріс також може несподівано проявити себе і почати здобувати титули.
Пряму трансляцію кваліфікаційних заїздів та основної гонки Гран-прі Емілії-Романьї в Україні можна буде побачити на телеканалі Setanta Sports Ukraine+ та через ОТТ-платформу Setanta Sports.
#Телебачення #Україна #Оскар #Австрія #Італія #Сетанта Спортс #Бразилія #Аргентина #Формула-1 #Коронавірус #Айртон Сенна #Маямі #Автомобільний спорт #Підвіска автомобіля #Макларен. #Mercedes-Benz #Scuderia Ferrari #Макс Ферстаппен #Red Bull Racing #Шолом. #Астон Мартін #Williams Grand Prix Engineering #П'єр Гаслі #Льюїс Хемілтон #Болід (авто) #Болід #Система зменшення лобового опору #Pirelli #Імола. #Спойлер (автомобіль) #Гран-прі Сан-Марино #Герхард Бергер #Міхаель Шумахер #Емілія-Романья #Автодром Монца #Роланд Ратценбергер #Гран-прі Італії #Маранелло #Едріан Ньюї