
Прем'єри, перегляди на телебаченні та рейтинги телеканалів за травень.
"Детектор медіа" продовжує публікувати показники панелі телевимірювань Nielsen, надані департаментом досліджень та аналітики Starlight Media. Пропонуємо вашій увазі огляд результатів телеперегляду українських телеканалів, перелік найпопулярніших програм за загальною комерційною та цільовими аудиторіями, показниками медіагруп, дані перегляду марафону "Єдині новини" та короткі висновки щодо прем'єр і трендів споживання телевізійного контенту. Тижневі й місячні огляди читайте тут.
Весняний телесезон 2025 року виявився надзвичайно успішним. Телевізійні канали порадували глядачів численними прем'єрами, включаючи абсолютно нові сюжети. Деякі мовники зосередилися на закупленому контенті, в основному у жанрах поліцейських процедур, детективів і кримінальних драм. Однією з причин успіху весняного сезону стала відсутність перебоїв з електроенергією, що дозволило стабілізувати рівень телеперегляду після значних коливань в літній та осінній періоди.
Мовники групи Starlight Media продемонстрували найбільший обсяг прем'єрного контенту серед усіх гравців на ринку, що ще більше укріпило їхні лідерські позиції. Так, телеканал ICTV2 презентував нові сезони серіалів "Пес Альф" та "Розтин покаже", а також дві успішні новинки: роуд-муві "АТП Перевізники", яка вже отримала підтвердження на другий сезон, та ситком "Майор Сковорода". У програмі залишаються незмінними проєкт "Ранок у великому місті", який з початку року виходить і на понеділках, а також хіт п'ятничного вечора Dizel Show.
Новий канал активно розширює свою програму в прайм-тайм о 20:00, цього сезону представляючи нові проєкти "Вік на вік" та "Місто і село". Також вперше в цьому слоті з'явилося гумористичне шоу "VIP Тернопіль". Не залишилася без змін і улюблена класика: шоу "єПитання" з ведучою Лесею Нікітюк. Ще одним новим форматом стало реаліті-шоу "Мамо, ваш вихід!". Окрім цього, мовник продовжує радувати глядачів новими епізодами популярного ситкому "Будиночок на щастя". Крім того, канал активно знайомить своїх глядачів з останніми світовими кінопрем'єрами, демонструючи найбільшу кількість нових іноземних фільмів в ефірі.
Канал СТБ представив низку нових серіалів: "Тілоохоронець", "Слідча" та "Кохання та полум'я". Серед вже відомих програм в ефірі продовжують виходити "Сліпа", "Лікарка Ковальчук" та "К.О.Д.". Проекти "МастерШеф" і "Супермама" залишаються незмінними фаворитами кожного сезону каналу. Цієї весни на глядачів також чекає повернення соціального шоу "Один за всіх" та реаліті "Звана вечеря".
Водночас на каналах 1+1 Media та Inter Media Group помітно зменшилася кількість новинок: можливо, ці медіагрупи готуються об'єднати зусилля, щоб з новими силами увійти в осінній телевізійний сезон. Наприклад, на каналі ТЕТ, окрім ранкових програм "Найкраща оселя" та "Ближче до зірок", стартували нові сезони ситкому "Ромео і Джульєтта з Черкас" та популярної вікторини "Я люблю Україну". Для порівняння, минулого року телеканал пропонував три комедійні серіали та три великі праймові шоу, серед яких було нове талант-шоу "Україна неймовірних людей".
Сезон для каналу "2+2" виявився досить скромним. Навесні глядачі мали можливість побачити лише один український серіал — чотирисерійний містичний детектив "Злі духи". Натомість, у ефір потрапили закордонні серіали, такі як "НульНульНуль", "Ель Чапо", "Гострі картузи" та "Доміна". Проте незмінним залишається понеділковий проєкт "Загублений світ" з новими випусками.
Серед "колег" у групі 1+1 Media найбільшу активність проявив канал "1+1 Україна". Він представив нові українські серіали, такі як "Парочка слідчих", "Ключі від правди" та "Материнський інстинкт". Крім того, стартував цикл закуплених детективних серіалів "Жіноча логіка", а в ефір вийшли американські процедурали "Новобранець" і "Допоможи мені, Тодд". Не обійшлося і без нових випусків популярного гумористичного шоу "Вечірній квартал", а також нових серій "Учениці мольфара" у прайм-тайм. У програмі каналу вперше з'явилася вікторина "Колесо фортуни", а також нові сезони вже відомих проектів "Говорить вся країна" та "Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна". Крім того, глядачі могли побачити часткове відновлення ТСН — спеціальні випуски наживо з Берліна та Стамбула.
Канал "Бігуді" активно розвиває жанр турецьких мелодрам. У новому сезоні в ефірі дебютували три серіали: "Перелітний птах", "Скрізь лише ти" та "Рецепт любові".
Канали Inter Media Group не можуть похвалитися значною кількістю нових проектів. У осінньому сезоні НТН представив два нових українських серіали ("Дрон" і "Прикордонники"), тоді як навесні вийшла лише оновлена докудрама "Речдок". Замість цього мовник сконцентрувався на американських процедуралах і детективних шоу, таких як "9-1-1", "NCIS. Полювання на вбивць" та "Елементарно".
Телеканал К2 розпочав трансляцію закордонних серіалів, серед яких комедійні "Чому жінки вбивають" та "Розумниця". У той же час, К1 продовжує розвивати тревел-тематику, доповнюючи свій контент новими проєктами. Цього сезону до ефіру додано два нові шоу: "Пригоди з Яною Метьолкіною" та "Світ_огляд з Машею Себовою".
Загальний огляд телепередач
У травні спостерігалася стабільність у телеперегляді, який залишився на рівні квітня — 11,4% серед комерційної аудиторії у віці від 18 до 54 років у містах з населенням понад 50 тисяч. Минулого року в цей період почалися екстрені відключення електроенергії, що суттєво вплинуло на перегляд телевізора. Наразі обмежень у постачанні електрики немає, тому цьогорічний показник зріс на 11%. Загалом, у період офпрайму (з 06:00 до 18:00) телеперегляд склав 9,7%, тоді як у праймі (з 18:00 до 24:00) він подвоївся до 21,1%. Загальна картина перегляду залишилась незмінною: глядачі найбільше дивляться телевізор у праймовий час, а в години офпрайму — значно менше. У пікові години рівень телеперегляду досягав 25%.
Показники медіагруп і каналів
Позиції медіагруп залишаються стабільними: Starlight Media займає перше місце з часткою 26,85%, що на 1% більше порівняно з минулим місяцем. На другій позиції розташувалася група 1+1 media з часткою 17,19%, яка знизилася на 4%. Третє місце займає Inter Media Group з часткою 6,08%, що є зменшенням на 9%.
Частину медіагруп зазначено без урахування марафону "Єдині новини".
Склад провідної десятки телеканалів стабільний. Серед першої шістки мовників зростання у травні продемонстрував тільки СТБ (+10% із часткою 9,32%), залишаючись першим. На другому місці -- Новий канал (6,47%; зменшення 7%). Третя сходинка -- за ICTV2 (6,22%; без змін). Четверте місце -- за каналом "2+2" із часткою 4,43% (без змін). Далі -- ТЕТ із часткою 3,91% (зменшення 11%). Шосте місце посідає "1+1 Україна" з часткою 3,32% (зменшення 10%). На сьомому перебуває канал НТН (2,92%; зменшення 9%). Восьму сходинку утримує канал "Бігуді" з часткою 2,26% (зменшення 11%), девʼяте місце -- "Плюс плюс" із часткою 2,01% (зростання 17%). Останнє місце у десятці -- за каналом "Оце" з часткою 1,45% (без змін).
Профіль провідних каналів
У травні канал СТБ збільшив свою частку в кількох аудиторіях, зокрема серед жінок у віці 4-34 роки та чоловіків у віці 18-54 роки. Він залишається на провідних позиціях серед українських каналів за жіночою аудиторією.
Новий канал зменшив свою аудиторію серед жінок віком 18-54 роки і чоловіків 35-54 роки, водночас підвищивши показники серед молодших чоловіків 4-34 роки та дівчат 4-17 років.
ICTV2 продемонстрував збільшення частки серед глядачів до 35 років. Водночас, спостерігалося незначне зниження серед старшої аудиторії віком 55+. Канал продовжує утримувати першість серед чоловічої аудиторії.
"2+2" підвищив свою аудиторію серед жінок віком від 18 до 34 років, а також серед глядачів старше 55 років, проте зафіксував зниження серед чоловіків у віковій категорії 4 -- 34 роки.
На телеканалі ТЕТ спостерігалося зниження рейтингу у більшості аудиторій, зокрема серед жінок віком від 18 років та чоловіків від 35 років. Водночас, мовник зміг підвищити частку глядачів серед чоловіків віком 4–34 роки та дівчат віком 4–17 років.
Частка каналу "1+1 Україна" знизилася у більшості цільових аудиторій, за винятком жінок віком від 18 до 34 років.
НТН також зазнав скорочення частки в більшості категорій, за винятком дітей віком від 4 до 17 років.
У травні загальна частка телеканалів, що показують телемарафон "Єдині новини", залишалася незмінною в порівнянні з попереднім місяцем. Це стосується як широкої аудиторії віком 18 років і старше (50 тис.+) з часткою 6,51%, так і комерційної аудиторії у віці 18-54 роки (50 тис.+), де частка склала 3,33%.
Тенденція перегляду марафону залишається стабільною: новини продовжують привертати увагу значної кількості глядачів, які віддають перевагу ранковому телебаченню, що забезпечує високі ранкові рейтинги. Проте найбільше глядачів "Єдиних новин" спостерігається ввечері, в прайм-тайм, з піковим переглядом о 20:00.
Головні телепрем'єри місяця
Основною подією місяця став щорічний музичний конкурс "Євробачення", який відбувся 13, 15 і 17 травня в місті Базель, Швейцарія. Як завжди, найвищі рейтинги продемонстрував фінал, до якого дійшов український колектив Ziferblat (rat 2,2%; shr 12,8%; перше місце в слоті). Загалом три передачі переглянули 380 тисяч глядачів з аудиторії 4+, понад 50 тисяч у категорії 50+, а загалом більше 800 тисяч осіб усієї країни (попередні оцінки).
Щороку українці все менше цікавляться "Євробаченням": у 2023 році фінал конкурсу зібрав 22,2% глядацької аудиторії, у 2024 році цей показник впав до 16,3% (на 27% менше), а цьогоріч спостерігається ще одне зниження на 21%.
Серіали
У травні на українському телебаченні дебютувала єдина новинка у серіальному жанрі — комедійний детектив "Майор Сковорода", який вийшов на ICTV2 (rat 1,11%; shr 4,81%).
На екран "Бігуді" вийшла нова турецька мелодрама під назвою "Рецепт кохання" (rat 0,46%; shr 2,52%).
На каналі "1+1 Україна" розпочався показ американського детективу "Новобранець" (rat 0,44%; shr 2,18%), в той час як "2+2" представляє кримінальний серіал "Доміна" (rat 0,54%; shr 3,23%).
Документальні фільми та новини.
Канал "1+1 Україна" організував два спеціальних випуски новин від команди ТСН: перший — прямий ефір з Берліна, присвячений 80-річчю завершення Другої світової війни (rat 0,23%; shr 1,24%), а другий — зі Стамбула, що висвітлював переговори між Україною та Росією (rat 0,74%; shr 3,29%). Крім того, в рамках програми "Аргумент кіно" відбулася премʼєра документального фільму "Малевич" (rat 0,06%; shr 0,48%).
Канал ICTV2 представив два документальних фільми: "Морський бій. Епоха дронів" з рейтингом 0,36% та часткою 2%, а також "Небесні вартові" з рейтингом 0,12% і часткою 1,93%.
Телевізійні прем'єри фільмів
Новий канал представив шість захоплюючих іноземних новинок: супергеройський фільм "Мадам Павутина" (рейтинг 1,80%; частка 8,02%), сімейна стрічка "Гарольд і магічний олівець" (рейтинг 1,20%; частка 11,44%), жахи "Ноу" (рейтинг 0,97%; частка 7,93%) та "Ти не будеш на самоті" (рейтинг 0,51%; частка 3,15%), трилер "Перспективна дівчина" (рейтинг 0,50%; частка 4,61%) і комедія "План на пенсію" (рейтинг 2,08%; частка 8,70%).
В ефірі ICTV2 дебютували два українські повнометражні фільми: "Інший Франко" (rat 0,39%; shr 2,13%) та "БожеВільні" (rat 1,15%; shr 4,32%).
Провідні програми місяця
Рейтинг найпопулярніших програм місяця серед комерційної аудиторії віком 18-54 та з кількістю глядачів понад 50 тисяч знову очолили нові шоу каналу СТБ: "МастерШеф-15" (rat 3,85%; shr 15,59%), "К.О.Д." (rat 3,79%; shr 13,84%) та "Супермама" (rat 3,48%; shr 15,85%). Замикають першу п’ятірку фільми: "Ван Хельсінг" на ICTV2 (rat 2,87%; shr 10,8%) та "Месники: війна нескінченності" на Новому каналі (rat 2,78%; shr 11,61%).
До десятки кращих увійшли серіали "Черговий лікар" та "Слід" від СТБ, а також програми "Один за всіх" на СТБ і "Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна" на "1+1 Україна". Крім того, у списку опинився фільм "Праведник-3. Остання глава" на ICTV2.
Провідні програми. Чоловіча аудиторія
Список найпопулярнішого контенту серед чоловічої аудиторії очолює кінопоказ "Ван Хельсінг" з рейтингом 3,77% та часткою 14,01%. Далі йдуть "Праведник-3. Остання глава" на ICTV2 (рейтинг 3,18% та частка 12,72%), "Месники: війна нескінченності" на Новому каналі (рейтинг 2,92% та частка 12,3%), "Термінатор-2. Судний день" на "2+2" (рейтинг 2,91% та частка 13,23%) і "Праведник" на ICTV2 (рейтинг 2,85% та частка 11,13%).
У десятці найкращих також опинилися проєкти "МастерШеф-15" та "Супермама" на СТБ, а також серіали "К.О.Д." на СТБ і "Будиночок на щастя 3" на Новому каналі, а також західний бойовик "Виконавець", який транслювався на Новому каналі.
Провідні програми. Жіноча аудиторія
Вісім з десяти найпопулярніших програм серед жінок цього місяця — це проєкти каналу СТБ. На першій сходинці розташоване кулінарне шоу "МастерШеф-15" (rat 4,93%; shr 19%). Наступним йде серіал "К.О.Д." (rat 4,82%; shr 15,68%), за ним слідує "Супермама" (rat 4,27%; shr 17,98%), а також серіали "Черговий лікар" (rat 3,61%; shr 12,73%) і "Слід" (rat 3,41%; shr 19,62%).
До десятки також потрапили й інші проекти СТБ, серед яких "Один за всіх", "Таємниці ДНК" та "Сліпа". Крім того, варто згадати програму "Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна" на "1+1 Україна" та фінал Євробачення на "Суспільне Культура".
Основні ініціативи. Молодіжний сегмент.
Список найбільш затребуваного контенту за місяць серед молодіжної аудиторії віком 18-35 років в основному включає програми каналу СТБ. У топ-5 потрапили "Супермама" (rat 3,78%; shr 22,1%), серіали "Черговий лікар" (rat 3,48%; shr 20,93%) та "К.О.Д." (rat 3,43%; shr 15,62%), а також проекти "Таємниці ДНК" (rat 3,25%; shr 20,34%) і "МастерШеф-15" (rat 3,09%; shr 16,5%).
До числа найкращих проектів потрапили "Один за всіх", "Слід" і "Агенти справедливості" на каналі СТБ, а також серіали "Будиночок на щастя 3" на Новому каналі та "Дільничний з ДВРЗ 3" на ICTV2.
#Україна #Росія #Північна та Південна Америка #Детективна фантастика #Прем'єр-міністр #Швейцарія #Серіал #STB (телеканал) #Туреччина #Аудиторія #Іван Франко #Інформація #Берлін #Черкаси #Детектор медіа #Стамбул #Inter Media Group #NTN (телеканал) #Мелодрама #Новий канал #Тернопіль #Кінофільм #ТЕТ (телеканал) #Леся Нікітюк #Пісенний конкурс Євробачення #Група "1+1 медіа #Базель #Комедія ситуацій (тележанр) #Світ навиворіт #Комаров Дмитро Костянтинович #Вечірній Квартал #К2 (телеканал) #Бігуді (телеканал) #Майор (звання) #Загублений світ (роман Дойля) #Телевізійна служба новин