Упрезидента Зеленського не хочутьвписувати о Конституції України особливийстатус Донбасу. Кажуть, такого формулюванняне буде в новому законопроекті змін доОсновного закону щодо децентралізації. Гість студії «Доброго ранку, Країно!»Дмитро Снєгирьов – військовий експерт.
Розуміємо,що не буде особливого статусу, вписаногов Конституцію, але словосполучення«особливий статус» не використовувалосяі в законі щодо особливостей місцевогосамоврядування в ОРДЛО.
Саметак. І тут варто наполягати на тому, щоє розбіжності між Мінськими угодами,підписаними в 2014-2015 році, і власне закономпро особливий статус місцевогосамоврядування. І це стосується не лишехарактеру проведення виборів, але івідповідно контролю над кордоном якумов проведення цих вборів. Власне взаконі про особливий статус окремихтериторій Луганської, Донецької областейвзагалі немає згадки про так званийособливий статус. Це фактичноколишнім-президентом використовувалосяяк важелі для противаги підписанимМінським угодам. Закон є, а особливогостатусу немає. Ви пам’ятаєте першірозмови команди «Слуги народу» про те,що буде прийнята нова редакція законупро особливий статус окремих територійДонецької та Луганської областей. Длячого це робилося? Бо в старому законіпередбачені певні противаги щодоунеможливлення негативних наслідківМінських домовленостей. Відповіднотаким чином закладалася міна уповільненоїдії під старий закон і протягалася ідеяімплементації «формули Штайнмайєра»,і відповідно закладалося політичнепідґрунтя щодо прийняття закону проособливий статус. Наразі нам пропонуютьзакон про децентралізацію. Давайтевідверто казати, це фактично латентна,скрита форма того самого закону проособливий статус Донбасу, тільки іншаназва.
Тимне менше, реформа децентралізації жповинна продовжуватися так чи інакше,просто ми маємо особливі ризики в цьомурегіоні.
Так.І тут знову-таки давайте подивимося,про що йдеться. Наприклад, нам наразіговорять про так званий хорватськийдосвід, про спільне патрулювання,можливість проведення виборів, причомуне пояснюють народу України, що власневідбувалося в Хорватії.
Щоце за формат, і яким чином може відбутисяспільне патрулювання?
Хайвикористовують нашу бесіду як нотатки«слуги народу». У 1995 році дійсно булопідписано так звані Ердутські угоди. Вжовтні вони були підписані, і лише всічні 1996 року Радбез ООН приймає рішеннящодо введення так званих тимчасовихадміністрацій на територіях, неконтрольованих Хорватією. Ці тимчасовіадміністрації наділялися повноваженнямищодо проведення демілітаризації. Себтороззброєння всіх незаконних формувань,виведення сербських військ. Тобто вУкраїні російські військ повинні вийтиі місцеві колаборанти повинні бутироззброєні – перша умова. Друга умова– це створення цивільних адміністраційперехідних. Третя умова – це власнепідготовка до виборів. І тільки четвертаумова – це проведення спільногопатрулювання. От що було закладено, щонам намагаються зараз вирвати з контексту.Першу умову нам викидають, тобто спільнепатрулювання фактично проводиться занаявності не роззброєних формувань.Мається на увазі Першого і Другогоармійського корпусів. Відповідно немаєтак званих цивільних перехіднихадміністрацій, себто політичноїприсутності України.