facebook.com
instagram.com
youtube.com

Новини

Руслан Бортник: «Хто контролює національну залізницю, той контролює всю національну економіку»

10.07.2020

Якщо вам не дуже подобається вартість та якість подорожей українською залізницею, то з «плівок Деркача» ви можете дізнатися, в тому числі,чому «Укрзалізниця» постійно перебуває на межі банкрутства, а коштів монополісту, попри постійно зростаючі ціни на квитки, не вистачає не то що на закупівлю нових вагонів, навіть на ремонт старих. Про ситуацію на «УЗ» будемо говорити з гостем студії «Доброго ранку, Країно!» Русланом Бортником – політологом, директором Українського інституту аналізу та менеджменту політики.

Іноземці в «Укрзалізниці» заробляють на Україні. Виходить, вже і нова влада це замовчує.

Ви знаєте, Бортники – чотири покоління залізничників, тому я стан залізниці знаю від своєї родини досконало. Справа в тому, чим, скажіть, ця модель відрізняється від моделі Януковича? Якщо там була Сімя, яка забирала прибутки ключових державних компаній, то зараз ми маємо транснаціональний холдинг, умовно кажучи, який робить те саме. Більше того, якщо Сімя просто вижимала з цих компаній гроші, то цей холдинг просто руйнує національну економіку. Адже хто контролює національну залізницю, він контролює всю національну економіку. Тому чи іншому бізнесу, тому чи іншому підприємству він може виставляти монопольні тарифи на перевезення, руйнуючи цей бізнес або стимулюючи цей бізнес, прибираючи конкурентність з міжнародних ринків наших залізничників, чи виводячи їх на міжнародні ринки. Наприклад, колісні пари. Ми розуміємо, що управління такими стратегічними компаніями ні в якому разі не може бути в руках некомпетентних людей або іноземців. Адже вони переслідують інтереси компаній своїх країн, а не національної економіки.

Ми чули про корупційні схеми, які, я так розумію, продовжують існувати.

Щоб ви розуміли, оцінка майна залізниці на сьогодні – від 10 до 30 млрд. доларів. Зараз збираються цю компанію корпоратизувати. Розділити на п’ять напрямків, забрати прибуткові і залишити збиткові українській державі.